3irik Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 I.D. Buzz med skikkelig batteri vil selge som om den var en VW Boble. Elbil har den fordelen at du kan sove i den med klimaanlegget på. Tenk hvilken turbil det der er! Ahh, jeg har VELDIG lyst på en Buzz med over 80 kwh. Har forøvrig sovet i Leaf på sommeren med klima stilt på 21 grader. Beste natten jeg har hatt (alene) i bil! 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW Da er du neppe en kunde BMW ønsker. 2 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Det såkalte lekkede bildet er jo bildet av konseptbilen med dørhåndtak fra Golf og litt bedre rendering av lyktehusene. Joda, noen detaljer er endret, men jeg tror det bare er en ønskedrøm. 1 Lenke til kommentar
bredean Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete? Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: Man har vel fortsatt behov for plass til beina? I fremtiden trenger man ikke ben. In the year 2525? Lenke til kommentar
Daniel S. Olsen Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig? Den er 15cm kortere enn Golf, men med romsligheten til en Passat. (Utrolig nok). E-golf opphører å eksistere når Golf 8 lanseres. Regner med at det samme er tilfelle for E-up. Planen til VW er at denne skal erstatte Up, Polo og Golf i løpet av kort tid. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 VAG-biler burde ihvertfall ingen kjøpe mer. Hele konsernet er pill råttent og kundene er det aller siste de tenker på. Møller-verkstedene opererer med priser som er 70% høyere enn mange andre merkeverksteder, og bilene er så dårlig designa at det tar hele dager selv for profesjonelle mekanikere å komme til enkelte komponenter som ofte må byttes/renses. Aldri mer VW, Skoda, Seat eller Audi for meg. Min neste bil blir av et merke der designerne i det minste har service-vennlighet på sin agenda. Min første og eneste opplevelse med Møller var da de fortalte meg at de ikke kunne hjelpe meg med min Audi fra tidlig 90-tall rett over årtusenskiftet. Var snakk om å ordne dynamo/lading på batteriet. Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Samtidig bruker jo el-bilene mye plass til batteriene. E-golf for eksempel har jo mindre baggasjerom enn en ordinær golf.Det er stor forskjell på om en elbil er designet som elbil fra bunnen av, eller om det er snakk om en fossilbil der man har lempet inn en batteripakke i bagasjerommet. Når en elbil designes som elbil fra bunnen av får man utnyttet masse av volumet som på fossilbiler benyttes til eksosanlegg, drivstofftank, osv. I tillegg trenger man ikke ha mye plass foran til en stor forbrenningsmotor, stor radiator, osv, som gjør at kupeen kan trekkes lengre frem på bilen. Dette resulterer i bedre plass i en elbil enn i en fossilbil av tilsvarende ytre dimensjoner. 1 Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Samtidig bruker jo el-bilene mye plass til batteriene. E-golf for eksempel har jo mindre baggasjerom enn en ordinær golf.Det er stor forskjell på om en elbil er designet som elbil fra bunnen av, eller om det er snakk om en fossilbil der man har lempet inn en batteripakke i bagasjerommet. Når en elbil designes som elbil fra bunnen av får man utnyttet masse av volumet som på fossilbiler benyttes til eksosanlegg, drivstofftank, osv. I tillegg trenger man ikke ha mye plass foran til en stor forbrenningsmotor, stor radiator, osv, som gjør at kupeen kan trekkes lengre frem på bilen. Dette resulterer i bedre plass i en elbil enn i en fossilbil av tilsvarende ytre dimensjoner. BMW i3 er ett godt eksempel på dette. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete? Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: Man har vel fortsatt behov for plass til beina? Jeg skrev generelt her med tanke på plass i elektriske biler fremfor tradisjonelle motorer. Det er riktig at denne ser ut som en fireseter, men de fire setene fremstår som romslige for min del. Ser man på det siste bildet fra luften så er det veldig god plass i de forreste setene, men også bra avstand fra bakerste sete til bakruten. Om man ser på gulvet vises et spor i gulvet, dette minner veldig mye om sporene i Buzzen deres, som lar setene bevege seg veldig fritt. Dette kan indikere at forsetene på bildet er kjørt veldig langt bak for å gi god plass foran, eksempelvis når bilen har kun to passasjerer og er selvkjørende etc. Jeg vil da også tro at det er naturlig å ha disse plassert slik at det blir bedre plass bak med fire passasjerer. Bilen ser også ut til å være bred nok til et 2+ 0,7 sete bak slik andre biler i denne klassen har, men at de har valgt å gå for fire adskilte seter. på samme måte som min Grand Voyager kan ha sofa bakerst, men i stede har to enkle seter med armlener etc. Men det er naturligvis vanskelig å anslå hvor stor den er ut i fra disse bildene, og det har vært veldig fokus på relativt små "bybiler" enn så lenge. Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig? Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. All den tid man ikke lenger har behov for et motorrom så kan også kutte mye på bilens totale størrelse samtidig som man beholder eller øker kabinstørrelsen. Samtidig bruker jo el-bilene mye plass til batteriene. E-golf for eksempel har jo mindre baggasjerom enn en ordinær golf. Må legge til at jeg synes denne konseptbilen var vanvittig stygg. Ja og nei. E-Golf er ikke en "ren" el-bil. Det er et chassi som er laget for å støtte både forbrenningsmotorer og en elektrisk drivlinje. Biler som lages som elektriske fra grunnen av har gjerne batteriet liggende flatt under gulvet på bilen, og vil derfor ikke ta opp plass i bagasjerommet og slikt vi ser på en del de mer ombygde bilene vi har sett så langt. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det er stor forskjell på om en elbil er designet som elbil fra bunnen av, eller om det er snakk om en fossilbil der man har lempet inn en batteripakke i bagasjerommet. Når en elbil designes som elbil fra bunnen av får man utnyttet masse av volumet som på fossilbiler benyttes til eksosanlegg, drivstofftank, osv. I tillegg trenger man ikke ha mye plass foran til en stor forbrenningsmotor, stor radiator, osv, som gjør at kupeen kan trekkes lengre frem på bilen. Dette resulterer i bedre plass i en elbil enn i en fossilbil av tilsvarende ytre dimensjoner. BMW i3 er ett godt eksempel på dette. Til en viss grad. Men i3 er designet som en plug-in hybrid, og den kunne vært romsligere om den hadde vært designet som en ren elbil. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Det er stor forskjell på om en elbil er designet som elbil fra bunnen av, eller om det er snakk om en fossilbil der man har lempet inn en batteripakke i bagasjerommet. Når en elbil designes som elbil fra bunnen av får man utnyttet masse av volumet som på fossilbiler benyttes til eksosanlegg, drivstofftank, osv. I tillegg trenger man ikke ha mye plass foran til en stor forbrenningsmotor, stor radiator, osv, som gjør at kupeen kan trekkes lengre frem på bilen. Dette resulterer i bedre plass i en elbil enn i en fossilbil av tilsvarende ytre dimensjoner. BMW i3 er ett godt eksempel på dette.Til en viss grad. Men i3 er designet som en plug-in hybrid, og den kunne vært romsligere om den hadde vært designet som en ren elbil. Kommer vell an på øyet som ser. Det lille rommet under bagasjerommet er ikke all verden, resten av bilen kunne ikke vært romsligere likevell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå