Petter2001 Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 hei, jeg er 18 år. Jeg har hatt flere ons, og er ikke uerfaren innen sex. Jeg har fått meg kjæreste og vi har holdt på i 2 måneder, men i det siste har jeg etter penetrasjon, drøyt 5-7 min, mistet ereksjon. Det er rart fordi jeg har aldri hatt dette problemet. Den første måneden så var sexlivet fantastisk, kunne vare opptil 40 min uten noe problem, lissom mens jeg fremdeles er stiv. Men nå så bare svikter den på en måte. Vi bruker ikke kondom (hu har p-stav) Og når jeg onanerer så går det helt fint. Er det noen som har hatt dette problemet?? Jeg føler veldig på det og kunne virkelig trengt noen råd! Tusen takk i forhånd!! Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Har hatt dette problemet mange ganger i et stabilt forhold. For meg så tror jeg det var vitaminmangel som spillet en rolle. Jeg var så langt nede i B12, B9 og D-vitaminer samtidig. En av disse var alvorlig lave. Det var ikke D-vitaminet som var veldig lavt, men det lå litt under. Jeg tror likevel at det er D-vitaminet som har hjulpet. Tar også regelmessig en lav dose Ginkgo biloba som jo hjelper noe på blodsirkulasjon i kapillærene. For ereksjon i penis så er det viktig at disse fungerer bra. Men, det er jo ikke alt som betyr noe for ereksjonen, men det er viktig. https://www.webmd.com/erectile-dysfunction/news/20151113/vitamin-d-deficiency-might-be-tied-to-erectile-dysfunction Jeg er så overbevist om dette selv, at jeg har informert lege om at jeg tror det er en sammenheng. Internet har hjulpet å støtte opp om at det kan være D-vitaminet som er en mulig forklaring. Ereksjonen er mye bedre i dag. D-vitaminet er på blodverdi 85 nå etter jeg har stått lenge på samme dose, og da må jeg ta 50 mikrogram (2000 IE) for å holde det der vinterstid. Anbefaler å prøve D-vitamin tilskudd. Du kan fint gå helt opp til 100 mikrogram uten at det er helseskadelig. Og dersom du skal raskt opp, så kan du nok ved legekonsultasjon prøve en høyere dose kortvarig om du er ekstremt langt nede på skalaen. Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Føler du prestasjonsangst? At sexen MÅ være mindblowing og lenge osv? Tror du at den første forelskelsen har gitt seg? Er normalt at man er i en honeymoon periode i ett forhold, for så at ting kan enten utvikle seg til ekte kjærlighet eller at ting dabber av og man burde skilles. 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Skilles Buffy? Tror du bygger kjøtt på beinet til diskusjonen nå her. Det er jo noe som partene må finne ut av. Først og fremst så høres det mest ut som om at det er ereksjonsproblemer her. Da tar jeg utgangspunkt i at det kan tenkes å finnes rikeslig tid for å finne ut av det. Leste du førsteinnlegget? Han forteller at han er 18 år, og de har holdt på i 2 mnd. De er neppe gift, men har jo valget om å skille vei som du er innom. Petter2001 vil ha en løsning for ereksjonsproblemet sitt, leser jeg Jeg tror Petter2001 fint greier å fortelle dama at det ikke er noe galt med dama, og at han ønsker å prøve finne utav det med penis. Holder vel å fortelle at fastlege vil bli konsultert vel, til henne? Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Les det jeg skrev en gang til for det virker som om poenget gikk deg hus forbi.Når man først blir sammen med noen så er alt spennende og nytt, det er når støvet har lagt seg og når hormonene har roet seg ned at man ser om man virkelig vil være med denne personen eller ei. Når det er sagt så kan honeymoon perioden vare i veldig variende grad, så for all del jeg vet så er de i den enda, men det høres ut som om ting bare har kjølnet ned litt. Og det er helt OK, hvis man er OK med det. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Men du kan ikke eksplisitt si at ereksjonsproblemet har noe å gjøre med avdabbing av denne honeymoon perioden som du forteller litt om. Her har du en lang liste over mulige grunner til impotens, og varianter av impotens. Trådstarter forteller at det muligens dreier seg om problemer med å holde på ereksjonen. Altså han får jo først reisning, men penis slutter å ha reisning for tidlig under samleie. https://www.mayoclinic.org/diseases-conditions/erectile-dysfunction/symptoms-causes/syc-20355776 Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det har jeg heller ikke påstått. Skjønner ikke hva det er du krangler på. Lenke til kommentar
Petter2001 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Føler du prestasjonsangst? At sexen MÅ være mindblowing og lenge osv? Tror du at den første forelskelsen har gitt seg? Er normalt at man er i en honeymoon periode i ett forhold, for så at ting kan enten utvikle seg til ekte kjærlighet eller at ting dabber av og man burde skilles. Jeg føler litt at det må vare lenge, hu sa selv at etter jeg varte så lenge, at jeg var den beste hu har hatt. Men jeg tenker ikke noe på det mens vi har sex, er det mulig at jeg føler prestasjonsangst underbevisst? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Men det var du som dro inn problemstillingen om at kanskje løsninge var å måtte skilles. Det blir jo da en kjip utvei. Det jeg ville fram til var at Petter2001 ikke ber oss om rådgivning for hvordan best skilles. Han ber om hva han kan ty til for å kanskje hjelpes til å bli kvitt ereksjonsproblemene. Om det løses så ser jo forholdet uansett rosenrødt ut, for oss som sitter her på sidelinjen? Det kan jo hende det sitter mentale sperrer, men da må vel Petter2001 først fortelle at det er der han tenker han behøver hjelp. Sexolog, psykolog, lege? Jeg tror at legen er den beste å prøve først. Da det kan være enkle fysiologiske forklaringer også, og ikke kun mentale. Men, en kan gjerne dra inn mentale sperrer i diskusjonen, men da synes jeg skilsmissepraten ikke treffer spikeren på hodet. Petter2001 forteller at han ikke er uerfaren med sex. Dette er et hint om at det kanskje ikke nødvendigvis ligger mentalt. Men, jeg kan ta feil. Han sier også at det er rart fordi han aldri har hatt dette problemet. Det er altså noe nytt. Jeg opplevde nøyaktig det samme som Petter2001, altså at når jeg onanerte så gikk det nesten alltid helt fint. Men selv når jeg onanerte så var det innemellom slapp penis opphold. Det krevde mer før, for å holde den erigert. Inntil jeg fikk vitamintilskudd i orden og opplevelsene ble bra igjen. Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
Petter2001 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 jeg har fortalt hu om det. Og jeg føler ikke at jeg er i den honeymoon fasen nå fordi jeg føler meg veldig komfortabel med å si det til hun Lenke til kommentar
Petter2001 Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Men det var du som dro inn problemstillingen om at kanskje løsninge var å måtte skilles. Det blir jo da en kjip utvei. Det jeg ville fram til var at Petter2001 ikke ber oss om rådgivning for hvordan best skilles. Han ber om hva han kan ty til for å kanskje hjelpes til å bli kvitt ereksjonsproblemene. Om det løses så ser jo forholdet uansett rosenrødt ut, for oss som sitter her på sidelinjen? Det kan jo hende det sitter mentale sperrer, men da må vel Petter2001 først fortelle at det er der han tenker han behøver hjelp. Sexolog, psykolog, lege? Jeg tror at legen er den beste å prøve først. Da det kan være enkle fysiologiske forklaringer også, og ikke kun mentale. Men, en kan gjerne dra inn mentale sperrer i diskusjonen, men da synes jeg skilsmissepraten ikke treffer spikeren på hodet. Petter2001 forteller at han ikke er uerfaren med sex. Dette er et hint om at det kanskje ikke nødvendigvis ligger mentalt. Men, jeg kan ta feil. Han sier også at det er rart fordi han aldri har hatt dette problemet. Det er altså noe nytt. Jeg opplevde nøyaktig det samme som Petter2001, altså at når jeg onanerte så gikk det nesten alltid helt fint. Men selv når jeg onanerte så var det innemellom slapp penis opphold. Det krevde mer før, for å holde den erigert. Inntil jeg fikk vitamintilskudd i orden og opplevelsene ble bra igjen. Anonymous poster hash: 24f49...c77 Jeg tror at det enten er noe mentalt, eller fysisk. Du sier du fikk vitamintilskudd, hvilke vitaminer fikk du? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Nå var jeg veldig lav på B12. En blodprøve vil fortelle deg om du sliter med det. Men, jeg tror det er D-vitaminet som gir meg bra ereksjon igjen, eller en kombinasjon. De fleste nordmenn er for lavt på D-vitamin, så det skader uansett ikke å prøve. Jeg ville ha fortalt om problemet til fastlegen, og bedt om en litt bred blodprøvetakning. Inkludere B-vitaminer og D-vitamin i tillegg til det andre legen måtte tenke at er lurt. B9 har jeg ikke stresset med å ta tilskudd av fordi jeg har heller forsøkt å øke andelen sterkt grønne grønnsaker. Spinat, brokkoli og sånt. B12 må jeg få tilført, da det er vanskelig for meg med opptaket via kosthold. Det går likevel fint for meg med opptaket via sterk dose piller, men sprøyter er også et alternativ man kan velge. D-vitamin må jeg og flere skandinavere få tilført fordi vi eksponeres for kort tid for solstråler til å bygge det opp via huden. Det skader ikke å få sjekket disse vitaminstatusene. Se også til mitt innlegg nr 2, hvor jeg nevnte de samme vitaminer. Det er sikkert veldig individuellt, men om blodverdien min på D-vitamin kan være til hjelp så ble den tidligere målt til litt lave 57, mens nå er den omkring 85 etter tilskudd. Jeg har pøst på litt sterk dose B12 en stund også, men det er jo ikke sikkert du behøver. Du kan spise f.eks. makrell, som inneholder mye nyttige næringsstoffer, og det er litt B12 i slik fet fisk (inneholder også B9), kjøtt, lever, ost, melk, egg. Men få målt B12 først. Jeg lå i mange år omkring blodverdi 300, og det nivået der ligger litt i eller over grenseland. Plutselig en del år senere så droppet det markant til omkring 100. Om du får B12-verdien opp i 400 - 600 så bør du være rimelig tryggt innenfor. Du kan simpelthen ikke overdosere på B12, det er helt ufarlig. Andre land har høyere øvre verdi enn hva Norge har landet på (Norge ca. 650, et annet lands motstykke øvre anbefalte på 1300). Det leveren ikke klarer å binde av B12, går ut igjen med avføring og urin likevel. Nå er jo jeg spesiellt opptatt av B12 siden jeg sliter med det. Men, det kan godt hende at du er helt trygg og fin på dine B12-verdier. Se ihvertfall på D-vitaminverdiene dine du Man får som regel et svar når man googler B12 deficiency may also cause impotence in men. B12 deficiency can result in erectile dysfunction (ED) because the nerves in the penis can become damaged making it impossible to achieve or maintain an erection. We routinely see general practitioners, internists and urologists prescribing medications for patients with ED. We also see them blaming other disease processes, such as diabetes, for ED impotence, or incontinence. Typically they fail to contemplate that B12 deficiency may be causing or or contributing to these problems. This is a huge and tragic mistake, because B12 deficiency is more common as we age, especially in older adults who suffer from ED. http://www.b12deficiency.info/male-and-female-infertility/ Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Han sier jo at det går helt fint når han onanerer. Lite trolig at det er noe fysisk galt da. Eller? Anonymous poster hash: 531b6...549 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Men jeg sa jo også at det gikk helt fint når jeg onanerte, gjorde jeg ikke vel? Og jeg har en mye bedre ereksjon i dag etter B12- og D-vitamintilskudd. Her var et par lenker. Se forsøkspersonene har blodverdi B12 på nesten opptil 300, altså ikke så ulikt meg, og de har fremdeles trøbbel med å få barn: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19143730 Noen flere https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3788744 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/12692404 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/3107356 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2712371 Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 For meg hjelper det å kjøre sakte i ny og ne, å virkelig kjenne innsiden av dama... Hjelper også om hun er uhorvelig våt evt bruk av glid. Så jeg prøver egentlig bare å sørge for at hun virkelig nyter det. Men jeg får litt følelse av prestasjonsangst om hun virkelig liker det, da er det sånn "nå må jeg ikke bli slapp, plis plis plis..." Anonymous poster hash: ca0e9...c88 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Da høres det mer som om at akkurat du ca0e9-anonym, lider av å være riktig påslått mentalt når du har sex med din partner. Greit det. Men jeg synes Petter2001 kan ha nytte av å få målt blodverdiene sine, da det gjerne kan ligge fysiologisk hos han. Anonymous poster hash: 24f49...c77 Lenke til kommentar
ex-jordbærplukker Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 hei, jeg er 18 år. Jeg har hatt flere ons, og er ikke uerfaren innen sex. Jeg har fått meg kjæreste og vi har holdt på i 2 måneder, men i det siste har jeg etter penetrasjon, drøyt 5-7 min, mistet ereksjon. lol ... prøv å ta en lang pause uten sex Lenke til kommentar
Petter2001 Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 Nå var jeg veldig lav på B12. En blodprøve vil fortelle deg om du sliter med det. Men, jeg tror det er D-vitaminet som gir meg bra ereksjon igjen, eller en kombinasjon. De fleste nordmenn er for lavt på D-vitamin, så det skader uansett ikke å prøve. Jeg ville ha fortalt om problemet til fastlegen, og bedt om en litt bred blodprøvetakning. Inkludere B-vitaminer og D-vitamin i tillegg til det andre legen måtte tenke at er lurt. B9 har jeg ikke stresset med å ta tilskudd av fordi jeg har heller forsøkt å øke andelen sterkt grønne grønnsaker. Spinat, brokkoli og sånt. B12 må jeg få tilført, da det er vanskelig for meg med opptaket via kosthold. Det går likevel fint for meg med opptaket via sterk dose piller, men sprøyter er også et alternativ man kan velge. D-vitamin må jeg og flere skandinavere få tilført fordi vi eksponeres for kort tid for solstråler til å bygge det opp via huden. Det skader ikke å få sjekket disse vitaminstatusene. Se også til mitt innlegg nr 2, hvor jeg nevnte de samme vitaminer. Det er sikkert veldig individuellt, men om blodverdien min på D-vitamin kan være til hjelp så ble den tidligere målt til litt lave 57, mens nå er den omkring 85 etter tilskudd. Jeg har pøst på litt sterk dose B12 en stund også, men det er jo ikke sikkert du behøver. Du kan spise f.eks. makrell, som inneholder mye nyttige næringsstoffer, og det er litt B12 i slik fet fisk (inneholder også B9), kjøtt, lever, ost, melk, egg. Men få målt B12 først. Jeg lå i mange år omkring blodverdi 300, og det nivået der ligger litt i eller over grenseland. Plutselig en del år senere så droppet det markant til omkring 100. Om du får B12-verdien opp i 400 - 600 så bør du være rimelig tryggt innenfor. Du kan simpelthen ikke overdosere på B12, det er helt ufarlig. Andre land har høyere øvre verdi enn hva Norge har landet på (Norge ca. 650, et annet lands motstykke øvre anbefalte på 1300). Det leveren ikke klarer å binde av B12, går ut igjen med avføring og urin likevel. Nå er jo jeg spesiellt opptatt av B12 siden jeg sliter med det. Men, det kan godt hende at du er helt trygg og fin på dine B12-verdier. Se ihvertfall på D-vitaminverdiene dine du Man får som regel et svar når man googler B12 deficiency may also cause impotence in men. B12 deficiency can result in erectile dysfunction (ED) because the nerves in the penis can become damaged making it impossible to achieve or maintain an erection. We routinely see general practitioners, internists and urologists prescribing medications for patients with ED. We also see them blaming other disease processes, such as diabetes, for ED impotence, or incontinence. Typically they fail to contemplate that B12 deficiency may be causing or or contributing to these problems. This is a huge and tragic mistake, because B12 deficiency is more common as we age, especially in older adults who suffer from ED. http://www.b12deficiency.info/male-and-female-infertility/ Anonymous poster hash: 24f49...c77 Tusen hjertelig takk!!! Dette skal jeg definitivt gjøre!! Lenke til kommentar
hermosa Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Føler du prestasjonsangst? At sexen MÅ være mindblowing og lenge osv? Tror du at den første forelskelsen har gitt seg? Er normalt at man er i en honeymoon periode i ett forhold, for så at ting kan enten utvikle seg til ekte kjærlighet eller at ting dabber av og man burde skilles. Jeg føler litt at det må vare lenge, hu sa selv at etter jeg varte så lenge, at jeg var den beste hu har hatt. Men jeg tenker ikke noe på det mens vi har sex, er det mulig at jeg føler prestasjonsangst underbevisst? I en alder av 18 år har vel ingen dere så mye erfaring. At jenta sier du er den beste hun har hatt, kan du ta ganske med ro. Unge uerfarne jenter har det med å si slikt. Tenk ikke så mye på å prestere. Sex er mye annet og mer enn penetrering. 1 Lenke til kommentar
AnnonymG Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Dette er et meget velkjent problem, og du er ikke alene om det. Hvis du ikke har problemer med å få ereksjon eller beholde ereksjon mens du onanerer, så vil man ofte tenke at det ikke er en fysisk årsak til disse plagene. Er du tent? Føler du "desire"? Har hun sakt noe som gjør at du føler på en forventning? En psykisk sperre er ofte det som gjør at man blir slapp - nærmere stress/prestasjonsangst/forventningsangst eller rett og slett at man ikke har lyst/interesse. Du kan kontakte fastlegen din med dette. Hvis man har manglende sexlyst kan dette enten være fysisk eller psykisk betinget. Fastlegen vil i så fall vurdere dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå