AfterGlow Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Trøbbel med overgangen til 10 nanometer.Intel må utsette krymping Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Dårlig at de ikke klarer dette. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Dårlig at de ikke klarer dette. Amatører azz. Hvorfor ikke bare sette 8DX8QO0Y på saken? Jeg er ikke overrasket over at vi begynner å kjempe mot fysikkens lover. Vi kommer nok til å se disse problemene hos flere produsenter. 6 Lenke til kommentar
8DX8QO0Y Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 De har vel funnet ut at de fleste ikke trenger superdatamaskiner for å surfe og lese epost. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Minner meg om det klassiske utsagnet "640K software is all the memory anybody would ever need on a computer". Det er ingenting feil med det. Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Dårlig at de ikke klarer dette. Amatører azz. Hvorfor ikke bare sette 8DX8QO0Y på saken? Jeg er ikke overrasket over at vi begynner å kjempe mot fysikkens lover. Vi kommer nok til å se disse problemene hos flere produsenter. AMD er jo i rute med sin 7nm teknikk da. Intel er et større firma med flere ressursjer enn AMD, så ja litt rart at de ikke får til 10nm. 2 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Du snakker om GPU. Snakker vi om CPU så tror jeg ikke på det før jeg får se det. Endret 30. april 2018 av Gavekort Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Du snakker om GPU. Snakker vi om CPU så tror jeg ikke på det før jeg får se det.Nja... I første omgang gjelder det GPU og minnemoduler (hvis jeg husker rett), men Zen2 er forventet å produseres på 7nm. Uansett så er vel poenget at AMD-partneren Global Foundries for første gang er ledende på krympingen og Intel for en gangs skyld ligger etter. 1 Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Du snakker om GPU. Snakker vi om CPU så tror jeg ikke på det før jeg får se det. AMD sine Zen2 CPU'er blir produsert på 7nm og kommer i 2019. Så ikke bare GPU. 2 Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 AMD henger enda litt etter når det kommer til ipc, så Intel drøyer det vel så langt de kan. 1 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 AMD er jo i rute med sin 7nm teknikk da. Intel er et større firma med flere ressursjer enn AMD, så ja litt rart at de ikke får til 10nm. AMD solgte sin foundry del for lenge siden, og lever nå under navnet GlobalFoundries. De har samarbeid med Samsung og IBM der IBM står kun for teknologi og Samsung og GlobalFoundries bruker samme prosess. Samsung var i 2017 verdens største halvleder selskap og overgikk Intel for førsteplassen som Intel har innehatt lenge. Legger du til ressursene til IBM og GloFou så har disse samlet mer ressurser enn Intel. Det du må og huske på er at disse tallene er blitt tulletall. Fordi hva er 7 nm? Det måler Samsung, Intel og TSCM forskjellig. Det som har noe å si er hvor mye transistorer du får plass til og deres ytelse, strømforbruk, strømtap ol. Til nå har Intel 20nm vært lik Samsung/TSCM sin 14/16 nm eksempelvis. Jeg tviler på at Samsung/TSCM sin 10 nm er noe bedre enn Intels 14 nm. Om de når 7 nm før Intel når 10 nm så vil de nok utvilsomt ligge foran derimot. Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jim Keller starter hos Intel i dag. Kanskje han kan få fart på tingene. https://newsroom.intel.com/news-releases/jim-keller-joins-intel-lead-silicon-engineering/ Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jim Keller starter hos Intel i dag. Kanskje han kan få fart på tingene. https://newsroom.intel.com/news-releases/jim-keller-joins-intel-lead-silicon-engineering/ Leste det her om dagen. Mannen er en legende, så det kan love bra for Intel. Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jim Keller starter hos Intel i dag. Kanskje han kan få fart på tingene. https://newsroom.intel.com/news-releases/jim-keller-joins-intel-lead-silicon-engineering/ Det er en flink fyr, men foundry er ikke det han driver med. Han kan nok lage bedre Intel CPUer, men det betyr ikke at han kommer til gjøre at krympingen går raskere. Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Ryzen 2 7nm here we go booois 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Snakker vi om i7 9700k 3 Ghz cpu med 8 kjerner og 16 tråder? 1 Lenke til kommentar
FrihetensRegn Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jo mer Intel sliter, jo mer markedsandeler tar AMD og andre fra dem. 1 Lenke til kommentar
Dusken Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Snakker vi om i7 9700k 3 Ghz cpu med 8 kjerner og 16 tråder? ISA x86-64 (x86) Microarchitecture Coffee Lake Core Name Coffee Lake R Process 14 nm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå