Gå til innhold

Gjenbruk av harddisk fra Canal Digital-boks

Anbefalte innlegg

Jeg prøver å gjenbruke en harddisk fra en canal digital pvr-boks. Den blir korrekt identifisert av bios og windows installasjonen såvidt jeg kan se, men jeg får ikke tilgang til å opprette partisjon eller formattere eller noe sånt. Det er en WD Green disk. Jeg har også prøvd gparted, men den gir bare masse feilmeldinger når den starter, og den vil heller ikke la meg gjøre noen endringer på disken.

Er det noe håp for å kunne bruke denne eller er den boss? Bruker de en custom firmware?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Driven er locked med spesielle ata kommando. Diskpart clean har ikke noe med det å gjøre.

Hvis du gidder å kaste bort mere tid på dette kan du studere denne: https://datarecovery.com/rd/how-to-unlock-dvr-hard-drives-for-normal-use-directv-dish-network/

Edit: Forutsatt at ikke adb og CD har tatt i bruk andre type låser (som er meget mulig) for å beskytte media opphavsretten.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Driven er locked med spesielle ata kommando...

Jeg tror at jeg har lignende problem med disker som stod i RAID på en ukjent kontroller. Disker oppfører seg helt likt (ser ut som i hvert fall) med IO feil når man prøver å skrive til de. Feilen dukker opp og man kan høre at disken bare slår av motoren. Da må man ta strømmen på den.

Jeg har forsøkt med Diskpart og en del andre ting. Skal prøve den overnevnt metoden i kveld!  

Lenke til kommentar

Driven er locked med spesielle ata kommando. Diskpart clean har ikke noe med det å gjøre.

Hvis du gidder å kaste bort mere tid på dette kan du studere denne: https://datarecovery.com/rd/how-to-unlock-dvr-hard-drives-for-normal-use-directv-dish-network/

Edit: Forutsatt at ikke adb og CD har tatt i bruk andre type låser (som er meget mulig) for å beskytte media opphavsretten.

Takk for info. Det så jo rimelig greit ut. Burde ikke ta veldig lang tid å teste. Funker det ikke så er det nok tid kastet bort :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...