foenix Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Finnes det andre alternativer for å presse stemplene inn igjen, eller blir man nødt å gå til innkjøp av et bremsestempelverktøy? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Noen stempler må roteres mens de presses tilbake. Dette må man ha egnet verktøy til for å være sikker på å unngå skader. Lenke til kommentar
foenix Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 Noen stempler må roteres mens de presses tilbake. Dette må man ha egnet verktøy til for å være sikker på å unngå skader. Tror du at det også gjelder en Ford S-max, eller kan jeg klare det med en skrutvinge? Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 (endret) Noen stempler må roteres mens de presses tilbake. Dette må man ha egnet verktøy til for å være sikker på å unngå skader. Tror du at det også gjelder en Ford S-max, eller kan jeg klare det med en skrutvinge? Tror du må rotere på de stemplene bak hvertfall? Skrutvinge kan funke på de foran. Det pleier å være forskjellig foran og bak uten at jeg skal si det sikkert på denne bilen. http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Bremser/Bremsestempelverktoy-15-deler-2000019405/ Endret 3. mai 2018 av Edgelord Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Rotasjonen er for å resette parkeringsbrems. Noen calipere med parkeringsbrems har en egen skrue for å dra tilbake stempelet. Calipere uten parkeringsmekanisme skal normalt skyves rett inn. Jeg har brukt limtvinge med hell på calipere for å skyve inn stempelet. Ole Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 På noen bør man løsne luftenippelen når man skal presse stempelet inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå