Gå til innhold

Stadig flere hendelser i Oslo Øst - Hva er løsningen?

Anbefalte innlegg

dette er veldig vanlig problem som har hendt i flere land som  på 1960 og 70 talet i usa, i frankrike, sverige osv der minoritetsungdommer gjør opprør mot staten og brenner politibiler, butikker osv det underliggende problemet er hvordan systemet i samfunnet ble bygget, spesielt i vestlige land hvor det er stor forskjell på mellom fattige og rike, fattige føler de er slaver, har dritt jobb og tjener minstelønn, og føler de ikke kommer noen vei og derfor blir det problemer i familien og barn som vokser opp i slike miljøer blir derfor medvirket.

hvis vi ser i fattige land som feks asia osv så har de ikke slike problemer fordi det er ikke såå står forskjell på fattige og rike, da de fleste er fattige, barn jobber og tar varer på besteforeldre, sitter barnevakt for foreldre osv

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi dem mer penger.

Gi hvem mer penger?

Hvem? De som løper rundt og bøtelegger ungdommer for å heve blikket i deres nærvær.

Hvem bøtelegger ungdommer for å heve blikket i deres nærvær, og når har de gjort det?

Leser du ikke VG og Dagbladet på nett da? I DAG sto det på forsiden av en av dem.

Hva sto det? Nei, jeg leser ikke nettavisene hvert minutt av døgnet.

"øøøøøh jeg gidder ikke følge med på nyhetene"

Så du løy altså da du snakket om at noen bøtela ungdommer for å heve blikket i deres nærvær. Hadde du ikke gjort det, hadde du nemlig klart å komme med en konkret kilde.

https://www.nrk.no/norge/tenaringer-gir-vestkantungdom-boter-for-_blikking_-og-a-_leke-deilig_-1.14021232

• Liker 1
Lenke til kommentar

Gi dem mer penger.

Gi hvem mer penger?
Hvem? De som løper rundt og bøtelegger ungdommer for å heve blikket i deres nærvær.
Hvem bøtelegger ungdommer for å heve blikket i deres nærvær, og når har de gjort det?
Leser du ikke VG og Dagbladet på nett da? I DAG sto det på forsiden av en av dem.
Hva sto det? Nei, jeg leser ikke nettavisene hvert minutt av døgnet.
"øøøøøh jeg gidder ikke følge med på nyhetene"
Så du løy altså da du snakket om at noen bøtela ungdommer for å heve blikket i deres nærvær. Hadde du ikke gjort det, hadde du nemlig klart å komme med en konkret kilde.
https://www.nrk.no/norge/tenaringer-gir-vestkantungdom-boter-for-_blikking_-og-a-_leke-deilig_-1.14021232

For fremtiden, ro ned din raddis. Forventer du at alle skal holde deg oppdatert? Hva med å søke selv, eller neeei, du vil jo kun søke opp det som støtter dine forutinntatte meninger.

Redigert: Frohmage fant den samtidig som meg :)

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

Vi ser stadig flere nyhetsartikler, overskrifter og innslag om den økende situasjonen i Oslo Øst. Sist ut er altså Vestli, i bydel Stovner, som igjen viser seg i media. Nytt denne gang, er at natteravnene blir trukket ut av problemområdet, samtidig som ungdom bruker våpen aktivt i sine miljø.

Problemet er jo hovedsakelig ungdom. Ungdom som ikke evner å irettesette seg, i forhold til resten av samfunnet og ungdommene i andre miljø. Mennesker som ikke fatter den generelle forståelsen av folkeskikk og ro og orden. Dette er folk som ikke makter å følge de normer og de regler som ligger til grunn i landet.

Men hvem er disse ungdommene, egentlig? Hvordan er de ellers? Med familie, på skolen og hjemme? Hva får disse ungdommene til å skape sitt eget lille samfunn, med egne lover og regler, hvor de fungerer som styresmaktene? 

Saker om skolene i områdene, med Stovner VGS, som et eksempel, verserer i media. Dette er skoler hvor de ansatte ikke føler seg trygge, blir angrepet eller sjikanert. Respekten for lærerne har altså forsvunnet. Skolene blir også en arena for møtested for ungdommene, like mye som et konfliktområde, hvor situasjoner ender opp med basketak.

Tilgangen til våpen øker med en dramatisk fart. Våpen blant barn og ungdom blir ytterligere tilgjengeliggjort fra hemmelige hold i disse miljøene. Livsfarlige objekter som i ytterste grad har evnen til å drepe liv, blir altså fraktet med ungdommene fra sted til sted, i blant andre intetanende mennesker. 

Spørsmålet vi alle spør oss selv går igjen, og igjen. Hvor er foreldrene? Det er jo de som har det ytterste ansvaret for deres etterkommere. Likevel, ser det ikke ut til at de har en forståelse av hva deres ungdommer driver med på fritiden? Burde det ikke være et alarmerende tegn, at ungdommene ferdes ute på de åpne gater, midt på natten? Ungdom i 16-17 årsalderen har tross alt ingenting å gjøre ute på byen eller i nærområdet, midt på nattestid? 

Hva er løsningen? Hvordan blir vi kvitt disse urolige tendensene, før det utvikler seg til reelle såkalte svenske tilstander?

Jeg mener løsningen er å stille krav. I dag stilles det ikke krav til dem. De kan oppføre seg som pøbler og de behandles med silkehansler og får NAV-penger kastet etter seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Første steg er 100% stopp i ikke-vestlig innvandring frem til vi løser de problemene vi allerede har. Også kan vi begynne å kikke på hvordan vi skal løse dem.

Da kommer man fort burti spørsmål om "familie-gjenforening" der "bestefar" i hjemlandet er en hoved-person i opplegget :-) 

Jeg tipper at unge i familer som etableres lokalt/innen Norge, er mye bedre integrert enn unge i familer som gamlinger i "hjemlandet" har satt sammen og der slike familier gjerne må betale "skatt" til hjemlandet og ellers stå til rette overfor "sjefene" :-) En kan ikke se individualistisk på grupper der klanen er så viktig (nærmest et fundament). Jeg trodde en gang at "religion"/islam var en hoved-forklaring på manglende integrering - men kanskje er det "klan-kulturen" som er hoved-greia? Religionen fungerer bare som et slags "lim"/verktøy for å holde klan-lederne i posisjon? Og alle forsøk på å "integrere" vil bare bli møtt med mottiltak fra "klanen" - så lenge "familie-gjenforeing" er så enkelt? Eneste måte å få til integrering på er å få kuttet klan-bindingen til hjemlandet og at unge ikke blir brukt som handelsvare innen klanen via "familie-gjenforening"?

På tide å se tingene i sammenheng?

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Vi ser stadig flere nyhetsartikler, overskrifter og innslag om den økende situasjonen i Oslo Øst. Sist ut er altså Vestli, i bydel Stovner, som igjen viser seg i media. Nytt denne gang, er at natteravnene blir trukket ut av problemområdet, samtidig som ungdom bruker våpen aktivt i sine miljø.

Problemet er jo hovedsakelig ungdom. Ungdom som ikke evner å irettesette seg, i forhold til resten av samfunnet og ungdommene i andre miljø. Mennesker som ikke fatter den generelle forståelsen av folkeskikk og ro og orden. Dette er folk som ikke makter å følge de normer og de regler som ligger til grunn i landet.

Men hvem er disse ungdommene, egentlig? Hvordan er de ellers? Med familie, på skolen og hjemme? Hva får disse ungdommene til å skape sitt eget lille samfunn, med egne lover og regler, hvor de fungerer som styresmaktene? 

Saker om skolene i områdene, med Stovner VGS, som et eksempel, verserer i media. Dette er skoler hvor de ansatte ikke føler seg trygge, blir angrepet eller sjikanert. Respekten for lærerne har altså forsvunnet. Skolene blir også en arena for møtested for ungdommene, like mye som et konfliktområde, hvor situasjoner ender opp med basketak.

Tilgangen til våpen øker med en dramatisk fart. Våpen blant barn og ungdom blir ytterligere tilgjengeliggjort fra hemmelige hold i disse miljøene. Livsfarlige objekter som i ytterste grad har evnen til å drepe liv, blir altså fraktet med ungdommene fra sted til sted, i blant andre intetanende mennesker. 

Spørsmålet vi alle spør oss selv går igjen, og igjen. Hvor er foreldrene? Det er jo de som har det ytterste ansvaret for deres etterkommere. Likevel, ser det ikke ut til at de har en forståelse av hva deres ungdommer driver med på fritiden? Burde det ikke være et alarmerende tegn, at ungdommene ferdes ute på de åpne gater, midt på natten? Ungdom i 16-17 årsalderen har tross alt ingenting å gjøre ute på byen eller i nærområdet, midt på nattestid? 

Hva er løsningen? Hvordan blir vi kvitt disse urolige tendensene, før det utvikler seg til reelle såkalte svenske tilstander?

Du kan ikke ha villdyr og tamdyr i samme innheng. Løsningen er å plassere alle villdyr sammen i et eget innheng.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du ikke har fått med deg at man ikke har respekt for lærerne i Norge, enda. Husk at læreryrket har blitt kåret til lavstatus yrke. Jeg forstår ikke hvilken respekt som har forsvunnet, men kanskje den er ytterligere redusert.

Lenke til kommentar

Jeg antar at du ikke har fått med deg at man ikke har respekt for lærerne i Norge, enda. Husk at læreryrket har blitt kåret til lavstatus yrke. Jeg forstår ikke hvilken respekt som har forsvunnet, men kanskje den er ytterligere redusert.

Man kan se på saken ulikt, men jeg er forsåvidt enig med deg, at det ikke er særlig mye respekt for lærerne i Norge. Derimot, har den lille respekten/vennligheten, kall det hva enn du vil, forsvunnet mange steder. Det er ikke normalt at lærere skal føle seg utrygge på jobb eller ende opp med å gråte hos inspektøren. 

Man hadde vell også en viss respekt i gamle dager, ovenfor læreren? Var vell da man kalte læreren for "frøken" og lignende?

Lenke til kommentar

For fremtiden, ro ned din raddis. Forventer du at alle skal holde deg oppdatert? Hva med å søke selv, eller neeei, du vil jo kun søke opp det som støtter dine forutinntatte meninger.

Ja, jeg forventer faktisk at folk kan dokumentere påstandene sine.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spør du vennene dine om kilder også når du snakker med dem på gata?

Lenke til kommentar

Å snakke med venner på gata og å diskutere på et forum er to forskjellige ting.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les signaturen min.

Lenke til kommentar

Les signaturen min.

Og poenget var? 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Les signaturen min.

Og poenget var?

Poenget var at når jeg linket til artikkelen så var det viktigere for idioten å snakke det bort.

Endret av 8DX8QO0Y
Lenke til kommentar

dette er veldig vanlig problem som har hendt i flere land som  på 1960 og 70 talet i usa, i frankrike, sverige osv der minoritetsungdommer gjør opprør mot staten og brenner politibiler, butikker osv det underliggende problemet er hvordan systemet i samfunnet ble bygget, spesielt i vestlige land hvor det er stor forskjell på mellom fattige og rike, fattige føler de er slaver, har dritt jobb og tjener minstelønn, og føler de ikke kommer noen vei og derfor blir det problemer i familien og barn som vokser opp i slike miljøer blir derfor medvirket.

hvis vi ser i fattige land som feks asia osv så har de ikke slike problemer fordi det er ikke såå står forskjell på fattige og rike, da de fleste er fattige, barn jobber og tar varer på besteforeldre, sitter barnevakt for foreldre osv

Det er mye større forskjell på fattige og rike i disse fattige landene.

Det vi ser her er nok et komplekst problem hvor fattigdom, identitetsproblemer, kulturkonflikter, dårlige fremtidsutsikter og ghettofisering spiller sammen og skaper kruttønner.

Jeg er enig i at fattigdom er grunnpillaren her, siden man ser problemer som dette i alle slags fattige områder, også i Asia. Men det hele blir veldig forsterket og vanskeligere å bli kvitt når man har grupper som lett føler seg utenfor samfunnet.

Lenke til kommentar

Forskjellen på fattig og rik er laaangt større i asiatiske land enn hva den er i vestlige land så den forklaringen holder ikke i det hele tatt. Det som kjennetegner vestlige land er en stor middelklasse og de som er fattige i disse landene har laaangt bedre vilkår enn fattige i asiatiske land.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste som skaper problemer i Oslo øst følger en totalitær ideologi som sier at de som ikke følger ideologien er mindreverdige og skal terroriseres eller drepes. Denne ideologien sier også at de som følger ideologien kan kreve Jizya (beskyttelsespenger) fra de som ikke følger ideologien.

Virkelighetsfjerne og upålitelige gammelmedia vil selvsagt ikke skrive noe om dette, de vil istedenfor kun lete etter hva det er noen kan ha gjort galt mot disse folkene. Kanskje har de ikke nok fritidsklubber?

Lenke til kommentar

Stadig flere hendelser i Oslo Øst - Hva er løsningen? Hvordan blir vi kvitt disse urolige tendensene, før det utvikler seg til reelle såkalte svenske tilstander?

Få Eirik Jensen ut på gata igjen - problem solved.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...