Gå til innhold

transparent coating

Anbefalte innlegg

Jeg ble inspirert av y2k bug som ble postet her på forumet for en tid tilbake. Spesielt inponerte den blanke finnishen meg. Han beskriver det på sedene sine som "2-component polymer coating resin", og den virker mye mer "effektiv" enn klar-lakk. Spørsmålet er hvor kan man få kjøpt dette i norge? Den må være tranparent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mulig du er inne på noe Xell ang. galcoaten. Jeg og Fjøslukt (mest Fjøslukt) mekker litt på en spoiler og den har vi kledd med 2 komponents polyester (mener det var det) fra Biltema. Der vi la på glassfibermatte ble den grå / hvis men der hvor vi bare penslet på polyesteren så ser det nien steder ut som om det ligger 1/2cm med klarlakk :)

Hvis det legges på skikkelig og poleres litt forsiktig tror jeg det kan gå, skjønt, jeg vet jo ikke hva du skal bruke det til..

Anyways, bare en tanke :)

Lykke til!

Dings

Endret av Dings
Lenke til kommentar

Den Y2k-bug`en var jo laget med karbonmatter og epoxy (tror det er det samme som gel-coat). Den siden som lå ned mot det glatte underlaget (tror han brukte plast?) ble blank og fin :yes: (dette er kanskje 4. eller 5. gangen jeg skriver det i forumet, men jeg er inne på tanken..)

West systems i Oslo selger visst det man vil ha. Har ikke kommet meg opp dit enda, men har jo en plan. På siden er det også en håndbok med teknikker osv som du kan laste ned.

(iflg West Systems bruker man da 4 lag epoxy over glassfiberduken (eller karbonfiber hos Y2k). Det skal gi den finishen. Y2k hadde også link til WS.

Lenke til kommentar

høres ut som om vi er inne på noe med gelcoaten. effekten jeg er ute etter vises her. der har han brukt en klar 2-komponent polymer på en modelert svartlakket flate. Man får en slags gel-look speielt i krinkler og kroker, som man ikke får med klarlakk.

dings: ver det denne dere brukte? Dat var mit neste alternativ, men det sto ikke noe om farge. Hadde vært kjekt hvis det var denne for de har nettopp åpnet biltema i sandefjord, så da slipper jeg å stresse så mye runt for å finne det..... hvis jeg ender omm med å bruke det da ;) var bare en kewl look som jeg teknte kunne få bli med i et fremtidig modde prosjekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...