ChiaroScuro Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg er vant til at en setning begynner med stor forbokstav og avsluttes med punktum. Hele innlegg som kun består av en setning, uten stor forbokstav og uten andre tegn enn "," kan bli vanskelige å lese. Som eksempel refererer jeg til dette innlegg. Jeg foreslår at dere vurderer å inkludere bruk av vanlig setningsoppbygning, som krav, i forumets retningslinjer . Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Vi har et krav om at det skal være på norsk, men vi stiller ikke krav om at man skal skrive riktig. Dette blir selvsagt vurdert ut ifra skjønn. Forumet skal være en inkluderende plass, og det er ikke alle som er velsignet med gode skrivekunnskaper. Du står fritt frem i å velge å ignorere innlegg du ikke klarer å lese, men vi kommer ikke til å fjerne innlegg med dårlig tegnsetting eller grammatikk. 2 Lenke til kommentar
ChiaroScuro Skrevet 1. mai 2018 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2018 Vi har et krav om at det skal være på norsk, men vi stiller ikke krav om at man skal skrive riktig. Dette blir selvsagt vurdert ut ifra skjønn. Forumet skal være en inkluderende plass, og det er ikke alle som er velsignet med gode skrivekunnskaper. Du står fritt frem i å velge å ignorere innlegg du ikke klarer å lese, men vi kommer ikke til å fjerne innlegg med dårlig tegnsetting eller grammatikk. I tilfellet jeg viser til er det ikke snakk om dårlig tegnsetting eller grammatikk. Det er en bevisst utelatelse av store forbokstaver i begynnelse av en setning og punktum. Jeg skriver "bevisst", fordi innholdet i innlegget er over gjennomsnitt og ordbruk utmerket. Med dette anser jeg denne tråden for ferdig, og ytterligere svar er unødvendig, 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Det er ikke rom for antakelser og spekulasjoner når vi tar beslutning om et innlegg skal fjernes. Så lenge et innlegg kan tydes innenfor rimelighetens grenser så stiller vi ikke krav til tegnsetting, grammatikk, eller bruk av store forbokstaver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå