Gå til innhold

Guide til Visual Basic og program

Anbefalte innlegg

Hei, jeg kan ingenting om programmering, men har lyst til å lære noe, derfor lurer jeg på om det er noen som kan gi meg en link til en guide der det står forklart på en lett måte hvordan man programmerer med Visual Basic.

Hva slags program trenger man for å programmere i VB og hvor får jeg tak i det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Grunnen var at jeg fant en guide til å lage et program til å styre parallellporten, denne guiden var for VB, men jeg har nå funnet flere guider til andre språk.

Hva mener dere er det beste språket for en nybegynner som meg? Jeg trenger også et bra program til å programmere i, dette programmet må være gratis.

Jeg har funnet et program som heter Dev-C++, er det et bra program og er C++ et bra språk å begynne med?

Håper noen kan svare meg og tusen takk for alle svarene jeg har fått!

Lenke til kommentar
Hei, jeg kan ingenting om programmering, men har lyst til å lære noe, derfor lurer jeg på om det er noen som kan gi meg en link til en guide der det står forklart på en lett måte hvordan man programmerer med Visual Basic.

Hva slags program trenger man for å programmere i VB og hvor får jeg tak i det?

I Word Excel kan du lage VB-Script. Det er ikke det samme som et VB program.

Jeg ville anbefalt boka "Visual Basic .Net for Dummies" eller boka "Teach Yourself Visual Basic in 21 Days" Disse er to gode bøker når du skal starte med programmering.

Mer at det finnes mange versjoner av Visual Basic og .Net er den siste. Tidligere versjoner er Visual Basic 6.0, 5.0, 4.0 osv...

For å programmere i VB.Net trenger du egentlig bare Notisblokk og en VB-Kompilator (som er det programmet som lager selve maskinkoden ut ifra teksten (kildekoden) som du skriver i notisblokk.

Men 99.9% av alle som skriver i VB.Net skriver i Microsoft sin IDE (Integrated Development Enviroment) som er et program som gir deg muligheten til å visuelt lage skjermbildene (forms) du evt. vil ha, og andre fiffige ting slik som Fargekoding av kildekoden du skriver osv. I IDE'en har du også hjelpe systemet som lar deg slå opp og se hva program Metoder/funksjoner osv krever og hva disse returnerer osv.

De finnes vel en Learning/Student Versjon av Visual Studio.Net som du kan kjøpe billig, ellers kan du sikkert laste det ned som Warez på nettet.

"Visual Studio" er en samlepakke som bla. innholder programmerings-språkene C#, Visual C++, Visual J, Visual Basic osv. Det er en felles IDE som du kan bruke til alle disse programmerings-språkene. i Visual Studio har du IDE'en som jeg netopp nevnte, hjelpesystemet og noe mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...