Hetta Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 (endret) Honda Civic 2,2 diesel 2012 mod. Fikk motorstopp, kom opp feilmelding pgm-FI - systemfeil. Har skiftet relé og dieselpumpe og trodde bilen ville fungere igjen - uten hell. Ikke trykk til dysene, men diesel kommer ut av rørene på dysene når jeg løsner mutrene. Bilen starter ikke og jeg aner ikke hva det kan være. Noen forslag? Endret 2. mai 2018 av Hetta Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Hva nøyaktig byttet du og hvordan kom du fram til at du skulle bytte nettopp dette? Fikk du motorstopp og feil på injeksjonssystem og tilfeldigvis valgte å bytte høyttrykspumpe og relé før du valgte å undersøke noe som helst mer? Byttet du ting selv eller på verksted? Lenke til kommentar
Hetta Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2018 Ble sjekket en del, feilsøkt - og releet var brent. Byttet relé og trodde det ville bli bra. Men fortsatt ingen trykk på dysene. Var i kontakt med en jeg kjenner med peiling på diesel. Han mente pumpa var defekt. Det ble satt inn ny pumpe, men fortsatt ikke trykk på dysene. Pumpa som satt der gikk tungt rundt og var defekt. Men bilen starter fremdeles ikke. Ikke vært på verksted, gjort det selv. Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Releet er sikkert brent pga stuck pumpe. Kanskje du svidde av et nytt rele med den deffekte pumpe før du byttet pumpe. Sjekk rele, sikringer og at pumpe får 12V Lenke til kommentar
Hetta Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Hvordan får man sjekket releet? Sikringer OK. Lenke til kommentar
Hetta Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 Releene er i orden. Mangler trykk til dysene. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Hvordan vet du at du mangler trykk til dysene? Kjører du motor på starteren og leser av live-data fra en datamaskin? Lenke til kommentar
Hetta Skrevet 4. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Når jeg løsner mutrene til dyserørene så pipler det bare litt diesel ut av rørene. Så det virker som det er dårlig trykk. Når jeg feilsøker kommer det opp feilmelding P1057, som i følge Google er «fuel rail pressure control valve circuit open». Defor tror jeg det er dårlig trykk på dysene. Kan dra på starteren, men er ikke antyding til at den slår etter. Endret 4. mai 2018 av Hetta Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 6. mai 2018 Del Skrevet 6. mai 2018 Jeg regner med at pressure control valve (eller trykkregulatoren på godt norsk) sitter på pumpa. Fikk du med ny trykkregulator eller brukte du den gamle i den nye pumpa? Jeg trodde jeg hadde feil på trykkregulatoren selv på en Mondeo for en stund siden, men det viste seg å være at dysene slapp ut for mye retur. Du har ikke utstyr til å ta en leak-off test? Men circuit open betyr jo ledningsbrudd/dårlig kontakt. Har du sjekket at pluggen til trykkregulatoren står skikkelig i? Og har du sjekket relésokkelen at det ikke er noen skader der etter at relé brant? Selv om trykkregulatoren står pip åpen skal det komme greit med trykk til dysene, kanskje ikke nok til å starte men det skal ikke piple. Lenke til kommentar
Hetta Skrevet 6. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2018 Satt ny trykkregulator i pumpa. Har ikke utstyr til leak-off test, men hadde vel uansett ikke fått gjort det når bilen ikke starter? Pluggen til trykkregulatoren OK. Det samme med relésokkelen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå