Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Restskatt på 42.000 kr - Renter?

Carveer

Anbefalte innlegg

Jeg betalte for lite skatt ifjor og fikk nå en baksmell på 42.000 kr.

Er gjeldsslave fra før i tillegg til betalingsannmerkning, så har ikke mulighet til å ta opp lån for å betale ned det.

Klarer ikke fristen 31. Mai for å unngå renter, så da blir restskatten delt opp i to avdrag - 20. August og 24. September. Kan kanskje klare å betale tilbake skatten til disse fristene.

Så er spørsmålet. Hvis restskatten er 42.000 kr. Hvor mye må jeg totalt betale i renter hvis jeg venter til august med å betale?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lav sats, men ifølge overnevnte link så betales rentene fra 01.07.2017 noe som betyr at med 42 000 i restskatt ender du opp med litt under 200 kr i rentetilegg. (Som du sparer hvis det innbetales før fastsatt dato)

Lenke til kommentar

Husk at du trenger ikke betale alt i en sleng. Greier du litt før 31. mai, litt i juni, litt i juli, mv. så begrenses også renteutgiftene. Du betaler ikke rente for beløp du har betalt inn etter at du har betalt det inn. Kontonummer finner du på skatteetaten.no, og du lager også ditt eget KID-nummer der.

Endret av krikkert
Lenke til kommentar

Husk at du trenger ikke betale alt i en sleng. Greier du litt før 31. mai, litt i juni, litt i juli, mv. så begrenses også renteutgiftene. Du betaler ikke rente for beløp du har betalt inn etter at du har betalt det inn. Kontonummer finner du på skatteetaten.no, og du lager også ditt eget KID-nummer der.

Hvis det er slik at jeg kun får 200 kr i renter oppå de 42.000 kr så blir det bare en dråpe i havet. 

Hadde sett for meg flere tusen i renter hvis det ikke ble betalt før 31. Mai. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan fint ende opp med å måtte betale flere tusen i renter om du napper på et skikkelig forbrukslån.  Det er en grunn til at de har råd å kjøre så mange reklamekampanjer for forbrukslån på TV osv og det er at de tar f.eks. 20% rente - haha...  men seriøst skulle det vært forbudt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...