herzeleid Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Skal hundemøkka ligge igjen på asfalt og fortau også da? Siden det er så miljøvennlig at møkka skal ligge. Fra artikkelen: – Jeg mener ikke at man skal la være å ta opp møkka hvis hunden gjør fra seg på en gangvei eller sti. Hovedregelen er at man bruker pose. Men i mange tilfeller setter hunden seg til på steder der det ikke er så stor fare for at folk tråkker i det, sier Sørensen. 4 Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Skal hundemøkka ligge igjen på asfalt og fortau også da? Siden det er så miljøvennlig at møkka skal ligge. Hunder vil helst drite på naturunderlag. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Hunden min ønsker helst å rygge inn i trær og lyktepåler med rasshålet så hardt som mulig så det blir vanskelig for han å få ut noe. Er noe eksepsjonelt med trær og lyktepåler... Jeg plukker opp gjødsel og pakker det fint inn i plast som regel en gang om dagen.. Shit happes... Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Syns fersk hundedritt er så ufyselig, at jeg aldri kommer til å få hund. Det ville blitt litt for mye ja. Lenke til kommentar
Henrik™ Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Når jeg ser all hestedritten som dekker hele fortauet der jeg går flere ganger i uka, så driter (!) jeg i de små klattene som hundene legger fra seg i grøfta og/eller i skauen. 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Som sagt er det ikke bra hvis et stort antall hundeeiere bruker den samme lille plenen uten å plukke opp, og det senere går for eksempel små barn over plenen. Det optimale er å grave ned skiten, for da trenger dere ikke å ha den oppi en pose og bære den med dere. Hestepærer har en betraktelig grovere konsistens enn hundredritt, og lukter mindre. En så grov konsistens at det gikk koner rundt på veiene og samlet opp hestepærene (dette er lenge siden ja). https://no.wikipedia.org/wiki/Hestelort Mener å huske at de kunne bruke hestelorten til grisefor, men det står ikke noe om det i wikipedia sin artikkel. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Barn burde ikke leke på den plenen uansett. Det at du ikke ser bakteriene betyr ikke at de ikke er der. Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Og hva med piss? Hunder pisser overalt. Neste gang pølsa di ruller av kullgrillen og ut i gresset så husk at du har null peiling om den er dekket i hundepiss nå eller ei. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Når jeg hadde hund kjøpte jeg alltid de dyre hundeposene av samme type som matavfallsposene som brytes ned i naturen. Når jeg bodde i byen plukket jeg opp men når jeg flyttet på landet lot jeg det ligge, med mindre det var på veien, på stien eller nær hvor barn leker. Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 (endret) Og hva med piss? Hunder pisser overalt. Neste gang pølsa di ruller av kullgrillen og ut i gresset så husk at du har null peiling om den er dekket i hundepiss nå eller ei. Er det noen som noen gang har blitt sjuke av å spise en pølse som har ligget på gresset et øyeblikk? Edit: Altså, om det var jeg som grilla, så hadde jeg nok gitt akkurat den pølsa til noen andre, men spesielt farlig er det vel ikke.. Endret 16. mai 2018 av frohmage 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 16. mai 2018 Del Skrevet 16. mai 2018 Nja, Halfdan Egedius døde 21 år og 9 måneder gammel etter at han tygde på et strå... https://no.wikipedia.org/wiki/Halfdan_Egedius Og vet ikke om jeg vil ha deg som venn, hvis du pleier å gi vennene den dårligste maten. De matavfallsposene som brytes ned i naturen er vel ikke særlig dyre i dag, men en ekstra utgift er alltid en ekstra utgift. Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 19. mai 2018 Del Skrevet 19. mai 2018 Mange farlige ting overalt i naturen. Bakterier, virus, innvollsormer... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå