Gå til innhold

Trenger hjelp ved kjøp av spill på Ebay

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har gitt et bud på et Nintendo Switch spill på Ebay, og lurer litt på hva det vil koste meg totalt vist jeg ender opp med å betale 180-200 kr som er inkludert frakt i prisen? Tenker på merverdiavgift, da jeg regner med at jeg slipper å betale toll? Varen blir sendt fra Tyskland. Noen som har erfaring med dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sikker på det? Har handlet en god del spill på eBay, enkelte til flere hundre spenn. Aldri fått noe som helst trøbbel med moms osv. Det dyreste var et spill til 1.200kr, og det dumpet ned i postkassen uten problem.

Det er ikke alltid pakkene blir fanget opp, så i ditt tilfelle har du da vært blant de heldige.

Lenke til kommentar

Du kan være heldig at den går rett igjennom. Eller at Bring/posten tar den og tar den under forenklet tollbehandling. Sist gav jeg 75kr. pluss moms. Er du riktig uheldig havner pakken hos f.eks. Totaldistribusjon.no og da blir det fort 200 i fortollingsgebyr, 200 i lagergebyr og hundre i faktureringsgebyr. Sånn ca.

Lenke til kommentar

Sikker på det? Har handlet en god del spill på eBay, enkelte til flere hundre spenn. Aldri fått noe som helst trøbbel med moms osv. Det dyreste var et spill til 1.200kr, og det dumpet ned i postkassen uten problem.

Kommer også ann på selgeren.

Noen bruker Ebay sin transport avtale og da blir alt eventuelt momset og sånn via ebay, så du betaler alt der og da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...