Kaneltryne Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Vet at friidrettsanlegg skal være 400m rundt, og jeg jogger som regel rundt en fotballbane, men jeg jogger ikke på det røde områder for det dekker bare 1/4 av banen. Jeg lurer altså på lengden rundt den hvite linja på en standard kunstgress 11-erbane, som var overraskende vanskelig å finne ut. Wikipedia og Norges Fotballforbund: Bredde: 45-90 m. Lengde: 90-120 mGreit at noen et eller annet sted har litt annerledes 11erbaner, men det må da være en slags standard for ''de fleste vanlige 11-erbaner''? Lenke til kommentar
Zash Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Brann stadion er 107x67. Old Trafford er 105x68. Lerkendal er 103x65. De aller fleste fotballbaner har målene sine oppgitt på fotball.no, så du kan søke opp banen du løper på der. Lenke til kommentar
Jmmh Skrevet 8. mai 2018 Del Skrevet 8. mai 2018 (endret) Er riktig som Zash skriver. NFF bruker FIFA-Standard. Må ikke være 45/90 bredde eller 90-120 lengde på punkt å prikke, men det skal IKKE være kortere, eller lenger en de standardene som er gitt, men noe midt i mellom, om det er kamper som spilles i regi av NFF. Standarden er ikke eksakt på centimeteren.. Når det gjelder breddefotball (juniorklassen 13-19) så kan denne reglen tøyes. Håper det var et greit svar. Hilsen fotballdommer Endret 8. mai 2018 av Jmmh Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 11. mai 2018 Del Skrevet 11. mai 2018 Hvorfor er ikke alle baner like store, som i basket? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå