Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

To- og trehjulskaféen

Anbefalte innlegg

Fremfor å ha mange tråder om småting, prøver vi samme vri som mange andre forumer her på diskusjon.no. En kafé hvor vi kan snakke om løst og fast, bilder, turer og tekniske ting. Kanskje dette kan skape litt liv i et eller dødt forum. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dere som har, kan starte med å legge ut bilder av syklene deres! :)

Er du fornøyd med sykkelen? Hvordan er demperene alle synes er dårlige? Er det et problem? Har du gjort noen endringer på den?

Nå har ikke jeg så lang fartstid på to hjul! Så har ikke så mye å sammenligne dempingen med. MEN! 2017oppgraderingen kom med litt bedre demping enn tidligere. Men de er fortsatt ikke top notch. Jeg har personlig ikke så mye å utsette på de. Opplever hverken at de er for stive eller for myke. Jeg blir nok ikke å spandere på nye dempere.

Setet som mange óg klager på syntes jeg er helt greit. Hadde en kjørtetur på halv annen time nå på Tirsdag og syntes ikke det var ukomfortabelt! Men nå kjørte jeg crosser etter veien og en periode med noe som folk beskriver som pinnesete. Jeg merket ikke noe til det heller  :hmm:

++

Jeg er storfornøyd så langt. Har bare unnagjort 12 mil på den i mitt eierskap, så har ikke helt vendt meg til hvordan den reagerer i svinger ol. Men har begynt sånn smått å få feelingen. Sykkelen drar som et lokomotiv! Det er et sinnssykt bunndrag i den. Har vært litt for hard på gassen et par ganger og blitt litt satt ut når framhjulet plutselig ble veldig lett. Tenker det kan bli en utfordring å holde seg i tøylene når hornene begynner å vokse under hjelmen ( :evil:)

--

Noe jeg syntes er negativt, er den choppy gassen i lav fart. Det har blitt bedre etter jeg vendte meg til clutchen, men perfekt blir det ikke uten ECU-flash.

Utenom det har tidligere eier spandert på sykkelen komplett Arrow eksos til over 10k(!), sorte clutch/bremse-hendler, kortere skiltoppheng, led blinklys fremme, og rammebeskyttere. Om jeg selv blir å gjøre stort mer enn dette denne sesongen er fortsatt uvisst. Men har en ønskeliste som inneholder bla. annet

- LED blinklys bak

- Vindskjerm

- Radiatorbeskytter

- Farget styre

- ECU tuner

Ligger og i kortene å handle inn GoPro snart  :)

Endret av Jokerjævel
Lenke til kommentar

Har prøvd litt, og som uerfaren på to hjul (er ikke gammel nok for tung enda), var det egentlig mer skummelt en moro. Tung å styre i tillegg til at den er veldig hissig. Det skjer ingenting før du treffer ca 7000 RPM, og etter det er det egentlig bare helvete løs :p

Lenke til kommentar

Dere som har, kan starte med å legge ut bilder av syklene deres! :)

Er du fornøyd med sykkelen? Hvordan er demperene alle synes er dårlige? Er det et problem? Har du gjort noen endringer på den?

Dempere osv har de utbedret på alle versjoner siden den første, hvor det var et større problem.

Selv kjøpte jeg MT-09 SP med full justerbare Öhlins dempere bak og KYB justerbare dempere forran. Så jeg skal ikke klage på noe ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...