Gå til innhold

NRK ønsker mer

112 stemmer

1. 1. For eller imot lisensøking?

• For
      23
    • Imot
      82
    • Ingen mening
      7

Anbefalte innlegg

Å endelig en innlegg det går an å være litt enig i. Var ikke du en innbitt DAB+ tilhenger, eller blander jeg brukernavn her nå?

Ikke så mye tilhenger av DAB men heller kritisk til DAB-motstanderne.

Åh, ok. Er vanskelig å orientere seg helt om nyansene hos forumdebattanter. Men nå vant dere som elsker DAB fram, så får ettermælet til politikerne bli som det blir når DAB snart er utdatert, og folk lar være å investere i DAB-utstyr. Kjøper heller en ny mobil som kan strømme spotify for pengene jeg.

Endret av G
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke så mye tilhenger av DAB...

Åh, ok. Er vanskelig å orientere seg helt om nyansene hos forumdebattanter.

Tydeligvis, siden du glemmer det i setningen under (min utheving):

Men nå vant dere som elsker DAB fram,...

...så får ettermælet til politikerne bli som det blir når DAB snart er utdatert, og folk lar være å investere i DAB-utstyr. Kjøper heller en ny mobil som kan strømme spotify for pengene jeg.

Har ranten din noen relevans for topic eller benytter du bare sjansen til å piske en død hest?

-k

Endret av knutinh
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Blir med å piske død hest ser det ut til. Men du må jo like DAB litt for å forsvare det så mye. Eller har jeg misforstått deg når du har debattert DAB? Ellers kommer jeg muligens til å kjøpe ny bilradio. Men kjøper den gjerne rimelig et sted, så får DAB bli med om det finnes i enheten. Er ikke sikkert jeg kjøper den i Norge. Det viktigste er at den har bluetooth handsfri for mobiltelefon. Ingen ulempe med SD-kortleser, AUX og selvsagt blåtann. Helst ny blåtann 5.x.

Endret av G
Lenke til kommentar
Vel, det handler jo litt om at jeg kunne hatt netflix, HBO Nordic, og Viaplay samtidig for prisen av hva man må betale for NRK, og at en av disse selvstendig for ikke å snakke om sammen har et langt bedre tilbud enn hva NRK har, har hatt, eller noengang kommer til å ha.

Likevel burde det ikke være noe som helst tvil om at NRK er LAAANGT viktigere for landet enn noen av de andre tilbyderne du nevner. Bare så det er sagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, det handler jo litt om at jeg kunne hatt netflix, HBO Nordic, og Viaplay samtidig for prisen av hva man må betale for NRK, og at en av disse selvstendig for ikke å snakke om sammen har et langt bedre tilbud enn hva NRK har, har hatt, eller noengang kommer til å ha.

Likevel burde det ikke være noe som helst tvil om at NRK er LAAANGT viktigere for landet enn noen av de andre tilbyderne du nevner. Bare så det er sagt.

Hvorfor skal NRK produsere bredde innhold for folk som underholdning er heller riktig spørsmål.  NRK kan godt lege ned NRK2 og 3 samt halvparten av radiostasjonene, samt innrømme at DAB er og blir et KATASTROFE 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal NRK produsere bredde innhold for folk som underholdning er heller riktig spørsmål. NRK kan godt lege ned NRK2 og 3 samt halvparten av radiostasjonene, samt innrømme at DAB er og blir et KATASTROFE

Jupp, de har allerede planene klare for DRM30 og DRM+ meeen de kan ikke si det for da kjøper ingen DAB+ radioer...

Redigert: "SmartRadio" heter det visst i utlandet...

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Jeg får hetta av propagandaen i media av alle slag. Det er akkurat som de må undervise oss i hva vi skal mene og tro med eksempler. "Denne personen mener riktig og gjør karriere eller får Likes" og "denne personen mener feil og vi knuser ham sosialt jobbmessig og økonomisk".

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Jeg får hetta av propagandaen i media av alle slag. Det er akkurat som de må undervise oss i hva vi skal mene og tro med eksempler. "Denne personen mener riktig og gjør karriere eller får Likes" og "denne personen mener feil og vi knuser ham sosialt jobbmessig og økonomisk".

Kan du gi mer konkrete eksempler?

At en statskanal bedriver "propaganda" for å få befolkningen til å spise sunnere ser jeg på som positivt. Hvis de driver propaganda for å få oss til å stemme på et gitt parti så synes jeg at det er veldig negativt.

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du gi mer konkrete eksempler?

At en statskanal bedriver "propaganda" for å få befolkningen til å spise sunnere ser jeg på som positivt. Hvis de driver propaganda for å få oss til å stemme på et gitt parti så synes jeg at det er veldig negativt.

-k

Spise sunnere? Hvordan faen fikk du det ut av det jeg skrev?? Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Spise sunnere? Hvordan faen fikk du det ut av det jeg skrev??

Poenget mitt var at posten din ikke beskrev hva du mener med propaganda. Siden du var ullen så viste jeg med noen eksempler hva som kan være "propaganda" i enkeltes øyne. Du må gjerne utdype hva du egentlig mente med et svar, gjerne uten å banne til meg.

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes NRK skulle fått pengene sine på følgende måte:

- De som har dekoder og abonnerer på en TV-pakke skulle betalt avgiften via Get/Canal Digital/Altibox/Riks-TV.

- De som ikke har dekoder skulle betalt for å få tilgang til innhold og live-sendinger på nett (pålogging)

Da kunne de som ville betalt og få sett NRK, og de som ikke ville kunne latt være og endelig fått slippe å sloss mot dette.

Selv hadde jeg vært blant de som betalte for dette på samme måte som jeg gjør for Netflix og Viaplay.

Lenke til kommentar

Enig. Hva de andre kanalene har av programmer er helt uviktig. De har reklamepauser, og er derfor umulig å se på. Det er godt over 10 år siden jeg så på en norsk TV-kanal som ikke er NRK.

Vil bare opplyse om at mange (og flere blir det) tilbyr Tv uten reklame. Da må man betale for det, akkurat som NRK idag. Forskjellen blir alt det blir valgfritt for brukeren. Gjør NRK til en Netflix løsning, la folk betale for tjenesten om de ønsker den :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...