Gjest [email protected] Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Eldar Sætre har gode, kvinnelige kandidater å velge i, skriver TU-sjef Jan M. Moberg.Er dette Statoils neste toppsjef? Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 (endret) "Hennes utspill om pinlig lav kvinneandel i Norges største selskap bringer bud om at hun og andre politikere kommer til å mene mye når den tid kommer."Etter min mening er nettopp dette et stort problem dersom fellesskapet(staten) skal være en stor aktør i arbeidslivet.Politikerne har ikke imponert når det kommer til forretningssans, noe som førte til at stortingspresidenten måtte forlate posten sin, og jeg håper ikke kvinnekampen bli en vesentlig faktor i ledelsen av bedriftene."Selv en apekatt kan få overskudd på et vannkraftverk" er en uttalelse som er myntet på politikere og bedriftsledelse.Kanskje kvinner burde lede bedrifter med overvekt av kvinner på gulvet, og menn lede bedrifter hvor majoriteten av de i produksjonen er menn?Samtidig er staten den store kapitalisten, og når 60% av lønningene kommer tilbake for å drifte fellesskapet burde staten være mer aktiv i etableringen av nye industriarbeidsplasser.Kanskje det at staten bruker noe av kapitalen for å skaffe flere arbeidsplasser er viktigere enn hvem som leder bedriftene, men etter min mening er ikke dette et område hvor kvinnekamp burde være en faktor. Endret 3. mai 2018 av aanundo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Kanskje kvinner burde lede bedrifter med overvekt av kvinner på gulvet, og menn lede bedrifter hvor majoriteten av de i produksjonen er menn?Ledelsesevner er personlige egenskaper, og disse er ikke kjønnsrelatert. Utfordringen er ofte etablerte sosiale forbindelser. En velger/ansetter ikke nødvendigvis de beste lederne, men isteden folk man allerede kjenner til/liker/er trygge på. Lenke til kommentar
JKUKL85W Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Ledelsesevner er personlige egenskaper, og disse er ikke kjønnsrelatert. Den norske stat og de politisk korrekte meningsbærende i dette samfunnet er dypt uenig med deg. Der er det vedtatt at kvinner skal bli ledere, og jeg går ut fra at det er for bedriftens beste(?), og derav at kvinner må være bedre ledere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå