billywillie Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Trenger tips til hvor stor kompressor jeg trenger til sandblåsing. ser det det står forskjellig data på de ulike modellene men er ikke sikker på hvordan jeg skal tolke det. Har kjøpt denne men det står ikke hvor stor kompressor den trenger! Feks. Gjennomløpt luftmengde: 395 l/min Fritt avgitt luftmengde 6 bar: 295 l/min Har sett på denne hos moe&co KOMPRESSOR 400/9,5/90 Motor 3 HP 2,2kw 1 fas 230VLuftmengde 400 ltr./minTrykk 9,5 barAntall sylindere 2 stkTank størrelse 90 ltr.Netto vekt 55 kgMål LXBXH 1005x500x710 mmBredde uten hjul påmonter 370mm Men her står ikke noe om gjennomløpt eller fritt avgitt luftmengde. Vil denne kunne drifte sandbåser`n? Lenke til kommentar
Mephisto- Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hvilken sprøyte har du? Hvis det er noe normal sprøyte har du mer enn nok med denne. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Har ingen sprøyte. Har kjøpt sandblåseren på bilde. Men vil også bruke kompressor til muttertrekker og lakksprøyte. Her er link til sandblåser. https://www.jula.no/catalog/verktoy-og-maskiner/trykkluft/trykkluftsverktoy/blasepistoler-og-tilbehor/blasetanksett-38-l-076011/#tab01 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hvis du har mulighet, kjøp for all del 3-fas, mye kraftigere og mer holdbar. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Det står Luftmengde 400 ltr./min Forhåpentligvis er det innstilling av trykk på kompressor Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Står en tabell i bruksanvisningen over luftforbruk, dog skal du sandblåse raskt og effektivt så kreves det mye luft. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå