Hundeelsker666 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hei! Kjapt og enkelt spørsmål angående det å plukke opp hundebæsj. Jeg og en kollega diskuterte idag hva vi bruker til å plukke opp hunde bæsj. Vanlig ''bæsjepose'' vil jeg si er mest brukt. Min kollega pleier derimot å reise innom Europris, kjøpe smågodt, ta med en ekstra Candy King godteripose og bruke denne til å plukke opp hundebæsjen med. Spesielt? 2 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 nja, er jo mer miljøvennlig siden det ikke er plast. Men hvordan kvitter han seg med posen, om man kaster den i vanlig søppel vil jo veske ifra bæsjen fort bryte ned papiret og komme over alt. Lenke til kommentar
Hundeelsker666 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Han påstar at han kaster det i papir nettopp for å starte denne nedbrytningsprosessen. Endret 2. mai 2018 av Hundeelsker666 Lenke til kommentar
depaderp Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Vil si det trolig er mer miljøvennlig, men disse papirposene er vel farget og ikke akkurat direkte miljøvennlig, bedre en plast ihvertfall. Det mindre hygienisk, vil vel blir større sjanse for spredning av bakterier og lukt. Endret 2. mai 2018 av depaderp Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg salamishit Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Special snowflake 11 Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Det som er desto mer interessant er HVOR han kaster denne posen. Håper han hiver den i bosset og ikke legger den fra seg på bakken. Her i distriktet har vi et sabla problem med at hundeeierene plukker opp bæsjen i pose, for så å hive posen fra seg på bakken, gjerne MIDT i veien. De skulle faen ikke hatt hund de som ikke klarer å plukke upp driten etter dyret sitt OG kaste det forsvarlig. Blir så provosert! Her går det barn og andre mennesker langs turstien.. Hva er problemet, spør jeg meg? Jeg tror det er det at folk synes det er «flaut» å gå rundt med denne hundeposen full i bæsj.. https://www.nrk.no/rogaland/stavanger-kommune-er-lei-av-hundebaesj-1.14023688 Endret 2. mai 2018 av Tåketrollet 2 Lenke til kommentar
Kjøleskap Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Dette, for å være helt ærlig. For mange har det sikkert blitt helt naturlig, men når man tenker over det så er det jo et ganske sykt konsept. Heldigvis bor jeg på bygda, så hvis jeg noensinne skulle gått tur med ei bikkje hadde jeg bare tatt med en lekespade og slengt dritten uti grøfta. 1 Lenke til kommentar
lunarious87 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Katt er bra. Hamster i bur etc. Lenke til kommentar
Skurupu Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Du trenger bare plukke opp dersom du bor i en by. Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Plast er et miljøproblem, så lenge hunden driter i en åker eller i en grøft velger jeg nå å ikke plukke opp.. Har selv fått kritikk av forbipasserende at jeg bør plukke opp etter hunden min, men de er aller fleste forståelsesfull når jeg kommer med argumentet med at det er rikelig med gjødsel og det bæsjen blir borte etter noen uker.. Plasten derimot er ikke like lett å bryte ned.. 1 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Special snowflake Lol ^^ Hvis du liker den ekle, nasty følelsen det er å gripe rundt varm avføring med plastikk og knyte igjen posen forsiktig så ikke alt skvæler utover henda dine, for så å gå rundt med den i hånda mens du hilser pent og føler deg lur, bærende på drittposen, til på alle som går forbi mens du prøver å finne en søppeldunk å etterlate din herlige pakke til søppeltømmerne i, vær så god. Da er det heller du som er en møkkamann ^^ Endret 4. mai 2018 av Taurean 2 Lenke til kommentar
salamishit Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Special snowflake Lol ^^ Hvis du liker den ekle, nasty følelsen det er å gripe rundt varm avføring med plastikk og knyte igjen posen forsiktig så ikke alt skvæler utover henda dine, for så å prøve å finne en søppeldunk å etterlate din herlige pakke til søppeltømmerne i, vær så god. Da er det heller du som er en møkkamann ^^ Du har komplekser skjønner jeg, jeg har tørket dritt fra ræva til gamle demente mennesker på sykehus, ja det er ekkelt, men noen må gjøre det også. Ikke hev deg over andre, det setter bare deg selv i et dårlig lys. Du har en ekstremt dårlig holdning til å være 33 år, og dette sier jeg som er 10 år yngre en deg. Skjerp deg. Endret 2. mai 2018 av namelessghoul 1 Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Katt er bra. Hamster i bur etc. Jada, katt er fint for alle som ikke har katt også, nei vent nå litt, katter går gjerne til naboen for å gjøre sitt og det er sykt plagsomt når man ikke har sånne selv, driter i hagen og sklir over bilen med møkkete poter, gleder meg til det blir forbudt med dyr, men den dagen får neppe jeg oppleve, Lenke til kommentar
lunarious87 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Katt er bra. Hamster i bur etc. Jada, katt er fint for alle som ikke har katt også, nei vent nå litt, katter går gjerne til naboen for å gjøre sitt og det er sykt plagsomt når man ikke har sånne selv, driter i hagen og sklir over bilen med møkkete poter, gleder meg til det blir forbudt med dyr, men den dagen får neppe jeg oppleve, Innekatt da med kattesand. Katter var hellige i Egypt før, og idag (også i Egypt) i Islam. Lenke til kommentar
Tåketrollet Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr.Katt er bra. Hamster i bur etc. Jada, katt er fint for alle som ikke har katt også, nei vent nå litt, katter går gjerne til naboen for å gjøre sitt og det er sykt plagsomt når man ikke har sånne selv, driter i hagen og sklir over bilen med møkkete poter, gleder meg til det blir forbudt med dyr, men den dagen får neppe jeg oppleve, Katter flest graver ned driten sin. Det er nok mest hunder som driter i hagene til folk. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr.Katt er bra. Hamster i bur etc. Jada, katt er fint for alle som ikke har katt også, nei vent nå litt, katter går gjerne til naboen for å gjøre sitt og det er sykt plagsomt når man ikke har sånne selv, driter i hagen og sklir over bilen med møkkete poter, gleder meg til det blir forbudt med dyr, men den dagen får neppe jeg oppleve, Katter flest graver ned driten sin. Det er nok mest hunder som driter i hagene til folk. Nei, men du må gjerne komme hit med ny innkjøpte sko å ta en tur rundt på plena etter vintern. De aller fleste har også heldigvis ikke bikkjene sine gående løse i tide og utide, men du har jo også de ubrukelige menneskene som ikke vet hva båndtvang er heller. Endret 2. mai 2018 av meg0709 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg skaffer meg bevisst ikke hund eller andre dyr spesifikt av den grunnen. Det er under min verdighet å -plukke- opp dritten etter dyr. Special snowflake Lol ^^ Hvis du liker den ekle, nasty følelsen det er å gripe rundt varm avføring med plastikk og knyte igjen posen forsiktig så ikke alt skvæler utover henda dine, for så å prøve å finne en søppeldunk å etterlate din herlige pakke til søppeltømmerne i, vær så god. Da er det heller du som er en møkkamann ^^ Du har komplekser skjønner jeg, jeg har tørket dritt fra ræva til gamle demente mennesker på sykehus, ja det er ekkelt, men noen må gjøre det også. Ikke hev deg over andre, det setter bare deg selv i et dårlig lys. Du har en ekstremt dårlig holdning til å være 33 år, og dette sier jeg som er 10 år yngre en deg. Skjerp deg. Jeg har lov til å leve etter mine verdier, du etter dine. Prøver bare å lære folk å tenke. Man må tenke igjennom alle aspekter før man får seg kjæledyr; Det er ikke bare gøy og lek. Hvor mange er det ikke som gir f i å plukke opp? Det er fordi de ikke har tenkt igjennom det her før de kjøpte dyr. Så jeg har et legitimt poeng. Mange "special snowflakes" der ute da, i så fall. Eller møkkafolk? Skal vi tåle å gå rundt og se på dritten, og noen ganger tråkke eller sykle i det? Hvor går grensen for snowflake og møkkafolk? Folk er ikke det samme som dyr, jeg ville naturligvis gjort det samme om det var jobben min eller noen jeg måtte ta meg av. Har mer respekt for folk som jobber i helse og omsorg enn mange andre yrker, så ikke tro noe annet der. Så må jeg fremheve ubalansen av å skrive "special snowflake" i ett innlegg, for å å skrive "Ikke hev deg over andre" i det neste. Lurer på hvem som egentlig er "special snowflake" her. Jeg avskriver det til stress fra jobb, så ta det rolig, no offense taken. Har vært der selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå