Gå til innhold

Folk liker NRK fordi NRK er venstrevridd?

Anbefalte innlegg

Her er en test til deg som støtter lisensfinansiering av NRK. Testen vil avgjøre om du er en hykler og opportunist eller et sannferdig menneske:

Ville du støttet ordningen om statskanalen stilte Fremskrittspartiet og deres politikk i et positivt lys og var langt mer kritisk til Arbeiderpartiet?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes premisset for debatten blir helt feil. Fordi i premisset så påstår du at folk i det hele tatt liker Nrk.

Jeg kan så påstå det motsatte at folk ikke liker Nrk. Er jeg da navlebeskuende eller mer opplyst enn deg, det blir det store spørsmålet? Jeg liker ikke at Nrk skal ha lisenspenger. Ja, vi behøvde en statskanal den gang når TV-mediet var nytt, fordi ellers så ville det vært tungt å få til noe med den utviklingen. I dag så har vi andre kanaler som Internett som tar over.

Det er dessuten feilvridd, sånn at Nrk får penger, mens andre ikke får samme pengene. Eneste forsvar er da at Nrk er blitt pålagt spesielle samfunnsoppgaver, som andre mediehus ikke blir pålagt. Når så Nrk eser langt utover sine samfunnsoppgaver, og blir mer og mer kommersiell ved å vokse i bredden av kanaler. Da er de blitt for mye fetet opp.

Nei, jeg er faktisk for å fjerne hele støtten til Nrk, og la samfunnsoppgavene som en mediekanal skal utføre heller gå på anbud. Så får den som blir loddtrukket få pengene på f.eks. et 15 års langt engasjement om gangen, eller noe slikt. :)

Lenke til kommentar

Nei, jeg er faktisk for å fjerne hele støtten til Nrk, og la samfunnsoppgavene som en mediekanal skal utføre heller gå på anbud. Så får den som blir loddtrukket få pengene på f.eks. et 15 års langt engasjement om gangen, eller noe slikt. :)

Blir festlige 15 år den dagen Vigrid eller Sophie Elise vinner lottieret.

Lenke til kommentar

Blir festlige 15 år den dagen Vigrid eller Sophie Elise vinner lottieret.

Masse bra reality TV istedenfor kjedelig TV som brennpunkt!!! Endelig dette trengte vi mer av!

Lenke til kommentar

Synes premisset for debatten blir helt feil. Fordi i premisset så påstår du at folk i det hele tatt liker Nrk.

Jeg kan så påstå det motsatte at folk ikke liker Nrk. Er jeg da navlebeskuende eller mer opplyst enn deg, det blir det store spørsmålet? Jeg liker ikke at Nrk skal ha lisenspenger. Ja, vi behøvde en statskanal den gang når TV-mediet var nytt, fordi ellers så ville det vært tungt å få til noe med den utviklingen. I dag så har vi andre kanaler som Internett som tar over.

Ikke alle liker lisensfinansieringen, men mange gjør det. Hvis ikke ville vi ikke hatt lisensfinansiering. 

Lenke til kommentar

NRK er høyrevridd 

Ja, det virker kanskje sånn fra et kommunistisk perspektiv :rofl:

Er ikke kommunist ;)

Du må nesten være det for å mene at NRK er høyrevridd. 

Du må nesten være nazi for å mene at den er venstrevridd.

Lenke til kommentar

Ironisk, når høyreregjeringen styrer, og gir NRK enda mer penger ved å innfører mediaavgift som høyresiden selv har foreslått. 

Det er ikke FrP som har vedtatt dette. Ja, Høyre kaller seg "høyre", og de er i regjering med FrP, men vi vet alle at de er Ap light. 

Lenke til kommentar

Ironisk, når høyreregjeringen styrer, og gir NRK enda mer penger ved å innfører mediaavgift som høyresiden selv har foreslått. 

Det er ikke FrP som har vedtatt dette. Ja, Høyre kaller seg "høyre", og de er i regjering med FrP, men vi vet alle at de er Ap light. 

Alle 0.2% liberalistene ja hahaha :p

Lenke til kommentar

Ikke alle liker lisensfinansieringen, men mange gjør det. Hvis ikke ville vi ikke hatt lisensfinansiering. 

Takk for den oppklaringen, det kom ikke så godt fram i ditt førsteinnlegg :wee:

Lenke til kommentar

NRK er høyrevridd 

Ja, det virker kanskje sånn fra et kommunistisk perspektiv :rofl:

Er ikke kommunist ;)

Du må nesten være det for å mene at NRK er høyrevridd. 

Du må nesten være nazi for å mene at den er venstrevridd.

Rapportert. 

Lol, støtter du ikke ytringsfrihet? Hvorfor er det greit å kalle meg kommunist men jeg kan ikke bruke din egen logikk for å satirisk gjøre narr av ditt håpløse utsagn? :p trodde ikke dere liberalister var så utrolig følsomme :p 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Alle 0.2% liberalistene ja hahaha :p

Tro meg, det er ikke mye forskjell på H og Ap. Vi ville derimot sett forskjeller om FrP regjerte alene. 

Lenke til kommentar

Dessverre så tror jeg at VRkatten har litt rett i dette. Se bare på hvordan ledere i Nrk har vært gode venner med AP-pampene. og fått posisjoner tildelt i Nrk-ledelsen over tid.. AP har sittet ved roret veldig mange av etterkrigsårene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dessverre så tror jeg at VRkatten har litt rett i dette. Se bare på hvordan ledere i Nrk har vært gode venner med AP-pampene. og fått posisjoner tildelt i Nrk-ledelsen over tid.. AP har sittet ved roret veldig mange av etterkrigsårene.

Journalister har en tendens til å være på venstresiden fordi venstresiden er jo de som tar fakta mest seriøst. Og journalister rapporterer fakta. 

FRP er først og fremst krangle og følelses partiet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...