Gå til innhold

AMD 1800+ kjører bare på 1150 MHz...

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå inn i bios, velg "Hardware monitor setup" og gå ned på "cpu FSB clock". denne er default satt til 100MHz, trykk enter og velg 133MHz.

Trykk så escape til du er ute i førstesiden til biosen, gå deretter til "Exit and save" og trykk enter, svar ja hvis den spør om du vil lagre forandringene.

Prosessoren din skal da svive på 1533MHz.

Multiplikatoren er det ikke mulig å gjøre noe med da prosessoren din er låst.

Du vil da ha en prosessor som går på 133 * 11,5 = 1533Mhz

Lenke til kommentar

Takk for svarene.

Jeg lurte også på om det er mulig å klokke opp maskinen kun ved hjelp av FSB'en. (Mener å ha lest om noen som fikk en 1800+ cpu opp til en 2000+ bare ved å endre FSB, altså uten å låse opp multiplikatoren på CPU)

Er dette mulig, eller husker jeg feil?

Kriz

Lenke til kommentar

Tja, det spørs hvilken kjøling du har på den, og om RAMen din er villig til å gå så langt opp. Hvis det er tilfelle, er det ingenting i veien for 145*11,5. Jeg ville imidlertid ikke kjøre med så mye overklokking konstant (ja, jeg er litt pyse), siden det stresser både HK, CPU og hovedkort (muligens også harddisk og PCI kort) mer enn de skal gjøre.

Lenke til kommentar

Med god kjøler og vifte er ikke dette noen umulighet, har selv hatt det samme hovedkortet tidligere og kjørt stabilt med FSB på 146. Dvs. 1680MHz.

Men dette er ikke et kort som egner seg så vannvittig godt til overklokking ved hjelp av FSB'en. Du skal være rimelig heldig hvis du får klokket den opp til en FSB på 150.

Men dette trenger du ikke å gjøre, vil etter all sannsynlighet trenge mer spenning på prosessoren enn hva du kan gi på ditt hovedkort.

Prøv forsiktig med FSB'en litt og litt, kjør forskjellige tester innimellom for å konstatere at du har et stabilt system.(Ville begynt med dette med en FSB rundt 138-140)

Poenget er ikke å komme høyest mulig, men å komme høyest mulig og samtidig ha en stabil maskin.

Lenke til kommentar

Har en XP 1800+ @ 2000+ kun ved å sette fsb opp til 145... har samsung pc2700 minne.. volten er på 1.8 og saken har en temp på 38*C idle... Ribben er en Taisol CGK760092 med originalviften + 4 kabinettvifter i et chieftec dragon miditower.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-03 18:28, asosial skrev:

Har en XP 1800+ @ 2000+ kun ved å sette fsb opp til 145... har samsung pc2700 minne.. volten er på 1.8 og saken har en temp på 38*C idle... Ribben er en Taisol CGK760092 med originalviften + 4 kabinettvifter i et chieftec dragon miditower.

Ja, men tror ikke du kommer stort høyere enn dette.

Har du prøvd? Og i tilfelle hvor høyt har du fått din FSB på dette kortet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...