Gå til innhold

Får Donald Trump årets Nobel fredspris?


Anbefalte innlegg

Om han fortjente fredsprisen eller ikke er en annen diskusjon, men han fikk den på grunn av visjonene han la frem. Så viste det seg at han var rimelig krigshissig selv, så der bommet de nok. Men prisen hadde ingenting med hudfargen hans å gjøre. Det hadde mer med karisma og det at komiteen sannsynligvis ble "blendet" og lot seg forføre.

Trump fortjener ingen fredspris. Han har jo hisset noe voldsomt til krig. Retorikken hans er ufyselig og livsfarlig. Han kunne dratt hele verden inn i atomkrig og/eller tredje verdenskrig.

 

Leser du hva du skriver nå ?

 

Obama fikk fredspris fordi han la fram planer... viser bare hvor useriøst det var at han vant.

 

Trump har faktisk bidratt til fredsprosessen mellom Nord og Sør-Korea, der fred var utenkelig bare noen mnd tidligere. Om det ikke gir en nominasjon til fredsprisen er den ikke verdt noe som helst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At fredsprisen ikke er verdt noe er allerede et viden kjent faktum og har vært det en stund allerede.

 

Finnes ikke en person på det norske Storting som liker Trump, så det samme gjelder Nobelkomiteen. De sier helt uironisk at Nobelkomiteen ikke er politisk til Kina. Som er en direkte løgn. Det at fredsprisen blir gitt til noen som fortjener den er mer et unntak enn en regel.

 

Og slik Trump snakker så vil han aldri få prisen uansett hva han gjør. Bare å glemme det. Mens Obama fikk prisen kun pga hvordan han snakket. At han enda ikke hadde gjort noe, og at det han endte opp med å gjøre var skikkelig ille var beviselig irrelevant.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barack Obama fikk Nobelprisen mens han var president.

 

Tror dere Donald Trump får fredsprisen for å ha løst konflikten mellom Nord-Korea og Sør-Korea?

Trump får aldri fredsprisen uansett hva han gjør. De som sitter i Nobelkomiteen har ikke stort til overs for republikanere.

Lenke til kommentar

Da Obama ble president var det en viss eufori som spredde seg. Det ble sett som et symbol for starten på ei bedre tid hvor folk kunne legge fortida og forskjeller bak seg og heller jobbe sammen. Litt som man så på Sør-Afrika like etter at Mandela tok over.

 

Jeg har liten tvil om at dette var mye av grunnen til at Obama fikk prisen etter noen måneder som president. I tillegg hjalp det nok at Jagland og resten av gjengen fikk lov til å hilse på denne flotte nye presidenten.

At de hadde lyst til å sole seg i glansen av en presiden som snakket akkurat slik de likte er nok nærmere grunnen enn komiteen noengang kommer til å innrømme. Og at Obama faktisk førte en politikk langt langt til høyre for Frp og fikk til svært lite av hva man lovet liker de sikkert heller ikke å snakke om.

 

Det er ganske sikkert at Trumf ikke vil bli annonsert som en av vinnerne i år. Selv om de gir fredsprisen til avspenning i Korea så er det ganske så sikkert at komiteen ikke vil gi Trump noe av æren for det.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Barack Obama fikk Nobelprisen mens han var president.

 

Tror dere Donald Trump får fredsprisen for å ha løst konflikten mellom Nord-Korea og Sør-Korea?

 

Nei. Fredsprisen er politisk. Trump likes ikke av venstresiden og kan ikke få den. 

Lenke til kommentar

 

Barack Obama fikk Nobelprisen mens han var president.

 

Tror dere Donald Trump får fredsprisen for å ha løst konflikten mellom Nord-Korea og Sør-Korea?

 

Nei. Fredsprisen er politisk. Trump likes ikke av venstresiden og kan ikke få den. 

 

For deg er jo det 2 sider i politikk, FrP og venstresiden. Om du ligger inn sentrum og høyre på aksen, endre du jo opp som høyreekstremist og det vil du jo ikke.

Lenke til kommentar

Barack Obama fikk Nobelprisen mens han var president.

 

Tror dere Donald Trump får fredsprisen for å ha løst konflikten mellom Nord-Korea og Sør-Korea?

 

I det tilfelle burde han få den sammen med lederne av Nord-Korea og Sør-Korea slik det var med Israel og Palestina etter Osloavtalen. Han fortjener den ikke alene.

Lenke til kommentar

 

Om han fortjente fredsprisen eller ikke er en annen diskusjon, men han fikk den på grunn av visjonene han la frem. Så viste det seg at han var rimelig krigshissig selv, så der bommet de nok. Men prisen hadde ingenting med hudfargen hans å gjøre. Det hadde mer med karisma og det at komiteen sannsynligvis ble "blendet" og lot seg forføre.

 

Trump fortjener ingen fredspris. Han har jo hisset noe voldsomt til krig. Retorikken hans er ufyselig og livsfarlig. Han kunne dratt hele verden inn i atomkrig og/eller tredje verdenskrig.

 

Leser du hva du skriver nå ?

 

Obama fikk fredspris fordi han la fram planer... viser bare hvor useriøst det var at han vant.

 

Trump har faktisk bidratt til fredsprosessen mellom Nord og Sør-Korea, der fred var utenkelig bare noen mnd tidligere. Om det ikke gir en nominasjon til fredsprisen er den ikke verdt noe som helst.

