Drunkenvalley Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Siden dag 1 har det vært en summetone når jeg lager mat. Den varierer i intensitet og lyd avhengig av styrke, hvor mange plater det er på, etc. Er dette normalt? Jeg hadde egentlig ikke tenkt over det før jeg hadde besøk her nå. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Induksjonstopper varmer opp maten ved å lage varierende magnetfelter som igjen lager magnetiske strømninger i materialet i gryta, som blir til varme (varme er egentlig bare vibrasjon). Jeg vil tippe at summelyden kommer av vekslingen i elektronikken. Det burde være mulig å lage slike som ikke lagde lyd, men det er antagelig et kostnadsspørsmål, det er tross alt ikke så høy lyd at det er et problem når kjøkkenvifta går. Lenke til kommentar
Revolution Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 På Ikea sine topper skjer dette i hvertfall, pleier som oftest å hjelpe å flytte litt på pannen så gir den verste summingen seg. Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Summelyden er magnetostriksjon. https://no.m.wikipedia.org/wiki/Magnetostriksjon Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Ja da er det kanskje ikke så greit å bli kvitt lyden nei... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå