oglabar Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hei! Jeg har sendt en faktura til utlandet. De foretrekker å sende til den engelske kontoen min (bodde i England tidligere). Er det i orden i forhold til lovverket å motta på den? Har sendt norsk faktura. Vil slippe gebyrer ved å motta der. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hei! Jeg har sendt en faktura til utlandet. De foretrekker å sende til den engelske kontoen min (bodde i England tidligere). Er det i orden i forhold til lovverket å motta på den? Har sendt norsk faktura. Vil slippe gebyrer ved å motta der. Ja, men Futen vil ha sin del uansett. Lenke til kommentar
oglabar Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 Skjønner det. Men tenkte mer det rent tekniske med innbetaling. Men burde ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Såvidt jeg kan se er det intet i veien for det. Vær oppmerksom på at bankene i England nå har begynt å tyste på sine norske kunder til den norske Futen, så anbefales ikke å prøve å lure futen for mye med engelske banker. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Det gjør regnskapet ditt litt mer komplisert fordi kravet regnes som oppgjort når midlene er mottatt på din engelske konto. Du må da føre denne som en valutakonto i ditt regnskap, og regne valutagevinst/-tap når du mottar penger dit, og deretter ny gevinst-/tapsberegning hvis/når du overfører videre til Norge. 1 Lenke til kommentar
oglabar Skrevet 9. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2018 Skjønner. Kanskje enklest å motta til norsk konto. Kan umulig være så ekstremt mye gebyr på det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå