Mathias Klingenberg Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 – Tenk deg godt om, advarer Norsk elbilforening.<br>Lanserer elbilhjemmelading til fastpris Lenke til kommentar
Populært innlegg Moskus Skrevet 2. mai 2018 Populært innlegg Del Skrevet 2. mai 2018 Når noen skal tjene penger på å være enda et mellomledd mellom deg og produktet, så er det absolutt grunn til å tenke seg om, ja... 15 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Man skal lade mye for at det der lønner seg. 1 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk.Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Endret 2. mai 2018 av 1P4XZQB7 6 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk. Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Det var da svært pessimistisk. Du kan like gjerne si at de jobber for at vi ikke skal få et kraftig hopp i linjeleie på grunn av voldsom utbygging av nettet for å ta unna strømtoppene. Når alle skal ha induksjonstopp på kjøkkenet, kun elektrisk oppvarming i huset, hurtigoppvarming av varmtvann og lade el-bilen samtidig så blir det utfordringer... 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Noen regnestykker basert på gjennomsnittene 0,2 kWh/km, 1 kr/kWh og 70 km/t Hybrid med 100% hjemmelading: 299 kr/mnd = 3588 kr/år = 17 940 km/år på strøm Leaf med 100% hjemmelading: 549 kr/mnd = 6588 kr/år = 32 940 km/år Tesla med 100% hjemmelading: 799 kr/mnd = 9588 kr/år = 47 940 km/år Leaf med 50% hjemmelading: 549 kr/mnd = 6588 kr/år = 65 880 km/år Tesla med 50% hjemmelading: 799 kr/mnd = 9588 kr/år = 95 880 km/år .. før disse avtalene koster like lite som et vanlig abonnement. Jeg vil påstå disse abonnementene er ulønnsomme for nesten alle typer kjøremønster. Uhyre få kjører så mye og de få som kjører så mye lader i større grad på hurtigladre enn "vanlig" brukere. 6 Lenke til kommentar
1P4XZQB7 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Du kan like gjerne si at de jobber for at vi ikke skal få et kraftig hopp i linjeleie på grunn av voldsom utbygging av nettet for å ta unna strømtoppene. Nei, jeg har nærer intet ønske om å si så der. Det er din side av den debatten som uten opphold gjentar den påstand i et forsøk på å gjøre den til en evig sannhet. Aksepterer hverken påstand eller årsakssammenheng – den regninga kommer jeg til å få uansett, i tillegg til effektratene. En pessimist er en optimist med erfaring. Endret 2. mai 2018 av 1P4XZQB7 4 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk. Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Tja, spørs om de dekker effektleddet og ikke bare strømmen. Effektleddet er jo ikke påvirket av elbilen alene. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Alt for dyrt for de aller fleste, "normal" sjåføren vill betale ca 150 kroner pr måned i strøm med ett forbruk på 2kW pr mil. Personlig ligger jeg på rundt dobbelt en plass. Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Dette blir nok en suksess i Norge også - norske forbrukere er relativt hjernedøde ift å velge mest økonomiske løsning. Lenke til kommentar
Jens Kr. Kirkebø Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Dette er en suksess i Danmark fordi strømmen der koster ca. 3 ganger så mye som i Norge. Da blir regnestykket et annet. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Ein slik prismodell har kanskje mest for seg i burettslag og sameiger der berre enkelte av bebuarane har elbil, då dette gir ein forutsigbar kostnad. Ein fordel for forbrukarane er at so lenge tjenesten baserer seg på å betale tilbake det som forbrukaren har betalt til straumselskapet, so er det svært lett å ha oversikt på om du betalar for mykje ved å samanlikne om summen du får refundert er høgare eller lavare enn månedsprisen. Lenke til kommentar
JonasSt Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 "– Vår intelligente ladestasjon leser av strømforbruket til kunden hver måned, og vi betaler tilbake dette, sier Karen Marie Jensen, kommunikasjonssjef i E.ON, til TU." Flere som tenker at én gang i måneden ikke akkurat er veldig intelligent? Lenke til kommentar
Mathtrix Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 lool.. hva i all verden.. det kommer da aldri til å slå ann... 44kwt koster ca 40 kroner altså litt mer enn 1.5L cola.. Det finnes bare en type strøm, og det fungerer over alt. Hvis man kjøper en hurtiglader fra andre folk som blir det jo ikke noe dyrere kilowatt pris å lade bilen enn det blir å koke kaffe... Man skal betale lke mye per kilowatt uansett hva man bruker strømen til. Dette tullefirmaet har tenkt til å selge kaffe utenfor butikken over 10 ganger dyrere enn det koster inni butikken... Dette var en dum plan. Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk. Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Jepp...med ams vil effektivisering bli aktuelt. Dermed må man bruke mer strøm, for å holde kåken varm om natta, så effektbruken ikke blir for stor, når man vi varme den opp igjen.Dermed tjener de mer penger, uansett, for å fortsatt slippe å oppgradere nettet til å tåle...effekttoppene....vi betaler og ser glad ut... Lenke til kommentar
Bernt2 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 For den som er om seg. Så fortoner dette seg som å selge sand i Sahara, eller hugge tømmer der, selge iskrem på Nordpolen osv... 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk. Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Jepp...med ams vil effektivisering bli aktuelt. Dermed må man bruke mer strøm, for å holde kåken varm om natta, så effektbruken ikke blir for stor, når man vi varme den opp igjen.Dermed tjener de mer penger, uansett, for å fortsatt slippe å oppgradere nettet til å tåle...effekttoppene....vi betaler og ser glad ut... Ehm, denne må du nesten utdype 1 Lenke til kommentar
Arild G. Skaalsveen Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Ganske idiotisk med en prising basert på batterikapasiteten i bilen. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Ganske idiotisk med en prising basert på batterikapasiteten i bilen. Enig, litt som "narvesen" som tror Tesla bruker enorme mengder med strøm og knekker hele borettslaget så fort den er koblet til :rofl:I realiteten er det enormt liten forskjell på energimengden. Lenke til kommentar
N8591NB4 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jo, vi ler nå. Men kraftbransjen jobber for tiden [AMS/effektrater/etc.] med å ta fra oss hva vi har i dag. Med det forutsigbare resultat at slike avtaler som dette etterhvert påtvinges interesse. Det er en villet politikk. Dette er fakturamafiaen i aksjon – forbrukeren må aldri få unnslippe. Og skulle dette likevel skje, så endrer de bare reglene. Det var da svært pessimistisk. Du kan like gjerne si at de jobber for at vi ikke skal få et kraftig hopp i linjeleie på grunn av voldsom utbygging av nettet for å ta unna strømtoppene. Når alle skal ha induksjonstopp på kjøkkenet, kun elektrisk oppvarming i huset, hurtigoppvarming av varmtvann og lade el-bilen samtidig så blir det utfordringer... Tror du virkelig på sånt retorisk tøys fra NVE? Induksjonsplatetopp er minst 30% mer strømbesparende enn gammeldagse topper, så et nabolag vil 30% strømredukajon dominere over den korte tiden boostfunksjonenen brukes. På samme måte som NVE påstår at alle Teslaer lader med 22KW. Dirktevarmer av vann er heller ikke vanlig, da det krever ekstra stor strømkurs i tillegg til at direktevarmeren er dyrer enn vanlig VVbereder… Strømforbruket er på vei ned. Det har vært en stor overgang til varmepumper og folk tilleggsisolerer og bytter vinduer med lav u-verdi. Da koker det ned til at mange setter elbilen på lading på ettermiddagen, men elbil ledeforbruket er ny netto forbruk som man betaler nettleie på, samt at det aller meste av den ladingen foregår om kvelden og utover natten, da 2-3 timer på ettermiddagen ofte ikke er nok til å lade bilen ferdig, samt at men ikke er hjemme heller. Man er på trening, i butikken og masse andre ærend i den perioden. Dessuten ønsker mange erfarne elblilister på egnehånd å utsette ladingen til sent på kvelden for å beholde restvarme fra ladingen til morgenen etter. Det som er problemet er at nettselskapene har utsatt vedlikehold og utbygging i veldig mange år, samtidig som eieren stat og kommune har tatt ut nettleien (som skulle vært brukt på vedlikehold og utbygging) i utbytte. Nå ønske man å sende den regningen til abonnentene enda en gang, med løgn og fanteri historier. Fullstendig makkverk fra blåruss. Snakk om å spare seg til fant. Få ingeniørene bak rattet igjen i kraftbransjen, så slipper vi slik tøys i fremtiden, samt billigere nett også, da jevnt vedlikehold og utbedringer er lang bedre økonomisk i det lange løpet. Blårussen derimot er bare interesser i neste kvartalsresultatet... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå