Windoge Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Kan noen egentlig si meg forskjellen? Vet ikke hva jeg skal velge av disse, er NF7 samme kort som NF7-S egentlig bare at NF7-S har noe i tilegg? Er redd for å betale mer for et NF7-S og få funksjoner jeg egentlig ikke har bruk for. Skal overklokke ram og CPU (XP2500) og ellers bruke til spilling. Takk på forhånd. Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Hva med å orke å titte på specs på hjemmesiden til Abit f.eks? Tipper at S står for Serial ATA eller noe kanskje? Lenke til kommentar
lahaso Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Tror eneste forskjell er seriell-ata kontroller, noe navnet tilsier. MVH Lars Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Firewire har heller ikke NF7, det er vel eneste forskjellen. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Ok, takk. Så dette er noe som en "normal" bruker som ikke har tenkt å gjøre noe anet enn å klokke og kobble resten av maskinvaren til har bruk for? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 Ok, takk. Så dette er noe som en "normal" bruker som ikke har tenkt å gjøre noe anet enn å klokke og kobble resten av maskinvaren til har bruk for? Det er beregnet på helt vanlige folk... (NF7-S) Det har S-ATA og firewire, ikke noe jeg ville ha sett på som noe spesiellt "hightech" anyway hvis du har tenkt å skaffe deg S-ATA HD er ikke kortet dumt. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 NF7 har MCP2 sørside mens NF7-S har MCP-T sørside i tillegg til S-ATA og firewire kontroller. (MCP-T sørsiden er vel kanskje litt bedre ytelsesmessig i tillegg til bedre lydkrets.) Kjøp NF7-S bare om du har en S-ATA disk. Lenke til kommentar
intercool Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 NF7-S har FIREWIRE, S-ATAx2, Og Nvidia Soundstorm Surround lydkort. det lønner seg og kjøpe NF7-S, hvis du i tillegg hadde tenkt og kjøpe deg et ordenlig lydkort. Ettersom at -S har dette innbygd. NF7 har ræva lydkort. Lenke til kommentar
maestr0 Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 NF7 har MCP2 sørside mens NF7-S har MCP-T sørside i tillegg til S-ATA og firewire kontroller. (MCP-T sørsiden er vel kanskje litt bedre ytelsesmessig i tillegg til bedre lydkrets.) Kjøp NF7-S bare om du har en S-ATA disk. Vil man merke ytelsesforskjell på de to da? Sett at men bruker IDE-harddisker ? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 mulig, men jeg tviler på at denne er særlig merkbar.. Lenke til kommentar
Petrvs Romanvs Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 (endret) 6-Channel AC 97 CODEC on board Endret 14. desember 2003 av Nisje Olm Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 14. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2003 Så hvis jeg IKKE skal kjøre S-Sata så trenger jeg ikke å kjøpe NF7-S men bare NF7? Fordi Sata kommer jeg neppe til å bruke. Lenke til kommentar
_mgr_ Skrevet 14. desember 2003 Del Skrevet 14. desember 2003 S-ATA er vel en fin ting å ha, hvertfall for framtidige disk-kjøp? S-ATA til IDE overgang fulgte hvertfall med mitt kort, så vanlige IDE-disker kan brukes på S-ATA kontrolleren. S-ATA og Firewire er vel ingen direkte ulempe å ha? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå