Turok10 Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Hei jeg bytte batteri i min campingbil (fiat) og bilen startet med en gang og ingen ekstra lys idashbord. Men da jeg stoppet bilen lyste batterilyset (det røde) til og med tok ut nøkkel. Hva kan det være som forårsaker dette? Takk for alle forslag? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Jeg er ganske sikker på at dette er vanlig, lampa lyser for å vise at tenningen er på uten at dynamoen lader. Så lenge det bare lyser når motoren er av så er alt i orden, men om det lyser selv om motoren går har du et problem. 1 Lenke til kommentar
Turok10 Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 Men hvordan kan teningen være på da jeg har tatt ut nøkkel åsså?? Lenke til kommentar
Turok10 Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 Kan det være batteri til bodelen som trekker strøm?,har satt det til ladding nå. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Det kan vel være at der er en liten reststrøm etter du tar ut nøkkelen? Går lyset av etter en liten stund? Ellers kan det som du nevner være at der er en overføring mellom batteriene. Kan være lurt å finne ut av hvordan det elektriske henger sammen i en slik bil, gjerne ved hjelp av en med litt forståelse som kan finne ut og peke på sammen med deg, Lenke til kommentar
Turok10 Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 Ja,må vel prøve meg litt fram her. Takk for svar? Lenke til kommentar
G Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Tilfelle det viser seg å være et vedvarende problem, så ville jeg kikket på følgende video og nyttet den framgangsmåten som han viser der: Lenke til kommentar
Smultring77 Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Det er jo påfallende at dette skjedde akkurat når han byttet batteri. Derfor ville jeg sjekket om alle ledninger som skal på batteriet har god nok kontakt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå