Gå til innhold

Spiser vi mindre ute i Norge?

VRK18

32 stemmer

1. 1. Hvor ofte spiser du ute?

• Svært sjelden
      27
    • 1 dag i uken
      2
    • 2-3 dager i uken
      3
    • 4-5 dager i uken
      0
    • Nesten hver dag
      0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er relativt godt bereist også litt utenfor turisttråkkene. Så jeg lener meg til at VRkatten har truffet en nerve med en viss sannhetsgehalt i seg med dette innlegget. Jeg har faktisk litt av det samme inntrykket. Nå har vi såpass god råd i Norge generellt sett, men også vi har vært igjennom en skvis. Så derfor så har jeg også forsøkt å besvare VRkattens undring over hvordan han kan sitte igjen med denne oppfattelsen sin.

Altså litt motvekt. Sånn at når folk igjen får seg arbeid, så vil en del av de populære og dyrere restaurantene i Norge få bedre belegg. Men en del restauranter sliter med finansene i den tid vi er i nå. Derfor så tror jeg at VRkatten pr. i dag har helt rett. Men en dag i mårrå, så vil bildet kanskje endre seg litt igjen. Kan hende restauranteierne må lære seg prising, og råvareøkonomi bedre for å holde hjulene i sving. Denne her er ganske så betimelig:

tilbud-ettersporsel.jpg

Godt innlegg og fin graf!

Jeg vil tro at den grafen er ganske real.

Lenke til kommentar

Fordi nordmenn ikke er sosiale vesener, enkelt og greit. Hvorfor gidde å tømme lommeboka på en eller annen restaurant med folk man helst ikke vil omgås når man kan lage seg en god middag til en fjerdedel av prisen hjemme med hva enn man anser som godtfolket sitt?

Næh, valget er enkelt.

Jeg har et veldig sosialt vesen og hadde jeg hatt råd, hadde jeg nok spist ute ofte. Ja, da hadde jeg nok tatt for meg det meste av restauranter og spisesteder her i byn.. matvraket og livsnyterensom jeg er.. meeen lommeboken sier NEI. Nå er jeg ganske habil på å lage mat fra grunnen av og elsker å kokkelere, så jeg står gjerne på kjøkkenet å disker opp både i ukedag og helg for en bedre middag hjemme med mine fineste folk :) så du har vel både og,. rett og gale ;)

Lenke til kommentar

Ja det ER jævlig dyrt.

Bedre å lage hjemme. Mannen lagde en «killer» burger igår med masse salat, cx antall dressinger og mozzarella sticks on the side. Like god som en restaurant-burger, kanskje bedre t.o.m.

Og 50 spenn for en kaffe mocca. Helt krise dyrt! Er ikke rart turistene får sjokk når de kommer hit.. Og for ikke for å snakke om musikk. Dritdårlig musikk spilt på anlegget på random spisesteder som Egon, Harbour etc, som ødelegger hele mat-opplevelsen..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nordmenn elsker også å bruke det meste de tjener på enorme hus, oppussing og fine biler. Og så er det ikke så fristende å gå ut i dårlig vær halve året. Da er det mer komfortabelt og billigere å sitte i sitt store hus med nyoppusset kjøkken og spise der.

Nordmenn har ikke dårlig råd, vi bare bor oss ihjel.

Endret av Fibonacci
Lenke til kommentar

Nordmenn har ikke dårlig råd, vi bare bor oss ihjel.

Ikke enig der, gitt! Nok av folk som ikke pusser opp huset, men spiser hjemme fordi de ikke har råd til å gå ut å spise, mens huset forfaller og med gjeld oppetter ørene. Dem er det MANGE av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...