Gå til innhold

Kjørte Teslaen på motorveien med autopilot - mens han selv satt i passasjersetet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

I retten innrømte mannen at det han hadde gjort var dumt, men forklarte samtidig at bilen hans var kapabel til å gjøre utrolige ting. 

En Tesla-ingeniør var også til stedet i retten, og forklarte at Autopilot-funksjonen kun var ment å assistere føreren.

Politi-konstabel Kirk Caldicutt, fra Hertfordshire, forklarte i retten at «det mannen gjorde var grusomt uansvarlig, og kunne fort ha resultert i en tragedie».

Mannen mistet lappen i 18 måneder, og ble dømt til 100 timer gratis arbeid. I tillegg må han dekke omkostningene på 1800 britiske pund, eller rett under 20 000 kroner.

så tek.no sammenligner dette med fyllekjøring med 2 i promille?

Gratis arbeid kanskje personen får jobbe i tesla i så fall, de trenger hjelp med model 3 og få selvkjørte biler på veien.

Ganske utrolig egentlig, tesla har ikke tro på sin egen selvkjøring.

 

Tesla burde fått bot for å ikke prioritere model 3 eller selvkjøring.

Istedenfor tar de seg fett betalt og gir ingen garantier.

Lurer på når bilene er på nivå 4-5 antakelig må man betale 40 000 kr i året for forsikring i så fall. Eller mere.

Så totalsett blir det billigere å ansette en fra polen eller kina en selvkjørt bil.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Hva er det tek.no rabler om? Tek.no skal være nyhetsted, for teknologi, ikke nyhetsted som VG\se og hør etc.

Men virker ut som nyhetsakene blir mere kopiert med dårlig tekst.

Lager stor sak av små bagateller. Så da er det greit å irritere litt tilbake syns jeg.

 

Hadde tek.no holdt seg til motor og hvordan man får tesla til å koble til pcen ved hjelp av tesla plug så eller rooting hadde det vært bedre.

 

Har mere tro på ryzen gen 4 vil være 40% raskere en i7 9700k i 2020.

En at tesla kommer med full selvkjørene biler før 2030.

Endret av LMH1
  • Liker 9
Lenke til kommentar

 

så tek.no sammenligner dette med fyllekjøring med 2 i promille?

 

 

Gratis arbeid kanskje personen får jobbe i tesla i så fall, de trenger hjelp med model 3 og få selvkjørte biler på veien.

Ganske utrolig egentlig, tesla har ikke tro på sin egen selvkjøring.

*støy*

 

 

Hva i alle dager er du rabler om?

 

 

Samme som alltid, ingenting henger i hop. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hva er det tek.no rabler om? Tek.no skal være nyhetsted, for teknologi, ikke nyhetsted som VG\se og hør etc.

Men virker ut som nyhetsakene blir mere kopiert med dårlig tekst.

Lager stor sak av små bagateller. Så da er det greit å irritere litt tilbake syns jeg.

 

Hadde tek.no holdt seg til motor og hvordan man får tesla til å koble til pcen ved hjelp av tesla plug så eller rooting hadde det vært bedre.

 

Har mere tro på ryzen gen 4 vil være 40% raskere en i7 9700k i 2020.

En at tesla kommer med full selvkjørene biler før 2030.

 

Men hvorfor? Hva er egentlig problemet? Har du prøvd en? 

 

Personlig kjører jeg nå 3 av 4 mil til jobben på autopilot. Dette er på svingete vestlandsveier(europavei). Ser en på utviklingen de siste årene, månedene av ap2 så ser jeg ikke poenget ditt. Men at det blir utfordringer å gå fra 4-5 i nivå blir det massevis av. Men at de etterhvert dekker 99% av behovene  til folk, det tror jeg ikke er alt for lenge til(relativt sett).

Endret av Salvesen.
  • Liker 5
Lenke til kommentar

E tesla autpilot programmert for å stoppe i kontroll?

 

Politikontroll? Neppe.

 

Derimot gjør faktisk bilen en sjekk med jevne mellomrom for å detektere om fører er til stede. En person vil nappe litt i rattet selv uten hensikt. Altså ratte litt til høyre og venstre aldri så lite. Om bilen ikke merker denne "menneskelige" oppførselen så vil den trekke ut på veiskulderen til slutt. Etter advarsler vel og merke.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Dette kan Tesla fint unngå. Det er sensor i fører setet som kan brukes til å stoppe bilen. Feks hvis det ikke finnes en fører i setet, så kunne den stoppe strøm til motor etter feks 1 min med alarm.

 

Men der igjen, hvorfor legge på ett lag ekstra med sikkerhet bare for att idioter ikke skal kunne gjøre dette.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dette kan Tesla fint unngå. Det er sensor i fører setet som kan brukes til å stoppe bilen. Feks hvis det ikke finnes en fører i setet, så kunne den stoppe strøm til motor etter feks 1 min med alarm.

 

Men der igjen, hvorfor legge på ett lag ekstra med sikkerhet bare for att idioter ikke skal kunne gjøre dette.

 

Jeg er ganske sikker på at dette er en av betingelsene, det er flere som har gjort lignende ablegøyer tidligere og endte opp med å måtte ha en tung sten i setet osv. 

Lenke til kommentar

Tesla kunne gjort mye for å ungå dette, me de vil ikke er billigere å saksøke kunder for å bryte loven.

Synd dette var england, i usa kunne man gå søksmål på at tesla bryter menskeretighetene.

 

Slik det er i dag tesla har ingen dato for når model 3 selges i norge, beregnet til 1-2 år umulig å være mere spesifik.

De har heller ikke pris\dato på når nivå 4-5 biler kommer.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tesla kunne gjort mye for å ungå dette, me de vil ikke er billigere å saksøke kunder for å bryte loven.

Synd dette var england, i usa kunne man gå søksmål på at tesla bryter menskeretighetene.

 

Slik det er i dag tesla har ingen dato for når model 3 selges i norge, beregnet til 1-2 år umulig å være mere spesifik.

De har heller ikke pris\dato på når nivå 4-5 biler kommer.

 

Og mye er?....

 

Model 3 har en estimert leveringsdato de, som en kan sjekke på deres sider om en holder en reservasjon.. 

 

AP2 har en pris jo... Dato har de ikke nei, for det er det ingen som vet.. 

Lenke til kommentar

Tesla kunne gjort mye for å ungå dette, me de vil ikke er billigere å saksøke kunder for å bryte loven.

Synd dette var england, i usa kunne man gå søksmål på at tesla bryter menskeretighetene.

 

Slik det er i dag tesla har ingen dato for når model 3 selges i norge, beregnet til 1-2 år umulig å være mere spesifik.

De har heller ikke pris\dato på når nivå 4-5 biler kommer.

 

Tesla har jo ikke saksøkt noen her. Dette handler om en som har brutt trafikkreglene og derfor har han blitt fratatt førerkortet, betale en bot og gjennomføre 100 timer med samfunsstjeneste (som Tek.no ikke fant et bedre ord på enn "gratis arbeid").

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men har vært saksmål mot tesla før:

Så skulle bare mangle tesla ikke gjør noe å ungår dette også. For er jo tesla sin feil å gjøre det for enkelt for folk å ha tro på teknologien.

Men muligens dere mener tesla burde droppe å kalle det selvkjøring og heller kalle det for veihjelp eller kjørepilot istedenfor.

Lenke til kommentar

Men har vært saksmål mot tesla før:

Så skulle bare mangle tesla ikke gjør noe å ungår dette også. For er jo tesla sin feil å gjøre det for enkelt for folk å ha tro på teknologien.

Men muligens dere mener tesla burde droppe å kalle det selvkjøring og heller kalle det for veihjelp eller kjørepilot istedenfor.

 

Tesla kaller det ikke selvkjøring? Overordnet heter det autopilot, og det inngår en del undersystemer som autosteer osv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

I retten innrømte mannen at det han hadde gjort var dumt, men forklarte samtidig at bilen hans var kapabel til å gjøre utrolige ting. 

En Tesla-ingeniør var også til stedet i retten, og forklarte at Autopilot-funksjonen kun var ment å assistere føreren.

Politi-konstabel Kirk Caldicutt, fra Hertfordshire, forklarte i retten at «det mannen gjorde var grusomt uansvarlig, og kunne fort ha resultert i en tragedie».Mannen mistet lappen i 18 måneder, og ble dømt til 100 timer gratis arbeid. I tillegg må han dekke omkostningene på 1800 britiske pund, eller rett under 20 000 kroner.

så tek.no sammenligner dette med fyllekjøring med 2 i promille?

Jeg synes vi skal tilbake til dette spørsmålet ditt, og problemstillingen "hva i alle dager er du rabler om?"

 

Nei, tek.no sammenligner ikke dette med fyllekjøring med 2 i promille. I det avsnittet du siterer så ytrer ikke tek en eneste sammenlikning eller mening, de siterer fakta fra en annen kilde. Det er mulig at politikonstabel Kirk Caldicutt synes dette var sammenlignbart med fyllekjøring, men i såfall er han ikke sitert på det.

 

Så bare nei, nei og eventuelt nei.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...