 

Det er du som ikke leser det jeg skriver. Jeg sier ikke om det var riktig å gi Obama fredsprisen eller ikke. Jeg skriver at du ikke kan sammenligne Obama og Trump.

 

Trump har bidratt til krig og jævlighet.

Lenke til kommentar

 

 

Trump er ingen fredelig president. Han er president av USA, så det er nesten en del av jobben å drepe folk. Samtidig så har ikke akkurat Trump vært en president som har økt krigføring noe videre. Så i forhold til det har han ikke vært så ille. Jeg liker ikke Trump, men jeg ville heller gitt Trump fredspris enn Obama. Politiken.dk gav Obama deres krigspris over Putin når han annekterte Krim.

 

Men egentlig bør ingen av dem ha noen pris. 

 

Helt enig i at det å starte en krig for så å slutte den virker som beste måte å få fredspris.

Trump har økt krigføringen jo.

 

Hvordan, hvor?

 

Kriger USA allerede tok del i ble utvidet, massiv økning i antall droneangrep, Syria, osv.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

Barack Obama fikk Nobelprisen mens han var president.

 

Tror dere Donald Trump får fredsprisen for å ha løst konflikten mellom Nord-Korea og Sør-Korea?

Obama fikk prisen uten å ha gjort ett døyt, Trump vil ikke få prisen selv om han ordner gjenforening av Koreaene, fikser evig fred i Midtøsten og eliminerer sult i Afrika.

Korrekt observert. Trump bør selvsagt ikke få fredsprisen, men han er faktisk mer kvalifisert enn hva Obama var.

Lenke til kommentar

Åpenbart. USA elsker krig. De har bare hatt én president, i moderne tid, som ikke har vært en krigshisser. Jimmy Carter, 1977-1981. Vi må minst 100 år tilbake i tid for å finne nestemann på listen.

 

Carter blir sett på som en pysete president. Det er en machogreie der over dammen. Man er ingen skikkelig mann dersom man ikke starter en krig.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

At fredsprisen ikke er verdt noe er allerede et viden kjent faktum og har vært det en stund allerede.

 

Finnes ikke en person på det norske Storting som liker Trump, så det samme gjelder Nobelkomiteen. De sier helt uironisk at Nobelkomiteen ikke er politisk til Kina. Som er en direkte løgn. Det at fredsprisen blir gitt til noen som fortjener den er mer et unntak enn en regel.

 

Og slik Trump snakker så vil han aldri få prisen uansett hva han gjør. Bare å glemme det. Mens Obama fikk prisen kun pga hvordan han snakket. At han enda ikke hadde gjort noe, og at det han endte opp med å gjøre var skikkelig ille var beviselig irrelevant.

 

Du tar dessverre feil, da det finnes norsk politiker som liker Donald Trump.

Lenke til kommentar

 

Er dette et resultat av konstant gaslighting? Hverken Obama eller Trump er kvalifisert til fredsprisen, da ingen av de har oppfordret til fred.

 

Har de da bidratt til krig istedet?

 

 

Driver jeg også med krig, siden jeg ikke driver med fredsforhandlinger eller oppfordrer verdensledere til fred?

Lenke til kommentar

 

At fredsprisen ikke er verdt noe er allerede et viden kjent faktum og har vært det en stund allerede.

 

Finnes ikke en person på det norske Storting som liker Trump, så det samme gjelder Nobelkomiteen. De sier helt uironisk at Nobelkomiteen ikke er politisk til Kina. Som er en direkte løgn. Det at fredsprisen blir gitt til noen som fortjener den er mer et unntak enn en regel.

 

Og slik Trump snakker så vil han aldri få prisen uansett hva han gjør. Bare å glemme det. Mens Obama fikk prisen kun pga hvordan han snakket. At han enda ikke hadde gjort noe, og at det han endte opp med å gjøre var skikkelig ille var beviselig irrelevant.

 

Du tar dessverre feil, da det finnes norsk politiker som liker Donald Trump.

 

Det var ikke bokstavelig ment.

Lenke til kommentar

 

 

Er dette et resultat av konstant gaslighting? Hverken Obama eller Trump er kvalifisert til fredsprisen, da ingen av de har oppfordret til fred.

 

Har de da bidratt til krig istedet?

 

 

Driver jeg også med krig, siden jeg ikke driver med fredsforhandlinger eller oppfordrer verdensledere til fred?

 

Har ikke sagt at de bidrar til krig - bare stilte spørsmålet om de bidrar til krig istedet? Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt.

Lenke til kommentar

 

 

 

Er dette et resultat av konstant gaslighting? Hverken Obama eller Trump er kvalifisert til fredsprisen, da ingen av de har oppfordret til fred.

 

Har de da bidratt til krig istedet?

 

 

Driver jeg også med krig, siden jeg ikke driver med fredsforhandlinger eller oppfordrer verdensledere til fred?

 

Har ikke sagt at de bidrar til krig - bare stilte spørsmålet om de bidrar til krig istedet? Du har fremdeles ikke svart på spørsmålet mitt.

 

 

Jeg har ingen standpunkter til hvorvidt de driver med krig. Må alt være svart-hvitt? Eller er det godt nok å få fredsprisen ved å ikke bidra til krig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...