Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

får ikke starte Windows (misterker skjermkort)

Anbefalte innlegg

Kjøpte ny pc  i deler å bygde selv for noen uker siden.. alt har virka bra til nå.    Merka noen lyder fra PC'en, å når jeg tok av side dekselet på kabinettet ser jeg at bare en vifte på skjermkorte mitt sviver ( Gtx 1060) å så stopper begge .. leste opp litt å så at det kunne fungere slikat det ikke sviver viss kortet er Kaldt  å det var det jo .. . men har likevel  sett at begge har svevet  tidligere selvom jeg bare har vert på deskopen å ikke hatt noe kjørende...  Jeg testa hvertfal å  ta på ett spill som krever litt å da begynte begge å svive igjen.. Men  da ble det også svart skjerm å pc'en frøys.     Jeg trykka av å på maskinen  å da havna jeg bare rett inn på den Meny'en  som jeg kom på når jeg skulle installere windows første gang jeg starta maskinen.... får ikke starte opp nå...  har lite peiling på PC  men  mistenker bare det skjermkortet siden det var det jeg stussa på akkurat før dette skjedde.. noen som har noen ideer?   GTX 1060 er det jeg har . 

Endret av freddi_707
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Ut fra hva du beskriver så kan det se ut som et varmeproblem. MEN - dersom dette er første gangen du bygger en maskin, og uten å ha relevant kunnskap så er det veldig lett å gå i ESD-fella, dvs glemme å beskytte komponentene mot statisk elektrisitet når du skal berøre komponentene.

Hvilke andre komponenter er det du har satt sammen?

Lenke til kommentar

den virka idag når jeg slo den på :) var kansje bare meg som er noob å ikke fant ut hvor jeg skulle trykke for å starte windows på igjen etter maskinen krasja å starta opp i den der system setup menyen .. leste hvertfal at det var vanlig at gpu viftene ikke sveiv viss de ikke hadde behov for det

Endret av freddi_707
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...