Bergensgutten Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Hei, Har hørt rykter om at det finnes et skattefradrag for skatteytere uten fast spiseplass? I den forstand at man ikke har tilgang på kjøkken/kjøleskap. Etter hva jeg har hørt er det rundt 100,- dagen som over et helt arbeidsår vil utgjøre en vesentlig sum i skattefradrag. Jeg finner ingenting når jeg prøver å anskaffe informasjon om dette. Så er det noen her som vet om dette eksisterer/ikke eksisterer? Takker for alle svar Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Mener du spisebrakke o.l? Såvidt meg bekjent skal du ha betalt pause om du ikke har tilgang på pauserom. Lenke til kommentar
Bergensgutten Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 Nei, mer som at man er på farten hele tiden uten eget kontor. At man som selger går fra butikk til butikk, og sådan ikke har et fast spisested der man kan oppbevare mat i type kjøleskap/lage mat med mikro/komfyr. Slik at dette blir et ekstratillegg for å "måtte" kjøpe ferdigmat Lenke til kommentar
Inge Rognmo Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Nei, mer som at man er på farten hele tiden uten eget kontor. At man som selger går fra butikk til butikk, og sådan ikke har et fast spisested der man kan oppbevare mat i type kjøleskap/lage mat med mikro/komfyr. Slik at dette blir et ekstratillegg for å "måtte" kjøpe ferdigmat Hørt om matpakke? Å ha tilgang til kjøkken og kjøleskap på pauserommet er absolutt ingen selvfølge, og ikke noe du har krav på kompensasjon (verken fra arbeidsgiver eller skatteetaten) for at du ikke har. Om du ikke har mulighet til å forlate arbeidsstedet i lunsjpausen, derimot, skal du ha betalt pause. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Dersom du overnatter utenfor hjemmet kan du ha krav på skattefradrag for merkostnader til kost og losji (skattemeldingens post 3.2.7). Du har krav på skattefradrag for tilsvarende kostnader uten overnatting, men disse kostnadene inngår i minstefradraget og kommer derfor ikke til effektivt fradrag for de fleste skattytere. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå