steinjarle Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 «Neo» skal vises frem offisielt neste år.Dette skal være Volkswagens nye elbil Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig? Lenke til kommentar
Serpentbane Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig? Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. All den tid man ikke lenger har behov for et motorrom så kan også kutte mye på bilens totale størrelse samtidig som man beholder eller øker kabinstørrelsen. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete? Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: Man har vel fortsatt behov for plass til beina? Endret 30. april 2018 av tommyb Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Nå begynner vi å komme til Minority Report-level av bildesign. Lenke til kommentar
Sersjant SEGA Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. Dette er jeg oppmerksom på, men baksetet ser ut til å være mer eller mindre klint opp i bakvinduet. Forøvrig ser det mistenkelig ut som en fireseter med delt baksete? Det siste får meg til å lure på om dette kanskje ikke er det reelle produktet. Konseptbilen har delte bakseter, og slett ikke plass til beina i baksetet, men det framstår som lite praktisk: Man har vel fortsatt behov for plass til beina? I fremtiden trenger man ikke ben. Endret 30. april 2018 av Uderzo Fjernet bilder i sitat 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 I fremtiden trenger man ikke ben. I 2019-framtiden tror jeg at de fleste fortsatt har noe på øverste hylle i kjøkkenskapet, men det er mange interiørtrender jeg ikke har forutsett før, så... Lenke til kommentar
missi Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 I.D. Buzz med skikkelig batteri vil selge som om den var en VW Boble. Elbil har den fordelen at du kan sove i den med klimaanlegget på. Tenk hvilken turbil det der er! 1 Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Og vil den sameksistere en stund sammen med e-Up og/eller e-Golf, eventuelt vil det komme nye modeller samtidig? Mulig, men husk at man fort kan bli lurt av de nye elektriske bilene som ikke deler karosseri med versjoner med tradisjonell drivlinje. All den tid man ikke lenger har behov for et motorrom så kan også kutte mye på bilens totale størrelse samtidig som man beholder eller øker kabinstørrelsen. Samtidig bruker jo el-bilene mye plass til batteriene. E-golf for eksempel har jo mindre baggasjerom enn en ordinær golf. Må legge til at jeg synes denne konseptbilen var vanvittig stygg. Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 I.D. Buzz med skikkelig batteri vil selge som om den var en VW Boble. Bobla hadde (opprinnelig) den fordelen at den var rimeligere enn andre biler. Det er ingenting som tyder på at en Buzz blir rimeligere enn andre biler. Utover det, så virker det som et ganske praktisk format, så det blir spennende å se hvordan prisen og salget blir. Lenke til kommentar
Steinar Eliassen Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Jeg vil nå gjerne ha en bil jeg kan sette meg inn i, og ikke en jeg må kle på meg... Lenke til kommentar
Steinar Eliassen Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 I.D. Buzz med skikkelig batteri vil selge som om den var en VW Boble. Elbil har den fordelen at du kan sove i den med klimaanlegget på. Tenk hvilken turbil det der er! Jeg kan ikke fordra VW, men det er stor sjanse for at neste bil blir VW I.D Buzz :O 2 Lenke til kommentar
SchmidtO Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Stygg som juling. Er det så vanskelig å designe elbiler som ikke SER ut som en typisk stygg elbil? Lenke til kommentar
phel21 Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW VAG-biler burde ihvertfall ingen kjøpe mer. Hele konsernet er pill råttent og kundene er det aller siste de tenker på. Møller-verkstedene opererer med priser som er 70% høyere enn mange andre merkeverksteder, og bilene er så dårlig designa at det tar hele dager selv for profesjonelle mekanikere å komme til enkelte komponenter som ofte må byttes/renses. Aldri mer VW, Skoda, Seat eller Audi for meg. Min neste bil blir av et merke der designerne i det minste har service-vennlighet på sin agenda. 1 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Er det så vanskelig å designe elbiler som ikke SER ut som en typisk stygg elbil? Personlig synes jeg e-Golf ser mest ut som en Golf, så da går det vel an, da. 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Stygg som juling. Er det så vanskelig å designe elbiler som ikke SER ut som en typisk stygg elbil? Totalt uenig med deg, men så er jeg kanskje ikke så konservativ som deg? Er ikke VW fan i det hele tatt, men den der kan bli min første. 1 Lenke til kommentar
Minus Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Som i3 eier synes jeg det er litt skuffende at VW presenterer med spennende på elbilfronten enn det BMW gjør. Vel, bra for VW, men skuffende av BMW. Tror i3 blir min første og siste BMW VAG-biler burde ihvertfall ingen kjøpe mer. Hele konsernet er pill råttent og kundene er det aller siste de tenker på. Møller-verkstedene opererer med priser som er 70% høyere enn mange andre merkeverksteder, og bilene er så dårlig designa at det tar hele dager selv for profesjonelle mekanikere å komme til enkelte komponenter som ofte må byttes/renses. Aldri mer VW, Skoda, Seat eller Audi for meg. Min neste bil blir av et merke der designerne i det minste har service-vennlighet på sin agenda. Du er hjertelig velkommen til å opplyse oss lesere hvilket merke du har i tankene. 1 Lenke til kommentar
Øyvind Lunde Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 Den ser liten ut. Har jeg rett om jeg tenker at den er på størrelse med en Polo, mindre enn en e-Golf men større enn en e-Up? Som en golf på utsiden og passat på innsiden sies det. Konseptet elbil gir mer plass ttil det meste siden motor og girkasse strengt tatt havner i en liten boks mellom hjula. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå