AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hei Holder det å sende epost når det kreves skriftlig oppsigelse av leilighet? Oppsigelse ble sendt 29. april, og det er 3 måneder oppsigelse fra den 1. i påfølgende måned. Jeg har dog ikke fått respons, men juridisk sett bør vel oppsigelse gjelde fra 1. mai, eller? Jeg har flere ganger vært i kontakt med utleier på epost og alltid fått respons samme dag. Anonymous poster hash: a678e...d51 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Kravet er at oppsigelsen skal være sendt på forsvarlig måte. Epost til en adresse mottaker aktivt svarer fra er som regel forsvarlig. Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Som nevnt over, har man klar erfaring på at mottaker bruker å svare raskt på e-post, er det greit. Ellers så bør man gi beskjed på telefon eller sms at en slik ekstra viktig e-post er sendt. Ikke alle bruker e-post hver dag. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Det er en stor organisasjon/firma som leier ut leiligheter så de er på konger hver dag fra kl9-15 cirka. Så jeg kan regne med den er mottatt, spesielt siden jeg alltid har fått hyppige svar. Anonymous poster hash: a678e...d51 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg ville bedt om en bekreftelse på at den er mottatt. Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det er mer og mer akseptert at en epost godtas som levert, men er det viktig så be ettertrykkelig om å få en bekreftelse på at det er mottatt. Sist jeg sa opp hadde jeg ikke anledning til å levere personlig grunnet reisejobb og det var for nære månedskifte til å bruke postasje. Jeg sendte da min på mail og ringte sjefen og ba om å få en skriftlig respons på at oppsigelsen var mottatt, noe jeg da fikk. Det går nok stort sett bra uansett, men det kan potensielt oppstå konflikt som er lett å unngå ved å gjøre det slik. Evt kan du sikkert sende både mail og brev. Det er sikkert også like forsvarlig for din del om tida presser på. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Er nok flere som tok langhelg (Fredag til Tirsdag), så godt mulig du har fått svar i dag, eller får i morgen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå