Gå til innhold

MDG: - La hundemøkka ligge!

Anbefalte innlegg

Skal hundemøkka ligge igjen på asfalt og fortau også da? Siden det er så miljøvennlig at møkka skal ligge. 

Fra artikkelen:

– Jeg mener ikke at man skal la være å ta opp møkka hvis hunden gjør fra seg på en gangvei eller sti. Hovedregelen er at man bruker pose. Men i mange tilfeller setter hunden seg til på steder der det ikke er så stor fare for at folk tråkker i det, sier Sørensen.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hunden min ønsker helst å rygge inn i trær og lyktepåler med rasshålet så hardt som mulig så det blir vanskelig for han å få ut noe. Er noe eksepsjonelt med trær og lyktepåler... Jeg plukker opp gjødsel og pakker det fint inn i plast som regel en gang om dagen..  Shit happes...

Lenke til kommentar

Som sagt er det ikke bra hvis et stort antall hundeeiere bruker den samme lille plenen uten å plukke opp, og det senere går for eksempel små barn over plenen. 

Det optimale er å grave ned skiten, for da trenger dere ikke å ha den oppi en pose og bære den med dere. 

Hestepærer har en betraktelig grovere konsistens enn hundredritt, og lukter mindre. En så grov konsistens at det gikk koner rundt på veiene og samlet opp hestepærene (dette er lenge siden ja). https://no.wikipedia.org/wiki/Hestelort

Mener å huske at de kunne bruke hestelorten til grisefor, men det står ikke noe om det i wikipedia sin artikkel. 

Lenke til kommentar

Når jeg hadde hund kjøpte jeg alltid de dyre hundeposene av samme type som matavfallsposene som brytes ned i naturen.

Når jeg bodde i byen plukket jeg opp men når jeg flyttet på landet lot jeg det ligge, med mindre det var på veien, på stien eller nær hvor barn leker.

Lenke til kommentar

Og hva med piss? Hunder pisser overalt. Neste gang pølsa di ruller av kullgrillen og ut i gresset så husk at du har null peiling om den er dekket i hundepiss nå eller ei.

Er det noen som noen gang har blitt sjuke av å spise en pølse som har ligget på gresset et øyeblikk?

Edit: Altså, om det var jeg som grilla, så hadde jeg nok gitt akkurat den pølsa til noen andre, men spesielt farlig er det vel ikke..

Endret av frohmage
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...