Gå til innhold

Får ikke stoppet faste bestillinger fra Dyreplassen.no

Anbefalte innlegg

Hei,

Min mor bestilt for en tid tilbake kattemat fra Dyreplassen.no, dette skulle vær fast levering vær 6 måned. Nå ønsker hu å avbestille og ba meg hjelpe.

Vi har nå i 1 måned sendt mail og melding via Facebook da vi ikke klare å finne noen kontaktnummer.

Problemet er at det virker umulig å få kontakt med dette firmaet, jeg finner de verken på gulesider eller i Brønnøysundregisteret og jeg får ikke noen svar på mine henvendelser.

Er ganske frustrerende og nå kommer det en forsendelse over helga og lurer på om jeg bare skal be hu nekte å ta den imot.

Noen råd til hvordan jeg kan ta dette videre?

Endret av Xenophia
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

Min mor bestilt for en tid tilbake kattemat fra Dyreplassen.no, dette skulle vær fast levering vær 6 måned. Nå ønsker hu å avbestille og ba meg hjelpe.

Vi har nå i 1 måned sendt mail og melding via Facebook da vi ikke klare å finne noen kontaktnummer.

Problemet er at det virker umulig å få kontakt med dette firmaet, jeg finner de verken på gulesider eller i Brønnøysundregisteret og jeg får ikke noen svar på mine henvendelser.

Er ganske frustrerende og nå kommer det en forsendelse over helga og lurer på om jeg bare skal be hu nekte å ta den imot.

Kan vør verdt å nevne at nettsiden deres også er nede

Lenke til kommentar

dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

dyreplassen.no er et ledig domene og ser ikke ut til å ha eksistert siden 2016 - nekt å motta sendingen og la være å betale. Hun har ingen forpliktelser ovenfor et firma som det ikke er mulig å komme i kontakt med for å avbestille.

tror nesten jeg bare må det ja, takk for svar

Sjekk facebook siden - evt om det er mulig å gjøre kontakt via der.

har testet men ingen svar, ser at siste innlegget de la inn var Januar 2017 så skulle nesten trodd firmaet er oppløst men regning og forsendelsen kommer fortsatt,

Lenke til kommentar

Dette må du kildebelegge.

Lenke til kommentar

Dette må du kildebelegge.

Nei, det må jeg ikke, med mindre du mener noen kan sette opp en forretning som leverer et abonnement for så å avvikle alle muligheter for at kundene skal kunne avvikle abonnementet og dermed tvinge deres kunder til å fortsette abonnementet i all evighet.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Det er ingen automatikk i det - det vil avhenge av hvilke faktiske forhold som konkret faller inn under "i praksis ikke kan sies opp", og hvilke ulemper som går motsatt vei.

Domstolene har tidligere akseptert husleieavtaler som kun kan sies opp en gang i året, for eksempel, selv om en 92 prosent reduksjon av oppsigelsesadgangen nok kan sies å gjøre avtalen uoppsigelig i praksis.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ingen automatikk i det - det vil avhenge av hvilke faktiske forhold som konkret faller inn under "i praksis ikke kan sies opp", og hvilke ulemper som går motsatt vei.

Domstolene har tidligere akseptert husleieavtaler som kun kan sies opp en gang i året, for eksempel, selv om en 92 prosent reduksjon av oppsigelsesadgangen nok kan sies å gjøre avtalen uoppsigelig i praksis.

Her er det jo ikke snakk om en avtale som kun kan sies opp etter gitte betingelser.

Det er snakk om et firma som ikke kan kontaktes for å si opp i henhold til de betingelser som måtte eksistere.

Lenke til kommentar

Her er det jo ikke snakk om en avtale som kun kan sies opp etter gitte betingelser.

Det er snakk om et firma som ikke kan kontaktes for å si opp i henhold til de betingelser som måtte eksistere.

Siden det er snakk om salg av innkjøpte varer skal "Dyreplassen" være registrert i Foretaksregisteret. Det er imidlertid ikke noe slikt foretak registrert, og det har aldri vært det. For min del heller jeg da mot jonlems forklaring.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden det er snakk om salg av innkjøpte varer skal "Dyreplassen" være registrert i Foretaksregisteret. Det er imidlertid ikke noe slikt foretak registrert, og det har aldri vært det. For min del heller jeg da mot jonlems forklaring.

Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte... i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte...

Du har fortsatt ikke kildebelagt påstanden din. Å ikke oppnå kontakt med avtaleparten påvirker i utgangspunktet ikke avtalens gyldighet.

i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger.

Nei, det må vi ikke. Vi kan til en viss grad anta at trådstartere gir opplysninger de tror er riktige.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tror også jonlem har funnet en mer sannsynlig årsak her, men det var nå engang ikke det vi diskuterte...

Du har fortsatt ikke kildebelagt påstanden din. Å ikke oppnå kontakt med avtaleparten påvirker i utgangspunktet ikke avtalens gyldighet.

i den debatten må vi nesten anta at trådstarter har gitt korrekte opplysninger.

Nei, det må vi ikke. Vi kan til en viss grad anta at trådstartere gir opplysninger de tror er riktige.

Jeg har ingen interesse av å kverulere rundt mulige teoretiske juridiske teknikaliteter og jeg tviler sterkt på at det var det trådstarter var ute etter heller. 

Hvorvidt en kan konstruere et eller annet ekstremt usannsynlige tilfelle hvor dette kunne vært lovlig vet du nok langt bedre enn meg - men de er neppe relevante for trådstarters tilfelle og dermed lite givende å bruke flerfoldige poster på.

Og, som jeg håper du forsto, så mente jeg ikke at vi måtte godta at trådstarter hadde gitt korrekte opplysninger når det gjelder hans konkrete sak. Kun for at den debatten vi har glidd ut i (hvorvidt en selger kan ha mulighet til å gjøre det trådstarter hevder han/hun har gjort) så er det ikke relevant hvorvidt det faktisk har skjedd. Den kan diskuteres som et hypotetisk eksempel likevel - men for all del, såpass hypotetisk som det ser ut til å være, så ser jeg som nevnt liten grunn til å fortsette den diskusjonen.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Be Posten sende pakken i retur for avsenders regning når den kommer, send så en ny e-post/FB-melding til de at du har returnert pakken og hvorfor.

Du har allerede dokumentasjon på at du skriftlig har avbestilt. De kan da ikke fortsette å sende, og belaste kunden for noe kunden har sagt fra at hen ikke vil ha.

Dette forutsetter selvsagt at det ikke er noen bindingstid, avbestillingsfrist eller andre avtaler med i bildet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...