Xenophia Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) Hei, Min mor bestilt for en tid tilbake kattemat fra Dyreplassen.no, dette skulle vær fast levering vær 6 måned. Nå ønsker hu å avbestille og ba meg hjelpe. Vi har nå i 1 måned sendt mail og melding via Facebook da vi ikke klare å finne noen kontaktnummer. Problemet er at det virker umulig å få kontakt med dette firmaet, jeg finner de verken på gulesider eller i Brønnøysundregisteret og jeg får ikke noen svar på mine henvendelser. Er ganske frustrerende og nå kommer det en forsendelse over helga og lurer på om jeg bare skal be hu nekte å ta den imot. Noen råd til hvordan jeg kan ta dette videre? Endret 27. april 2018 av Xenophia Lenke til kommentar
Xenophia Skrevet 27. april 2018 Forfatter Del Skrevet 27. april 2018 Hei, Min mor bestilt for en tid tilbake kattemat fra Dyreplassen.no, dette skulle vær fast levering vær 6 måned. Nå ønsker hu å avbestille og ba meg hjelpe. Vi har nå i 1 måned sendt mail og melding via Facebook da vi ikke klare å finne noen kontaktnummer. Problemet er at det virker umulig å få kontakt med dette firmaet, jeg finner de verken på gulesider eller i Brønnøysundregisteret og jeg får ikke noen svar på mine henvendelser. Er ganske frustrerende og nå kommer det en forsendelse over helga og lurer på om jeg bare skal be hu nekte å ta den imot. Noen råd til hvordan jeg kan ta dette videre? Kan vør verdt å nevne at nettsiden deres også er nede Lenke til kommentar
Zork Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) Kan vør verdt å nevne at nettsiden deres også er nede Noen råd til hvordan jeg kan ta dette videre? dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille. Endret 27. april 2018 av Zork Lenke til kommentar
nagina Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Sjekk facebook siden - evt om det er mulig å gjøre kontakt via der. Lenke til kommentar
Xenophia Skrevet 27. april 2018 Forfatter Del Skrevet 27. april 2018 Kan vør verdt å nevne at nettsiden deres også er nede Noen råd til hvordan jeg kan ta dette videre? dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille. tror nesten jeg bare må det ja, takk for svar Sjekk facebook siden - evt om det er mulig å gjøre kontakt via der. har testet men ingen svar, ser at siste innlegget de la inn var Januar 2017 så skulle nesten trodd firmaet er oppløst men regning og forsendelsen kommer fortsatt, Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Siste post på FB er fra Januar 2017 Hva står det på fakturaen hun får? Godt mulig det er noen andre som sender varene og står for regningen Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 1. mai 2018 Del Skrevet 1. mai 2018 Helt sikker på at det ikke er www.dyrekassen.no det egentlig er snakk om? Dyreplassen på Facebook ser jo ikke ut til å drive med det du beskriver, men dyrekassen.no gjør det.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille. Dette må du kildebelegge. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 (endret) dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille. Dette må du kildebelegge. Nei, det må jeg ikke, med mindre du mener noen kan sette opp en forretning som leverer et abonnement for så å avvikle alle muligheter for at kundene skal kunne avvikle abonnementet og dermed tvinge deres kunder til å fortsette abonnementet i all evighet. Endret 2. mai 2018 av Zork Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 2. mai 2018 Del Skrevet 2. mai 2018 Det finnes muligheter for å oppnå det, ja. Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 En abonnementsavtale som i praksis ikke kan sies opp er vel å annse som urimelig og/eller i strid med god forretningsskikk? I så fall er den vel ikke bindende? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 3. mai 2018 Del Skrevet 3. mai 2018 Det er ingen automatikk i det - det vil avhenge av hvilke faktiske forhold som konkret faller inn under "i praksis ikke kan sies opp", og hvilke ulemper som går motsatt vei. Domstolene har tidligere akseptert husleieavtaler som kun kan sies opp en gang i året, for eksempel, selv om en 92 prosent reduksjon av oppsigelsesadgangen nok kan sies å gjøre avtalen uoppsigelig i praksis. 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Det er ingen automatikk i det - det vil avhenge av hvilke faktiske forhold som konkret faller inn under "i praksis ikke kan sies opp", og hvilke ulemper som går motsatt vei. Domstolene har tidligere akseptert husleieavtaler som kun kan sies opp en gang i året, for eksempel, selv om en 92 prosent reduksjon av oppsigelsesadgangen nok kan sies å gjøre avtalen uoppsigelig i praksis. Her er det jo ikke snakk om en avtale som kun kan sies opp etter gitte betingelser. Det er snakk om et firma som ikke kan kontaktes for å si opp i henhold til de betingelser som måtte eksistere. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Jeg tror nå fortsatt de egentlig bare har blingsa på Dyreplassen vs Dyrekassen... 4 Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Her er det jo ikke snakk om en avtale som kun kan sies opp etter gitte betingelser. Det er snakk om et firma som ikke kan kontaktes for å si opp i henhold til de betingelser som måtte eksistere. Siden det er snakk om salg av innkjøpte varer skal "Dyreplassen" være registrert i Foretaksregisteret. Det er imidlertid ikke noe slikt foretak registrert, og det har aldri vært det. For min del heller jeg da mot jonlems forklaring. 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Her er det jo ikke snakk om en avtale som kun kan sies opp etter gitte betingelser. Det er snakk om et firma som ikke kan kontaktes for å si opp i henhold til de betingelser som måtte eksistere. Siden det er snakk om salg av innkjøpte varer skal "Dyreplassen" være registrert i Foretaksregisteret. Det er imidlertid ikke noe slikt foretak registrert, og det har aldri vært det. For min del heller jeg da mot jonlems forklaring. Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte... i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger. Endret 4. mai 2018 av Zork Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte... Du har fortsatt ikke kildebelagt påstanden din. Å ikke oppnå kontakt med avtaleparten påvirker i utgangspunktet ikke avtalens gyldighet. i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger. Nei, det må vi ikke. Vi kan til en viss grad anta at trådstartere gir opplysninger de tror er riktige. 2 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 4. mai 2018 Del Skrevet 4. mai 2018 (endret) Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte... Du har fortsatt ikke kildebelagt påstanden din. Å ikke oppnå kontakt med avtaleparten påvirker i utgangspunktet ikke avtalens gyldighet. i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger. Nei, det må vi ikke. Vi kan til en viss grad anta at trådstartere gir opplysninger de tror er riktige. Jeg har ingen interesse av å kverulere rundt mulige teoretiske juridiske teknikaliteter og jeg tviler sterkt på at det var det trådstarter var ute etter heller. Hvorvidt en kan konstruere et eller annet ekstremt usannsynlige tilfelle hvor dette kunne vært lovlig vet du nok langt bedre enn meg - men de er neppe relevante for trådstarters tilfelle og dermed lite givende å bruke flerfoldige poster på. Og, som jeg håper du forsto, så mente jeg ikke at vi måtte godta at trådstarter hadde gitt korrekte opplysninger når det gjelder hans konkrete sak. Kun for at den debatten vi har glidd ut i (hvorvidt en selger kan ha mulighet til å gjøre det trådstarter hevder han/hun har gjort) så er det ikke relevant hvorvidt det faktisk har skjedd. Den kan diskuteres som et hypotetisk eksempel likevel - men for all del, såpass hypotetisk som det ser ut til å være, så ser jeg som nevnt liten grunn til å fortsette den diskusjonen. Endret 4. mai 2018 av Zork 2 Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Be Posten sende pakken i retur for avsenders regning når den kommer, send så en ny e-post/FB-melding til de at du har returnert pakken og hvorfor. Du har allerede dokumentasjon på at du skriftlig har avbestilt. De kan da ikke fortsette å sende, og belaste kunden for noe kunden har sagt fra at hen ikke vil ha. Dette forutsetter selvsagt at det ikke er noen bindingstid, avbestillingsfrist eller andre avtaler med i bildet. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mai 2018 Del Skrevet 5. mai 2018 Trenger ikkr be posten om å sende tilbake, da den blir sendt tilbake automatisk etter 14 dager Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå