AnonymDiskusjon Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Mann 24. Jeg dater ei jente, og ting går bra mellom oss. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg overanalyserer alt. Slik har jeg aldri vært før med tidligere damer jeg har datet. - Jeg kan tro at hun ikke vil skrive med meg når jeg har sendt melding, og hun ikke har lest meldingen selv om det står at hun var pålogget for 2 minutter siden f.eks. - Hvis hun gir meg korte svar eller sender bare en emoji som svar, kan jeg tolke det som at hun ikke vil skrive. - Jeg kan ta det personlig hvis hun er i dårlig humør, hun har litt humørsvingninger om dagen. Hun har sagt at hun ikke er sint på meg, men at hun bare har en dårlig dag f.eks. - Hvis jeg spør om å finne på noe og hun sier at hun er sliten, ikke orker osv. tenker jeg at hun er lei meg. Går noen dager mellom hver gang jeg spør, og tar selvfølgelig nei for et nei. Hvorfor er jeg slik? Jeg har ALDRI vært en sånn person før, og det plager meg at jeg er det nå. Jeg holder dette for meg selv, vil jo ikke skremme vekk dama. Kanskje jeg er litt mer forelsket enn vanlig? Føler meg som en usikker 17-åring med dårlig selvtillit, selv om jeg generelt har helt ok selvtillit. Anonymous poster hash: e5732...632 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Du er vel overdrevent smitten og involverer deg for intenst. Jeg vil anbefale alle å lese "kjærlighetens fem språk". Jeg ble tvunget til å lese den men oppdaget at den inneholder veldig mye nyttig info om hvordan vi kommuniserer med hverandre. Lenke til kommentar
Comma Chameleon Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Virker som du liker henne godt og derfor føler en viss usikkerhet i frykt av å ikke få henne. Det skaper en frykt for at hun misliker deg, at du gjør noe galt eller lignende. Hvis hun virker irritert eller lei og din første tanke er å finne ut hvordan du kan ha skapt den følelsen så tror jeg at du har noe å jobbe med. Jeg har selv vært der, og det kan være en vanskelig ting å gå igjennom. Som du sier så føler man seg litt teit og føler at selvtilliten er i bunn selv om den egentlig ikke er det. Plutselig skaper man problemer eller usikkerhet der det egentlig ikke er det.Prøv å husk at dere har egne uavhengige liv og at det skjer mye i livet hennes som ikke angår deg direkte. Prøv å tolk signalene hun sender deg i beste mening før du mistenker at du har gjort noe galt. Hvis hun ikke svarer deg raskt, så betyr ikke det at hun svarer andre før deg. Hvis hun er irritert men fortsatt prater med deg så er det et tegn på at hun kanskje ikke er irritert på deg, men føler at du er en hun kan prate om det med.Du må finne dine egne metoder å jobbe med dette med. Jeg er også en som overanalyserer alt og det stopper egentlig aldri og man må kanskje slå seg til ro med at slik blir det bare. Det gjelder alle relasjoner og situasjoner jeg havner i. Ikke i den forstand at jeg føler meg usikker, men at alt skal analyseres for å finne beste vei videre i situasjonen. At alle samtaler med folk blir som et jobbintervju der man tenker litt taktisk. Slitsomt, og man må bare prøve å balansere det litt med å tenke mindre.Fokuser på de gode tingene, og ta til deg signalene du får. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-g1MbxCW2 Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Jeg kan forstå at du overanalyserer eller får fantasier om hva som foregår, fordi det høres ut som det er en manglende kommunikasjon mellom dere. Jeg forstår at du blir usikker, for i en dating fase, i forelskelsen, så er det ofte sånn at begge vil være sammen så mye som mulig. Det at hun holder mer tilbake enn deg, kan bety flere ting. Og den eneste måten du kan få vite hvordan hun har det, er å sjekke det ut med henne. Mitt råd til deg er å være ærlig og åpen med henne. Del hvordan du har det, også at du blir usikker når hun holder tilbake. Vær deg selv! Dersom dere skal få det godt sammen i fremtiden, tenker jeg dere begge må tørre å dele hva dere tenker og føler. Lykke til :-) Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det å være altfor åpen og ærlig kan, i min erfaring, bikke henne over til feil side og hun kan begynne å ta avstand fordi hun "friker ut". Mitt tips er heller å bare ta det litt mer rolig med seg selv og heller bare begynne å akseptere at hun ikke kan svare deg på meldinger til enhver tid. Lykke til, hilsen en som har vært der du er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå