siggen7 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Fikk nytt kort i går Powercolor 9800PRO og gledet med sinsykt til å ta det i bruk, fikk inst. kortet og opplever at i absolutt alle spill at det henger seg eller booter på ny, bruker standard drivere som var med kortet, etter mye fram og tilbake bestemmte jeg meg for å reinst maskinen min, trodde dette skulle løse problemet men av alle ting ble det verre! Prøvd å kjøre 3dmark03 og den låser tilogmed her. Har gjort alle tenkelige inst. samme resultat. Har ikke vært borti større dritt..... Er det noen som har forslag til hva jeg skal gjøre? Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 dette skjer ofte med eldre drivere last ned og innstaller noen nye det hjelper helt sikkert www.ati.com /drivere o.s.v. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 dette skjer ofte med eldre drivere last ned og innstaller noen nye det hjelper helt sikkert www.ati.com /drivere o.s.v. Det må jo være noe galt med kortet? Skulle jo tro at driveren som var med skulle virke? Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Jeg personlig har aldri tatt i bruk ei plate som følger med (driverplate). Last ned omega driverene eller Catalyst 3.9 Da skal det funke Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Det er sjeldent noe galt med selve grafikkortet det er 1/100 eller noe Men drivere kan skape allslags trøbbel med diverse Jeg har et Hercules 9800pro og brukte en del tid på å finne noen skikkelige drivere Nå bruker jeg demoen til Cat 3.10 og har ingen problemer. Prøv Cat 3.9 eller 3.8 det er iallefall verd et forsøk Lenke til kommentar
Framerate Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 men husk å avinnstallere gamledriveren først ellers blir det bråk Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Takk for tipsene. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 kan også være temperatur problem, eller for svak strømforsyning. Hvor mange watt ahr du på strømforsyningen din, og hva er resten av "specen" din, hvor mange disker, cd/DVD etc også. Husk at 9800Pro trekker endel strøm, grunne så enkelt at den har en egen strømplugg ekstra. Men ellers så ville jeg nok anbefale å avinstallere gamle drivere og så installere nye. Men som du nevnte så har du reinstallert på PC'en så da kan utelukke driver konflikt tenker jeg. Har selv Hercules 9800 Pro 128MB, aldri hatt problem. Kjører nå med Hercules Catalyst 3,7. Har ikke stresset med å oppgradere driveren, da jeg ikke har noen ytelse eller teknsike problemer. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Fikk inst Catalyst 3.9 og maskinen funger nå helt problemfritt . Har ikke fått klokket enda så det blir spennende å se hvor mye det er å hente på kortet. Orginalt fikk jeg 5464 3dmark03 poeng og 15500 3dmark01se Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er enig med Zimon. Spontane reboots er et tegn på for svak strømforsyning. Det er jo veldig logisk at det dukket opp akkurat nå etter oppgraderingen (sikkert fra et mye mindre strømkrevende (=kjøligere) kort) Det er også veldig logisk at det dukker opp når kortet trekker mest strøm: i forbindelse med spilling, og at det ikke lar seg reparere med drivere, reinnstallasjon osv. Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg er enig med Zimon. Spontane reboots er et tegn på for svak strømforsyning. Det er jo veldig logisk at det dukket opp akkurat nå etter oppgraderingen (sikkert fra et mye mindre strømkrevende (=kjøligere) kort) Det er også veldig logisk at det dukker opp når kortet trekker mest strøm: i forbindelse med spilling, og at det ikke lar seg reparere med drivere, reinnstallasjon osv. Jeg har 350w strømforsyning og mitt forrige kort var Gf4ti4800se med 2 stk sinnsyke vifter. Som sagt er alle problemer nå borte. Maskinen er stabil og kvikk. Takk for svarene. Lenke til kommentar
beroys Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 altså. Det og bruke ATI sine egne drivere er fra min side sett på som dumt. Jeg har selv 9800 PRO og jeg bruker Omega drivere. www.omegacorner.com for dem som lurer. Jeg har ALDRI opplevd noen problemer med og få kjørt spill eller noe som helst. Lykke til. PS.reinstall av spillene? Lenke til kommentar
siggen7 Skrevet 15. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2003 altså.Det og bruke ATI sine egne drivere er fra min side sett på som dumt. Jeg har selv 9800 PRO og jeg bruker Omega drivere. www.omegacorner.com for dem som lurer. Jeg har ALDRI opplevd noen problemer med og få kjørt spill eller noe som helst. Lykke til. PS.reinstall av spillene? Jeg har ikke internett hjemme for øyeblikket, måtte reise inn på jobb i går for å laste ned ny driver, derfor la jeg ikke inn nyeste driver med en gang. Laget post fordi jeg synes det er ganske oppsiktsvekkende at driver som følger kortet har såpass mye bugg at det er problemer med enkelte systemer. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg sitter selv med tanker om å kjøpe meg ett nytt grafikk-kort. Har et GF4200 i dag som egentlig gjør jobben, men merker at det sliter noen ganger. Var først innstilt på å kjøpe meg ett nytt nvidia, men etter å ha lest tester o.l. så falt jeg på ATI. Etter å ha lest en del om driverproblemer så begynner jeg igjen å lure. Dersom driverene som følger med kortet ikke går så synes jeg det er betenksomt. Slikt gir meg et dårlig førsteinntrykk når det gjelder leverandør. Hva er poenget med å levere med en slik driver!? Trådstarter her måtte inn på jobb og laste ned nye drivere der for å kunne bruke det han hadde kjøpt. Dette er etter min mening ikke holdbart. Er veldig lett å si at man bare laster ned den og den driveren, men det er ikke sikkert at alle har bredbånd. Dette er dårlig og etter det jeg leser her inne så virker det ikke som det har tenkt å bli bedre med det første! Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 ikke for at dette skal bli noen ATI vs NVIDIA tråd, nok en gang. Nok av dem her fra før av. Men jeg tror at du blir like fornøyd om du velger det ene etter det andre. Ikke noe stor forskjell mellom dem. Oppsummering av de to er stort sett at NVIDIA har noe bedre drivere (Kjempe driver team de har), hvor ATI har bedre ytelse og grafikk kvalitet. Men forskjellene er ikke så veldig store. Så gå etter lommebok og hjerte. Jeg selv har hatt ett Nvidia basert kort. ASUS V6800 Deluxe (Geforce 256 32MB DDR) som fungerte glimrende. Null problem, bortsett fra at vifta ble sliten og bråkte endel (er byttet vifte og dette kort står i gamle PC'en min). Nå sitter det ett Hercules 9800 Pro 128 i grom PC'en, ikke hatt noen problemer med det heller. Så gå for det du føler for du. Lenke til kommentar
tigerdip Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Laget post fordi jeg synes det er ganske oppsiktsvekkende at driver som følger kortet har såpass mye bugg at det er problemer med enkelte systemer. Sannsynligvis legger de bare med den nyeste driveren som er å oppdrive når de lager cd'n Lenke til kommentar
Nimzo Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 sjekk om vifta går rundt.. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Er vel den dårlige vifta som lager varmeproblemer atter en gang? Lenke til kommentar
Vanessa Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har samme problem med mitt Powercolor 9800 PRO... eneste som kommer til å funke er å bytte hovedkort funker nemlig problemfritt på maskin #2. Har prøvd absolutt alt av drivere og programvare, samt strømforsyning. Lenke til kommentar
StigJakobsen Skrevet 15. desember 2003 Del Skrevet 15. desember 2003 Jeg har samme problem med mitt Powercolor 9800 PRO... eneste som kommer til å funke er å bytte hovedkort funker nemlig problemfritt på maskin #2. Har prøvd absolutt alt av drivere og programvare, samt strømforsyning. Hadde noe liknende problem selv. Fant ut av problemet var at siden kortet trekker såpass med strøm, så måtte jeg gi den en egen ledning fra strømforsyningen, som ikke også blir brukt til harddiskene mine. Etter det, så har det ikke vært noen problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå