VRK18 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 (endret) De brakte vel først og fremst død og undergang for de som bodde der fra før av... I likhet med våre nye landsmenn. Enn så lenge er det vel mest dem selv det går ut over, ikke at det er noen trøst. Det er derfor nordmenn i drabantbyene (edit: ofte) ikke føler seg truet, gjengoppgjørene er nettopp det, oppgjør innvandrergjenger imellom. (Selv om ingen er trygge når kulene flyr i boligstrøk.) Så har vi selvsagt overfallsvoldtekter, som var et populært eksempel for noen år siden, der er ofrene oftere norske. Men voldtekt generelt er jo ikke noe innvandrerfenomen, det fordeler seg som det meste av kriminalitet, med samme overrepresentasjon av innvandrere. Geir At innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikkene viser at norsk integreringspolitikk har mislykkes. Egentlig burde innvandrere vært underrepresentert. Innvandring skal være en ressurs. Det er hele poenget med å ta inn innvandrere. De skal FORBEDRE samfunnet, ikke forverre det. Flere leger og ingeniører og færre navere, takk. Endret 7. mai 2018 av VRK18 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 At innvandrere er overrepresentert på kriminalstatistikkene viser at norsk integreringspolitikk har mislykkes. Egentlig burde innvandrere vært underrepresentert. Innvandring skal være en ressurs. Det er hele poenget med å ta inn innvandrere. De skal FORBEDRE samfunnet, ikke forverre det. Flere leger og ingeniører og færre navere, takk. Og slik hadde det vært med fri - men ustøttet - innvandring. Innvandring skal nemlig ikke være en ressurs i Norge i utgangspunktet, det skal være et tilbud til folk på flukt som trenger asyl, hverken mer eller mindre. Det er det politikken vår legger opp til, og det er det vi får. Vi kan ikke bare ta i mot leger på flukt, fordi leger ikke er en spesielt forfulgt gruppe i de landene vi aksepterer asylanter fra. Så har vi selvsagt en del arbeidsinnvandrere i dag, i helsesektoren også. Ikke fordi vi ønsket dem i utgangspunktet, de jobbene ville vi ha for oss selv, men fordi vi ble tvunget av EU til å godta det. Jeg er helt enig, vi burde åpne for "ressurs-innvandring". Og da kunne folk som viser seg å være en ressurs "bytte kø", fra å være asylinnvandrer til å være arbeidsinnvandrer, i stedet for at vi hiver ut vel etablerte mennesker fordi UDI/UNE mener de eller deres foreldre ikke er verdig trengende. Når det er sagt: Innvandrere vil nok være overrepresentert på alle kriminalstatistikker i de første generasjonene. Derfor hadde vi irske gjenger i USA for 200 år siden og italienske for 100 år siden. Og ja, de var i begge tilfeller fra katolske land, men å anta at det - eller kulturen i hjemlandet - var årsaken er nok for lettvint. Geir 2 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Ja, men det er en utopi enn så lenge. Nå må vi fokusere på å integrere de som har kommet, og vente med å slippe inn flere til vi har kontroll på situasjonen. Jeg synes innvandring skal være en ressurs. Norge skal ikke være hele verdens trygdemottak. Det må være vinn-vinn. Jeg tror ikke det er en lov at innvandrere alltid vil være overrepresentert. Det handler om å stille krav. Med nulltoleranse for kriminalitet så er jeg sikker på at de vil bli underrepresentert, slik det bør være. Som gjest skal man oppføre seg minst like godt som vertskapet. Det skulle bare mangle. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Jeg tror ikke det er en lov at innvandrere alltid vil være overrepresentert. Noen innvandrergrupper klarer seg bedre enn andre (også om vi ser på ikke-vestlige), så noen lov er det kanskje ikke. Men jeg kommer ikke på noen gode eksempler på land som har hatt innvandring av noen betydning som har sluppet unna. Det handler om å stille krav. Med nulltoleranse for kriminalitet så er jeg sikker på at de vil bli underrepresentert, slik det bør være. Så hvordan implementerer man nulltoleranse? Som gjest skal man oppføre seg minst like godt som vertskapet. Det skulle bare mangle. Ja. Saken er jo at gjester vanligvis oppfører seg fordi de føler seg velkomne. Hvis du inviterer noen til en fest som så føler at de andre på festen ikke liker dem, så blir det gjerne bråk. De som lager bråk i dag er jo ofte ikke "gjester", de er født her. De er ikke velkomne noen andre steder heller... Geir 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 7. mai 2018 Del Skrevet 7. mai 2018 Noen innvandrergrupper klarer seg bedre enn andre (også om vi ser på ikke-vestlige), så noen lov er det kanskje ikke. Men jeg kommer ikke på noen gode eksempler på land som har hatt innvandring av noen betydning som har sluppet unna. Så hvordan implementerer man nulltoleranse? Noen vil alltid klare seg bedre enn andre, men jeg ser ingen grunn til at ikke alle innvandrergrupper skal være underrepresentert på kriminalstatistikkene om man bare stiller krav. De som ikke oppfører seg må utvises med øyeblikkelig virkning. I dag vet de at de ikke må oppføre seg for å få lov til å bli. Det må det bli slutt på. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 De som ikke oppfører seg må utvises med øyeblikkelig virkning. Gjelder det også de som er født her, eller som allerede har fått norsk statsborgerskap? Hvordan "oppfører" man seg godt nok? Skal det kun gjelde kriminalitet med en viss strafferamme? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå