Gå til innhold

Ut å jobbe 1.mai?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva skal dere gjøre i dag? De fleste som jeg kjenner skal ut å jobbe i hagen, sage ned noen trær med motorsag eller gjøre annet nyttig. Noen skal på jobb. Ingen jeg kjenner skal i tog. Er 1. mai utgått på dato?

 

De aller fleste jeg kjenner gjør ingenting.  Jeg drar på jobb hvert øyeblikk og tar en halv dag der, frivillig.  

Lenke til kommentar

Nå er jo ikke julaften en hellig dag før etter ett vist klokkeslett, det er jo samma faen om den er utgått på dato, du har fri fra jobben for svingende, jeg for min del jubler over en fri dag selv om det sprut regner ute, alt som gjør at jeg kan ha fri fra dritten er meg en stor glede.

Burde vært flere måneder med såpass mye fri som mai har, om man da ikke er uheldig å hellig dagene kommer i helga, da er det kutte seg selv humør når man innser det.

Lenke til kommentar

Hva skal dere gjøre i dag? De fleste som jeg kjenner skal ut å jobbe i hagen, sage ned noen trær med motorsag eller gjøre annet nyttig. Noen skal på jobb. Ingen jeg kjenner skal i tog. Er 1. mai utgått på dato?

 

Jobbe i hagen? Da bor du neppe rundt Oslogryta. HER er det ikke mye vær til hagearbeid nei.

Lenke til kommentar

Hva med julaften? Skal vi droppe den også, ganske lenge siden han karen poppet ut av hu Maria. 

 

Jul ble feiret i Norge flere århundrer før kristendommen kom hit. Den mest historieløse påstanden som finnes er at jul ble skapt av de kristne. Det er FEIL! Forøvrig er ikke julaften en helligdag, juledag 25.desember er det.

Endret av Morromann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva med julaften? Skal vi droppe den også, ganske lenge siden han karen poppet ut av hu Maria. 

 

Jul ble feiret i Norge flere århundrer før kristendommen kom hit. Den mest historieløse påstanden som finnes er at jul ble skapt av de kristne. Det er FEIL! Forøvrig er ikke julaften en helligdag, juledag 25.desember er det.

 

 

Altså, poenget var kun å poengtere at det er meningsløst å forkaste noe for det er blitt "gammelt" som TS påsto...

Lenke til kommentar

 

 

Hva med julaften? Skal vi droppe den også, ganske lenge siden han karen poppet ut av hu Maria. 

 

Jul ble feiret i Norge flere århundrer før kristendommen kom hit. Den mest historieløse påstanden som finnes er at jul ble skapt av de kristne. Det er FEIL! Forøvrig er ikke julaften en helligdag, juledag 25.desember er det.

 

 

Altså, poenget var kun å poengtere at det er meningsløst å forkaste noe for det er blitt "gammelt" som TS påsto...

 

Det er vell ikke kun fordi det er gammelt en snakker om å forkaste 1. mai som fridag, men mye fordi det ikke er en særlig meningsfull dag for særlig mange. Jul, som du dro frem som eksempel, blir feiret av veldig mange og har en veldig stor betydning for veldig mange, mens 1. mai ikke har på langt nær samme betydning eller oppslutning i befolkningen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1 Mai er vel ikke så viktig for de fleste lenger, før hadde man en form for fellesskapsfølelse, den forsvant gradvis og nå sitter man igjen med egoister som suttrer i kommentarfelt fordi de ikke får lov å bruke den flotte motoriserte gressklipperen sin på en fridag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kan fort bli dyrt å dra frem motorsaga eller andre støyende verktøy i dag.

Nei. Du tenker kanskje på helligdagslovgivningen? Den gjelder ikke på 1. og 17. mai, som er høgtidsdager, ikke helligdager.

 

 

Eller kanskje han tenkte at redskapene ville bli ødelagt i griseværet som er over store deler av landet as we speak.

Lenke til kommentar

Jeg befinner meg i et land der denne dagen så vidt jeg vet ikke markeres, så jeg tar den som en hvilken som helst annen dag - som jeg forsåvidt har gjort tidligere også. Da jeg var bosatt i Norge, brukte jeg vel 1. mai til å jobbe eller lese til eksamener. Det er kanskje ikke så kult å innrømme, men jeg visste vel hvorfor 1. mai var en fridag først i videregående en gang.

 

Hva med julaften? Skal vi droppe den også, ganske lenge siden han karen poppet ut av hu Maria. 

 

Vi kan godt droppe julen som tvungen fridag og åpne for at folk i større grad får velge fridagene sine selv.

Lenke til kommentar

Kan fort bli dyrt å dra frem motorsaga eller andre støyende verktøy i dag.

 

Den gregorianske kalenderen viser en arbitrær dag, akkurat i dette tidsrommet så kan ikke generere lydbølger med en viss amplitude, da vil tallene som vises på din datamaskin ("penger") synke betraktelig fordi, ingen vet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...