Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Er mødre med Munchausen by proxy også psykopater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke helt på samme måte. Ingen av delene fritar deg for ansvar for dine handlinger. 

Det å være psykopat er mer en personlighets greie, mens munchausen by proxy handler om ett sykelig behov for å bli sett på som god og alt det der mens de har noen å pleie. En psykopat hadde ikke gjort ungene sine handikappet med vilje, det er psykopaten for stolt til å gjøre - å ødelegge noe de selv har skapt og som er en forlengelse av dem selv i samfunnets øyne. 

Husk at det å finne en ekte psykopat er veldig sjeldent, men jeg tviler ikke på at noen av de som har blitt diagnosert med munchausen egentlig var psykopat - de er jo tross alt så opptatte av at alt skal se så mye bedre ut enn det faktisk er. 

Lenke til kommentar

Psykopater ødelegger ungene sine.

De er veldig opptatt av at ting skal se bedre ut enn det er. De vellykka psykopatene er ofte populære og blir sett på som bra mennesker. Har ofte klart å komme i maktposisjoner og blir sett opp til. De misbruker makt, men manipulerer seg unna.

Anonymous poster hash: eb035...f17

Lenke til kommentar

Personer med Munchausens har definitivt dyssosiale trekk, men psykopater er de ikke.

Ellers vil jeg si at du i dine siste 25 tråder er svært opptatt av psykopater/psykopati.

Det beste er at du forholder deg til den/de diagnosene du har fått og forholder deg til helsepersonell du har rundt deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nei, det har jeg ikke. Jeg så på Broen S04. Moren til Saga hadde en dagbok hvor hun noterte giften/medisinene hun ga Sagas søster. Og hvis slikt forekommer, så tenker jeg at da ligner det vel på psykopati? Når de har en plan over forgiftingen, over flere år. Det er som å ha en kjeller, som Fritzl, det er på det nivået?

Anonymous poster hash: eb035...f17

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...