VRK18 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Siste påfunn fra De Gale. https://www.nrk.no/buskerud/_-la-hundemokka-ligge-1.14022690 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg herzeleid Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. mai 2018 Gir jo for så vidt mening at en ikke plukker opp etter hunden sin over alt. Da jeg hadde hund plukket jeg ikke opp hvis vi var langt inne i marka eller på fjellet, som nevnes i artikkelen, og det virker rett og slett bare som sunn fornuft. 16 Lenke til kommentar
G Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Blanda galskap vil jeg si. Om hunden tråkker seg 10 meter uti terrenget og det er en halvmeter høyt gress, strå og kvist, så er det vel mindre naturlig at et menneske skulle være så uheldig å tråkke i det. På vestlandet så regner det jo ganske ofte, og da vil det jo både vaskes vekk og spises av brunsnegler og sånt. Hadde det vært bedre om det ble plukket opp i sånn miljøpose og slengt 15 meter ut i terrenget? Siden det brytes ned liksom? Lenke til kommentar
*F* Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 På sti burde man plukke, men er da lite poeng å pukke opp i skog og mark utenfor sti. Godt for plantene er det også 3 Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Bare patetisk å oppfordre til å plukke opp dritten, når det er et neglisjerbart problem med plastpose sammenlignet med problemet med hundehold i seg selv. Tenk på alle den maten. Og det er et dyr som lever 10-15 år, og ikke går det an å spise det heller. 1 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Frp er som vanlig ute og misforstår med vilje: https://www.nrk.no/buskerud/frp-politiker-om-hundemokk-utspill_-_-trodde-det-var-en-vits-1.14031742 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 FrP viser seg som et mer miljøvennlig parti enn MDG. 1 Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Ser ikke helt at dette skal være så rart. 1 Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 FrP er helt på jordet, og MDG har selvsagt rett. Man plukker ikke opp hundebæsj uansett hvor hunden driter, det finnes mange situasjoner hvor det er bedre å la den ligge. FrP viser seg som et mer miljøvennlig parti enn MDG. Latterlig påstand. 3 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Hunder pleier å ville drite på gress og sånt, gjerne på siden av veien hvor den er opptatt med å pisse ned gresset som alle andre hundene har pissa på, så sånn sett skjønner jeg at de mener at man skal la det ligge for det er ett sted du ikke vil oppholde deg uansett, ingen har piknik i veikanten, men folk har ikke lyst til å se det rett og slett. Out of sight out of mind, men de tenker ikke på de ørten hundene som pisser overalt på gresset de sitter å koser seg på......... 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg støtter forslaget om å la dritten ligge om det ikke er midt på fortauet eller på en lekeplass etc, det tar ett par uker for regn, insekter og snegler å fortære dritten.. Men noen hundre år å fortære plastposene man pakker dritten inn i... 3 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 MDG har mange rare påfunn og ideer. Men dette er ikke en av de. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 En ting er at det er unødvendig å plukke opp bikkjas naturlig gjødsel i skauen, langt viktigere er det å minne om at det brukes 2 - 300 000 hundeposer om dagen bare i Norge hvorav mange av dem sikkert kunne vært spart. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg bruker å ha med meg en liten leke spade visst bikkja skulle finne på å drite midt på gangstien. Å gå rundt å drasse på de posene full av dritt er ikke akkurat hyggelig, å det kan være langt mellom hver søppelkasse. 2 Lenke til kommentar
Nyidag Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg har en mistanke om at de ikke setter opp søppelspann langs veier hvor vi ferdes, fordi ingen vil ha jobben med å tømme disse full av hundedritt. Jeg skjønner det, men jeg går ikke en lang tur i skogen og drar med meg hundeposen hele turen fordi dette er visst bedre for miljøet. Da lar jeg hunden gjøre sitt utenfor løype eller sti. Lenke til kommentar
nagina Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Fra jord har driten kommet, til jord kan den bli til. 1 Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Antall hundeposer hadde nok blitt redusert veldig hvis hundene fikk være ute i naturen. Forslaget til Mdg er ikke noe nytt... problemet er typen hundehold. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Etter en lang vinter kommer all dritten fra vinteren til syne om våren, der det er plener som deles av mange hundeeiere. Det er ikke alltid slik at det forsvinner av seg selv om to uker. Men har en ikke tenkt å ta med seg driten, er det tross alt best å ikke pakke den inn. Og ikke la den ligge igjen som en "pakke" til andre. Tenker vel at hvis du ikke er i stand til å bære på driten til hunden din, kan du ikke ta ansvar for å ha hund i sentrale strøk. For det er ikke et problem på bygdene. Er det ikke mulig å skaffe en liten bag med ekstra god forsegling, og bære "blamasjen" i denne? Eller ta seg en tur når våren kommer, med sekk og spade. Og spa opp det verste etter vinteren. Lenke til kommentar
Coffeetime Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Det blir fort til jord... ikke noe problem å la det ligge. Lenke til kommentar
slagelsedt Skrevet 15. mai 2018 Del Skrevet 15. mai 2018 Skal hundemøkka ligge igjen på asfalt og fortau også da? Siden det er så miljøvennlig at møkka skal ligge. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå