tom waits for alice Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Felgene på vinterhjulene til vår Mini er 7 år gamle, og bærer preg av det. Se bildet. Er det noen måte å fikse slike sprut-/bremsestøv-skader når de har gått gjennom overflaten, eller blir det aldri pent? Gjør det selv eller profesjonelt, det siste koster vel fort mer enn det smaker... Geir Edit av edit: Emnetittel endret av en snill forumveileder. Endret 30. april 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Frem med vinkelsliperen og pusse vekk. Så lakke på nytt. Hadde nok spytta ut for nye. Endret 30. april 2018 av Dragen Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 Hadde nok spytta ut for nye. Ja, det blir nok løsningen. Vente til jeg skal ha nye vinterdekk i alle fall, og så kjøpe felger samtidig. Jeg mistenker at jeg og en vinkelsliper ville bety dypere hakk, ikke mindre... Geir Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Det kunne jo gå an å spørre rundt hvor mye det vil koste å få de sandblåst og lakket om, kanskje der er en videregående eller noe lignende i nærheten som tar slike jobber? Lenke til kommentar
joka Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 felger bør pulverlakkeres... https://www.felgteknikk.no annet alternativ er plastidip... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Det kunne jo gå an å spørre rundt hvor mye det vil koste å få de sandblåst og lakket om, kanskje der er en videregående eller noe lignende i nærheten som tar slike jobber? Huske jeg spurte et lakkeringsverksted om det angående mine mattsvarte sommerfelger. Husker ikke beløpet, men det var dyrt. Der tok jeg penselen fatt selv, med matt svart synes det ikke så godt at du har klattet litt. Geir Endret 30. april 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 felger bør pulverlakkeres... https://www.felgteknikk.no annet alternativ er plastidip... Takk for svar og tips. Geir Lenke til kommentar
onkel_jon Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Man kan jo foliere felger og men det bare skjuler problemet men ser bedre ut. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 Man kan jo foliere felger og men det bare skjuler problemet men ser bedre ut. Hvordan tåler folien varmt bremsestøv, da, vil det se like stygt ut etter kort tid igjen? Geir Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Gå for plastidip. Du får gunmetal gray på Biltema. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Sandblåsing gir sukkerbit utseende Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Lettmetallfelger skal ikke sandblåses. Gammel lakk fjernes enten kjemisk eller ved glassblåsing. Lenke til kommentar
Mr Pepe Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Hva er pointet å sandblåse og fikse på de støgge felgene der. Stikk på mekonomen i oslo ( om du bor der) så har dem tilbud på plastidip til 50 spenn boksen. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 2. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Må visst ta en titt på plastidip. Ikke hørt om det før. Takk for tips, alle sammen. Geir Endret 2. mai 2018 av tom waits for alice Lenke til kommentar
G Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) Plastidip er gummiaktig lakk. Det går "nesten an å rive den av igjen". Sitter godt fast, men har ikke egen erfaring om hvor lenge det holder seg bra. Må vel rengjøres ordentlig som ved all lakkering. Han forteller at med høytrykksvasker så kan du være uheldig å blåse plastidip-en av felgene igjen. Endret 2. mai 2018 av G Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 De felgene er vel ikke varmeskadet men korrodert? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 3. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2018 De felgene er vel ikke varmeskadet men korrodert? Hvis du tenker på mine så er de nok skadet først, og så har sårene korrodert over tid. Og siden skaden er på innsiden mot bremseskivene, antar jeg at det er årsaken. Og ja, hadde jeg vært litt påpasselig kunne jeg ha reparert dem før de korroderte. Geir Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Jeg tror helst felgene bare har blitt utsatt for salt og som følge av det har korrodert Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå