Gå til innhold

NRK ønsker mer

112 stemmer

1. 1. For eller imot lisensøking?

• For
      23
    • Imot
      82
    • Ingen mening
      7

Anbefalte innlegg

Men det har vært stille om alle valgløftene Trump har innfridd. Det sier NRK lite om.

De vil heller ikke gi ham kreditt for situasjonen på Korea-halvøya.

Da Trump satte opp tollen, sa NRK ingenting om EU som har en langt høyere toll enn USA.

Tilfeldig? Neppe.

De har skrevet masse om hva Trump har innfridd, selv om det tok veldig lang tid før han fikk igjennom noe. Det har jo blitt diskutert den nye skatteloven og importavgiftene på radio ofte. 

Jeg vil påstå at Trump har lite kreditt for at situasjonen ble løst. Han truet jo med atomkrig. Det kunne gått begge veier. Leser du alt NRK skriver, hører på alle 3 radiokanalene og ser alt NRK viser på TV?

Jeg skulle likt å se en vitenskapelig studie på hva NRK skriver om trump iforholdt til resten. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En studie av hvordan NRK og andre medier dekker Trump? Ja, det skulle jeg gjerne like å se. Nesten alt er negativt, syrlig og hånlig. Det er fordi journalistene er sosialdemokrater og ikke har toleranse og generøsitet nok til å akseptere dem som er annerledes.

• Liker 1
Lenke til kommentar

En studie av hvordan NRK og andre medier dekker Trump? Ja, det skulle jeg gjerne like å se. Nesten alt er negativt, syrlig og hånlig. Det er fordi journalistene er sosialdemokrater og ikke har toleranse og generøsitet nok til å akseptere dem som er annerledes.

NRK ser jo ting fra et norsk perspektiv, så det vil bli farget til en viss grad ut ifra våre opplevelser av å vokse opp i Norge og hvordan politisk system vi har her ja. 

I Russland er jo folk generelt veldig glad i Trump i forhold til de tidligere presidentene, mange sier han minner veldig om Putin i hvordan han oppfører seg og hvordan personligheten hans er. 

Jeg har ingen tvil om at russland fremstiller han veldig annerledes enn det norske medier gjør.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Glemmer du ikke at svært mange ikke liker norske politikere, og at mange liker Trump?

Det er vanlig at folk forakter både mediene og politikerne i Norge.

I norge er det vel ekstremt få som liker trump.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Fra artikkelen:

I år forventer de imidlertid inntekter fra 10.000 færre lisensbetalere.

Om jeg tolker det riktig så skal de ØKE lisensen for å kompensere for tapte inntekter som følge av færre lisensbetalere. Dette blir akkurat som taxibransjen som øker prisene for å kompensere for at det blir færre kunder. 

Det er kun monopolliknende næringer og næringer som får spesialbehandling av staten som kan sette OPP prisene for å kompensere for sviktende kundegrunnlag. I ALLE andre næringer så ville man satt NED prisene, redusert kostnadene og gjort andre grep for å få opp lønnsomheten... ikke økt prisene slik NRK og taxibransjen kan gjøre.

Men sånn er det når mafiaen får operere fritt.

"What I want , I get....and I want that restaurant!" (gangster boss , Way of Dragon) :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

...Håper ikke lisensen blir over skatteseddelen.

Det eneste som skjer om det endres til å gå over skatteseddelen, det er at også de som i dag ikke har TV må være med å betale for galskapen. Og da er ikke lisensen lenger en lisens, da er det gått over til å bli en helt vanlig hodeskatt.

Man må sette foten ned for dette her - nå !

Kommer ikke på tale at jeg skal bet for søppel som MGP og MGP jr !

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Jeg betaler med største glede for MGP så lenge jeg også får Brennpunkt, URIX, Debatten, Dagsnytt Atten, natur/kultur/samfunns/vitenskaps-dokumentarer fra hele verden, Hovedscenen og utallige andre kvalitetsprogrammer med på kjøpet.  Om lisensen kommer som en regning i posten eller om det går over skatteseddelen er forsåvidt ett fett.

• Liker 4
Lenke til kommentar

Skal jeg betale for utbygging og vedlikehold av veier jeg ikke kjører på?  Fuck Samferdselsdepartementet!

Skal jeg betale for helsevesenet, jeg som aldri er syk?  Fuck Helse- og omsorgsdepartementet!

Skal jeg betale for at andre får sykepenger, jeg som aldri er syk?  Fuck Helse- og omsorgsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for skolevesenet, jeg som er ferdig på skolen?  Fuck Kunnskapsdepartementet!

Skal jeg betale for høyere utdanning, jeg som jobber som bryggesjauer?  Fuck Kunnskapsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for kollektivtrafikk, jeg som bare kjører bil?  Fuck Samferdselsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for at andre får arbeidsledighetstrygd, jeg som er i full jobb?  Fuck Arbeids- og sosialdepartementet!

Osv

Osv

Osv

• Liker 8
Lenke til kommentar

Det er fordi Trump selv er negativ, syrlig og hånlig. NRK trenger ikke vinkle noe som helst, det er bare å gjengi ordrett hva mannen selv sier.

Dersom man dekker Trump på en positiv måte, er man ikke objektiv.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+2534

Så jeg skal betale for noe som jeg ikke ser på?! Fuck NRK.

Jepp, du må betale for statselskerne sin propagandakanal.

Lenke til kommentar

Men det har vært stille om alle valgløftene Trump har innfridd. Det sier NRK lite om.

De vil heller ikke gi ham kreditt for situasjonen på Korea-halvøya.

Da Trump satte opp tollen, sa NRK ingenting om EU som har en langt høyere toll enn USA.

Tilfeldig? Neppe.

De har skrevet masse om hva Trump har innfridd, selv om det tok veldig lang tid før han fikk igjennom noe. Det har jo blitt diskutert den nye skatteloven og importavgiftene på radio ofte. 

Jeg vil påstå at Trump har lite kreditt for at situasjonen ble løst. Han truet jo med atomkrig. Det kunne gått begge veier. Leser du alt NRK skriver, hører på alle 3 radiokanalene og ser alt NRK viser på TV?

Jeg skulle likt å se en vitenskapelig studie på hva NRK skriver om trump iforholdt til resten. 

Nå balanserer dere allerede svært nære hva som er innenfor i diskusjonen. Ok, da henger jeg meg på. Skal utheve det som holder dette innlegget innenfor da for ordens skyld.

Har dere sett en av de siste stand up comedy shows som Netflix har liggende ute for nordmenn? Ja han heter da John Mulaney, og prater om Trump i metaforen hest og Kim i metaforen flodhest i gjørme. Den er ganske vittig. Her er et lite klipp:

Ikke akkurat om hesten (i sykehus setting), men så får dere hørt komikeren for det

Jeg setter mer pris på å ha Netflix som underholdning enn Nrk.

Lenke til kommentar

NRK ser jo ting fra et norsk perspektiv, så det vil bli farget til en viss grad ut ifra våre opplevelser av å vokse opp i Norge og hvordan politisk system vi har her ja. 

I Russland er jo folk generelt veldig glad i Trump i forhold til de tidligere presidentene, mange sier han minner veldig om Putin i hvordan han oppfører seg og hvordan personligheten hans er. 

Jeg har ingen tvil om at russland fremstiller han veldig annerledes enn det norske medier gjør.

Det der er et godt poeng. Det samme gjør utlendinger "over there (dammen" når de prater om nordmenn. F.eks. så hørte jeg en syk fortolkning av den norske velferdsstaten når jeg var "over there". Det lød som følger:

"Når du gifter deg i Norge så gir staten deg en pengegave" :dribble::rofl:

(det hadde de hørt på TV-nyhetene sine, så de spurte meg om det var slik)

Jeg fikk aldri noen pengegave av staten :hm:

Alt det de vet om Norge som jeg ikke vet :wee:

Endret av G
Lenke til kommentar

Glemmer du ikke at svært mange ikke liker norske politikere, og at mange liker Trump?

Det er vanlig at folk forakter både mediene og politikerne i Norge.

Nå går det vel litt utenfor tema Nrk allerede, gjør det ikke vel? Er det Nrk som har gitt deg det inntrykket?

Jeg liker ikke Trump, har ikke satt meg dypt inn i det, men i fra det jeg har hørt om han som den lystløgner han visst nok er, via Netflix-mediet, så er han ikke noen bra mann i det hele tatt. Ja, kan hende han gjør en og annen smart ting her og der, men de fleste mener at han ødelegger det meste som han tar i. Nå suger vel de fleste amerikanske presidenter som regel når det kommer til stykket.

Han er en ekspert på å ødsle penger. Og han klandres allerede for å ha dratt på dyre golfutflukter for statskassen, som nå er gått "tom" i hans styretid.

Han er vel også den eneste forretningsmann som jeg noensinne har hørt bli fortalt at har klart å forgjelde seg så hardt, at kreditorene ikke turte å ta han for det. Han investerte så hardt med lånte penger, at kreditorene så det som et alt for dyrt foretak å slå han konkurs, istedet så lot de han fortsette så de fikk noe av de lånte pengene sine tilbake ihvertfall. Er jo helt crazy den fyren :closedeyes:

Men, dette er jo da utenlandsk politikk, som jo er enda vanskeligere å forstå seg på enn den norske politikken.

Endret av G
Lenke til kommentar

Jeg betaler med største glede for MGP så lenge jeg også får Brennpunkt, URIX, Debatten, Dagsnytt Atten, natur/kultur/samfunns/vitenskaps-dokumentarer fra hele verden, Hovedscenen og utallige andre kvalitetsprogrammer med på kjøpet.  Om lisensen kommer som en regning i posten eller om det går over skatteseddelen er forsåvidt ett fett.

Ja vel. Jeg begynte å avvende meg lisensen for nesten 10 år siden snart. Anbefales. Det er først da du blir i stand til å innse at det finnes så mye annet å bruke timene sine på enn Nrk. Men smaken er som baken. Jeg synes fremdeles at det du skriver ikke fremmer saken om tvangslisensiering godt nok.

For meg så kan innholdet være så fantastisk det bare vil. Jeg vil fremdeles ønske å ha valgfriheten som man ikke får fra Stortinget.

Valgfriheten med plombering, vekksettelse av mottaker og kaste mottakere i EL-returen. Gå for monitor, prosjektor også videre. Ja dagens løsning med moderne internett-reflekterte unge mennesker, og lineær-TV forfallet går hånd i hånd. Dagens lisensordning er mye mer fleksibel enn en skatteleggelse.

Men dersom det først skal velges avbyråkratisering og legge det over skatten, så har jeg da nevnt at jeg kan bli med på det dersom de slakter vekk bort alt "sideflesket", og holder seg til "samfunnsansvaret" som de er pålagt. Jeg kommer til å være lisensmotstander til jeg dør. Dette er en kamp som er verdt å kjempe for. Kommer til å stemme på politikere som er lisensfiendtlige framover.

Dersom slike politikere finnes! Det er svært få av dem på tinget, det er sikkert.

Endret av G
Lenke til kommentar

Lisensaukninga på 75 kroner i året framstår som svært beskjeden om ein ser på konsumprisindeksen.

Frå 2016 til 2017 utgjorde kpi 1,8%, eller ei endring av lisensen på ca 54 kr.

Kva konsumprisindeksen blir for heile 2018 veit vi ikkje endå, men den skal ikkje endre seg mykje før at ein auke på 75 kroner berre betyr at lisensen blir omtrent like stor når vi også ser på endringa i lønnsutvikling og kostnadsnivå.

Min konklusjon er derfor ikkje at "NRK ønsker meir", men at "NRK ønsker å ikke få mindre".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Skal jeg betale for utbygging og vedlikehold av veier jeg ikke kjører på?  Fuck Samferdselsdepartementet!

Skal jeg betale for helsevesenet, jeg som aldri er syk?  Fuck Helse- og omsorgsdepartementet!

Skal jeg betale for at andre får sykepenger, jeg som aldri er syk?  Fuck Helse- og omsorgsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for skolevesenet, jeg som er ferdig på skolen?  Fuck Kunnskapsdepartementet!

Skal jeg betale for høyere utdanning, jeg som jobber som bryggesjauer?  Fuck Kunnskapsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for kollektivtrafikk, jeg som bare kjører bil?  Fuck Samferdselsdepartementet, X2!

Skal jeg betale for at andre får arbeidsledighetstrygd, jeg som er i full jobb?  Fuck Arbeids- og sosialdepartementet!

Osv

Osv

Osv

Ganske stor forskjell på at det og NRK, NRK har gått fra og være informasjonskanal om hoved fokus til underholdning. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...