eUnaas Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 jeg har sett ett billig hoedkort som ejg lurte på om noen hadde noen erfaringer med: Microstar MS6378L (selges på psdata.no til 777) hoedkortet er billig samtidig som det har innebygd, nettverkskort, lyd, VGA og den søtter alle AMD XP prosessorene. (trur jeg!) det virker jo egentlig greit til en så billig penge... men er det egentlig dumt å kjøpe et dårlig hvedkort? noen som kjenner til dette? _________________ hiss: mr.eMu (espen unaas) ([email protected]) Pentium 200@233 256 SdRam Matrox 100 4mb [ Denne Melding var redigert av: eunaas på 2002-03-04 14:34 ] Lenke til kommentar
BBC Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 * Legg merke til at kortet kommer på lager først 31.3.2002. * Er du sikker på at det er med integrert nettverk? På MSI sine hjemmesider står det "optional". Sjekk opp med PSData. * Lydkvaliteten er så som så. * Max 1 GiB RAM hvis du tenker litt fremtidsrettet. * Det er MicroATX * Kun 3 PCI-porter * Avhengig av hvilket southbridge-chipset som følger med, så kan du havne opp med max ATA-66. * Generelt sett et billig kort med få gode egenskaper. Skal ikke mange hundrelappene til for å få et mye bedre hovedkort. Lenke til kommentar
olealm Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Som en rein surfe/office maskin er det sikkert helt greit. Hvis LAN er med får man seg en billig PC !Egner seg (selvsagt) ikke til det nyeste av spill. Den innebygde grafikkbrikken egner seg temmelig sikkert dårlig til 3D og det er heller ikke AGP slot til eksternt grafikkkort. Komplett skriver også at LAN er inkludert. Kr.832,- med leveringstid 4/3-2002 (ubekreftet)... Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 3. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2002 ja det er kanskje bedre å gå for et bedre hoedkort... Lenke til kommentar
NiceGuy Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Ja, legg noen lapper til på den , så kan du jo ta en K7T266pro2 f.x Lenke til kommentar
vifteovn Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Enig med de over her. Bruk i alle fall 1000 kr på et hovedkort. Det er tross alt det viktigeste i datamakinen. Dårli hovedkort = ustabil eller bad ytelse. Jeg tenker jo nå mest spill. Men til office er vel et dårligere hovedkort sikkert greit. Lenke til kommentar
MortenH Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Dette kortet du snakker om her er genialt for enkle pc'er til surfing og kontorarbeid generellt. Du vil dessuten få en utrolig stillegående liten sak om du putter det i et microatx kabinett. Har satt sammen mange av disse, veldig lite problemer, om noen overhodet (har satt sammen x antall pc'er, husker ikke akkurat hvem som har vært trøblete). :smile: Lenke til kommentar
Jakob Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Jeg har K7T266 PRO(MS-6380LE). Det er et veldig bra kort(i alle fall etter min mening) VIA VT8233 Southbridge, VIA VT8366 Northbridge. 6xUSB, 5xPCI, Integrert lyd(kjøp heller sounblaster), 4xIDE, 3GB max minne(ddr), 100/133 FSB, 2xfloppy, paralell, 2xCOM, gameport. Pluss god software! Trur du kan få det for under lappen et sted. Lenke til kommentar
Danny Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 kjøp deg heller nforce,koster 1499 på psdata,den har innebygett gf2 skjermkort og lan og lyd Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 "noen som her kjennskal på MSI ?hovedkrot? " Ja, skaal du gutten! *GLUGH GLUGH GLUGH* Lenke til kommentar
CrackaBoi Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Ja, herregud, lær deg å skrive a. Eller er du bare på kjempefylla? hehehehe....... Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 07:53, Jakob skrev:Jeg har K7T266 PRO(MS-6380LE). Det er et veldig bra kort(i alle fall etter min mening)VIA VT8233 Southbridge, VIA VT8366 Northbridge.6xUSB, 5xPCI, Integrert lyd(kjøp heller sounblaster), 4xIDE, 3GB max minne(ddr),100/133 FSB, 2xfloppy, paralell, 2xCOM, gameport.Pluss god software!Trur du kan få det for under lappen et sted. Ja, reint bortsett fra at det første jeg fikk var defekt (ustabil core-voltage) er dette et godt kort. Det nye jeg fikk (samme merke, modell etc) fungerer STRÅLENDE... Det jeg hører fra kompiser som også har MSI er at får du et som funker, så har du ganske enkelt det beste kortet (av den generasjonen. Klart 266pro blir overkjørt av 266pro2, menmen...) MSI sine kort er gode, men de har litt høy feilprosent. Fungerer det dårlig så sender du tilbake og forlanger nytt. Pleier å få skikkelig vare da... Lenke til kommentar
faust_ Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 08:07, Danny skrev:kjøp deg heller nforce,koster 1499 på psdata,den har innebygett gf2 skjermkort og lan og lyd Etter det jeg hører har nforce endel produksjonsproblemer. Men.. kan være løse rykter. Jeg ville i alle fall ha sjekka. På den andre siden, problemer fins i massevis på VIA sine chipsett også.. Nå lurer jeg bare på hvordan ATI sitt p4-chipsett blir... Lenke til kommentar
BBC Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 13:49, FauSt_ skrev:MSI sine kort er gode, men de har litt høy feilprosent. Fungerer det dårlig så sender du tilbake og forlanger nytt. Pleier å få skikkelig vare da... Feil!! MSI har faktisk lavest feilprosent på http://www.itbutikken.no sine sider. Tror de hadde ca. 5% feil opp imot Asus og Abit som hadde ~15%! Så ikke kom og rakk ned på MSI-kortene våre du nei :smile: Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 Quote: On 2002-03-04 10:04, The Pirate skrev:Ja, herregud, lær deg å skrive a.Eller er du bare på kjempefylla?hehehehe....... bedre nå? (((er det så ***** nøye?))) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå