Jknil Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Hei. Noen som har erfaringer med disse bilene? Bilen jeg vurderer å kjøpe har gått i overkant av 180 000 og fulgt alle servicer. Er det ett godt bilkjøp? Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 ikke så lett å svare på om man ikke vet pris og listen av utstyr. Hvordan den er holdt, og normal slitasje Etc Etc. 2 Lenke til kommentar
Tommel Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Mye som kan gå feil på disse bilene, hadde E60 LCI 525d 07 og fikk oppleve det selv. Selvfølgelig er det andre som har hatt lite problemer og kun kjempefornøyd, men jeg deler min erfaring. Her er ti kjappe fra meg: 1. Det er en gammel bil og gammel elektronikk kan streike. Det fikk jeg erfare. CAS-enhet og ABS-modul gikk istykker. Dyrt. 2. Dugg i frontlykter! Nye kostet pr. stykk m. installasjon på verksted ca 10000kr, mener jeg å huske. 3. Hvis det er E61(Stasjonsvogn) er ledningsnettet i bakluka en gjenganger. Koster vel 25000kr å utbedre på verksted. Pris kan variere, selvfølgelig. 4. 525d 3l 197hk har girkassen fra 520d, noe som betyr at den ikke er like "sterk" som fks 530d sin girkasse med 3l motor. Vil også trekke frem at M57(n2) er en slitesterk motor. 5. Leser støtt og stadig om dårlige termostater og at bilene ikke oppnår bra driftstempratur på E60/E61-gruppa på Facebook. 6. Typiske "diesel-problemer". DPF og EGR. 7. 525d har ikke swirl flaps! Så det er en positiv ting 8. Fin bil når den fungerer. 9. Husk å ikke ha feil hjul-dim. med x-drive, da ødelegger du fordelingskassen. 10. Elektriske sidespeil stopper ikke på riktig plass og må byttes. Vanskelig å finne brukt som passer din bil da det er ca 20 forskjellige speil ihht. utstyrsnivåer. Så du må kjøpe nytt, noe som er veldig dyrt. Håper det hjalp noe. Lenke til kommentar
Jknil Skrevet 30. april 2018 Forfatter Del Skrevet 30. april 2018 Har også lest om det problemet med ledningsnett nett bakluke men det har ikke vært et problem på denne bilen. Han skal ha 140k for bilen btw Lenke til kommentar
Tommel Skrevet 30. april 2018 Del Skrevet 30. april 2018 (endret) Har også lest om det problemet med ledningsnett nett bakluke men det har ikke vært et problem på denne bilen. Han skal ha 140k for bilen btw Ikke vært et problem på denne bilen enda**. Dette er en design-feil fra BMW, så den går i stykker på denne bilen også. Du må da regne med å utbedre dette, om du skal kjøpe denne bilen. 140.000kr for hva? Utstyrsnivå, slitasje, osv. spiller en stor rolle. Endret 3. mai 2018 av Tommel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå