Gå til innhold

Ingeniørene demonterte model 3: – Tesla har elektronikk på et nivå ingen andre har


Anbefalte innlegg

 

 

Hvis jeg noen gang finner på å kjøpe en selvkjørende bil så er det en betingelse at bilen oppfatter mer enn det jeg selv klarer å se.

Og den eneste måten i hele verden å gjøre det på er med Lidar?

 

Hvordan i all verden er det mulig å sette seg ned og stille et så idiotisk spørsmål? Selvfølgelig er det teoretisk mulig å få til selvkjøring uten Lidar. Hva mener du det beviser?

 

Og da har vi altså det problemet at rapporten forutsetter at Lidar er nødvendig.

 

 

 

Det strømmer nå på med ulykker hvor Teslas autopilot har skylda

Hvilke ulykker er det?

 

OK, til tross for at du har uendelig mange innlegg om Tesla så later du som om du er fullstendig uvitende om eksistensen av disse ulykkene. Jeg synes du kan fortsette å tro på det for jeg gidder ikke debattere på det nivået.

 

Jeg er klar over at det er flere ulykker med Teslaer involvert som er omtalt i media. Hver eneste ulykke der en Tesla er involvert får krigsoverskrifter. Men i hvilke av ulykkene hadde autopiloten skylden?

 

 

 

Keller, i likhet med skremmende mange andre sjefer, forlater Tesla fordi de ikke har spesielt stor tro på at det er en fremtid der og at det å være ekspert på noe og jobbe for en diktatorisk og inkompetent sjef ikke er spesielt givende.

Diktatorisk og inkompetent? Hvor har du det fra?

 

Du stiller mange rare spørsmål, men det her var hvertfall lett å svare på:

 

Det Elon Musk sier og det Elon Musk gjør.

 

Som hva da?

 

Jeg stiller spørsmål fordi du kommer med ulne påstander som du ikke utdyper eller forklarer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Rett før en krakk, så er markedet i eufori.

Teslafans, kan dere nevne en eneste ting ved Tesla som ikke er euforisk?

Tja, hva med ca alle sakene i media? Der det snakkes om at Tesla brenner penger, mulig konkurs, produksjonsproblemer, kvalitetsproblemer, Tesla-killers, Musk som har blitt gal og skal lage godteri og flammekastere, osv.

 

Følger du i det hele tatt med på hva som skrives om Tesla utenfor Norge?

 

 

Media ja, dem av oss som er våkne. Hele markedet sover ikke. Det gjorde ikke hele markedet før finanskrisen heller. Men mange nok sov, og de som var våkne ble ikke hørt. Akkurat som nå, med Tesla. Vi som er våkne blir ikke hørt, fordi store deler av markedet er i eufori.

Mangler totalt bakkekontakt og er fullstendig blinde for fundamentaldata og fakta. Alt de evner å si er "Nullutslipp, je je je, Model 3, død over Detroit".

 

Hva med deg? Er du enig i at fundamentaldata for Tesla er blåst langt over himmelen og er nå på tur opp forbi månen? Eller er du i eufori du også? Finansfolka snakker om at selskaper generelt er dyre nå, med P/E på 15-20 ett sted. Vil du tippe på hva P/E er for Tesla?* Det nytter ikke å skylde på at de er et vekstselskap lengre heller, de er allerede priset like høyt som GM, de har snart ikke mer rom for å vokse.

 

*(P/E for 2018 var -27. Estimatet for 2019 er -179. Estimatet for 2020 er 39. Estimater for overskuelig fremtid er at Tesla skal ned i enda dypere gjeld og/eller emisjoner, enda ikke i 2020 vil de tjene akseptabelt med penger for å være en fornuftig investering. Og sentralbankene har allerede begynt å sette opp renta..... Å kjøpe Tesla er akkurat like klok investering som å kjøpe Bitcoin. Man kjøper luft med et fancy navn på, å den eneste muligheten man har for å tjene penger på det, er at en enda større idiot enn seg selv er villig til å betale enda mere penger for ingenting.)

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Et par kilder? Du mener alle som er postet uten positiv informasjon om Tesla? Inkludert upålitelige LA Times....

LA Times? Hva er det du snakker om?

 

Igjen, jeg har ikke sagt at alle er upålitelige. Jeg har pekt på et par som beviselig er upålitelige.

 

Jeg antar ingenting om rapporten. Jeg tror at eksperter som vet hva de driver med vet mye mer om hva som er nødvendig eller ikke en tilfeldige folk på nettet.

Jada, "eksperter" som kunne erklære at nå tok GM virkelig elbiler på alvor, med Ampera-e/Bolt. Og flere lignende artigheter de har klart å lire av seg.

 

Jeg regner med du har kilde på analytikeres treffprosent? Eller var det bare noe du fant på?

https://www.economist.com/news/finance-and-economics/21594358-bear-market-or-bull-analysts-give-bad-advice-consistently-wrong

 

http://business.financialpost.com/investing/analysts-target-prices-rarely-accurate-global-study-finds

 

Tvilsom, fordi du ikke er enig i konklusjonen. Du også. Kaster vekk all informasjon som ikke maler Tesla i positivt lys.

Du mener at noen som bastant erklærte at nå tok GM virkelig elbiler på alvor med Ampera-e/Bolt er troverdige?

Lenke til kommentar

Du pekte på blant annet LA Times som "beviselig upålitelig". Som heller viser at du bare feier vekk all negativ informasjon om Tesla enn noe annet. Når du kaller selv så seriøse kilder for upålitelige.

 

Ingen av lenkene dine sier noe om den typen analyser som Navigant Research driver med.

 

Ellers umulig å diskutere med deg. Du kommer bare med noen tulleargument og gjentar dem 20 ganger og later som om du  beviser noe.

 

Eneste du beviser er at du tror på alt Tesla gjør og at alt som er imot Tesla regner du som tull.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Enda mer idioti uttalelser om Moodys ja....

Du mener Moody's viste hvor bra de traff like før finanskrisen?

 

For litt siden sa du at Tesla hadde mye bedre datagrunnlag enn alle andre. Nå sier du det er annerledes enn Google sitt?

 

De må være bedre enn Google for å ha høyere rangering enn Google, eller hva? Tesla kan fint være dårligere enn Google, men da kan de heller ikke slå Google sine systemer.

De har bedre data når det gjelder folks kjøring. De samler inn en mengde data, inkludert bilder fra kameraene. Dataene er altså annerledes enn de dataene Google har tilgang på, og gir bedre forutsetninger for selvkjøring.

 

Kan jeg få spørre hvordan en ekspert inn selvkjørende biler ikke er en vitenskaplig ekspert, men en ekspert i "voodoo"? Utrolig logikk det der.  Er du ekspert og sier negative ting om den ene guden Elon Musk så driver du visstnok med "voodoo". Er du med i Musk sin kult eller noe? Hva slags kommentarer er det?

Hva er navnet på denne "ekspert inn selvkjørende biler", og hvilken bakgrunn har vedkommende som gjør vedkommende skikket til å uttale seg om saken?

 

Ehm, hvis en flyplass KREVER at du MÅ ha autopilot ellers så får du IKKE lande. Hvordan tolker du at det er kun et verktøy for piloten? Når de første av de systemene ikke engang hadde en HUD for å vise informasjonen til piloten. Altså piloten kunne ikke gjøre noe, fordi autopiloten fikk all informasjonen som den trengte. Så piloten sitter bare og overvåker.

Jeg tolker at det kun er et verktøy for piloten fordi det er det både Wikipedia, SAS og andre sier.

 

Så nei, autopilot er selvflyvning. Ikke alle former, men landing i CAT III vær er gjort av autopilotsystemet. Alene. Selv om det også finnes hybridløsninger. Derimot er autopilotsystemet der piloten gjør ingenting det mest utbredte. Og det at piloten skal kunne gjøre noe kom først senere.

Jada, og bilen kan også parkere selv.

Lenke til kommentar

*(P/E for 2018 var -27. Estimatet for 2019 er -179. Estimatet for 2020 er 39. Estimater for overskuelig fremtid er at Tesla skal ned i enda dypere gjeld og/eller emisjoner, enda ikke i 2020 vil de tjene akseptabelt med penger for å være en fornuftig investering. Og sentralbankene har allerede begynt å sette opp renta..... Å kjøpe Tesla er akkurat like klok investering som å kjøpe Bitcoin. Man kjøper luft med et fancy navn på, å den eneste muligheten man har for å tjene penger på det, er at en enda større idiot enn seg selv er villig til å betale enda mere penger for ingenting.

Hadde jeg også hatt en Tesla til 1 mill og stock til 2 mill ville jeg kanskje gjort mitt for å snakke opp aksjen.

Faktum er at vedkommende har omtalt prisingen på 300$ som "lav".

Billig kreditt og overflod av penger gjør sitt til å blåse opp verdien på litt av hvert.

I teorien kan en gruppe investorer blåse opp et selskap til nærmest hva som helst dersom de bare pumper penger inn i det, himmelen er grensen der. Hva de fundamentale verdiene i et selskap faktisk er, det blir noe helt annet. Fordi noe har gått fra 30 til 300 betyr det ikke at det skal til 3000 på samme tidsrom. Folk pumper penger inn "fordi det har fungert før", slik er logikken her. Så lenge mange nok følger denne tankegangen så går det jo bra for de fleste siden verdien bare vil stige. Men når folk først innser hva verdien egentlig er, da blir det trangt i døra for å komme seg ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Ekspertene i Moody's friskmeldte bankene like før de veltet. Økonomene klarte ikke å forutse kollapsen.

Det er litt typisk at fansen nekter å diskutere begrunnelsen Moodys hadde for å nedgradere Teslas kredittverdighet. Heller peke på at Moodys gjorde en feil i 2008 og late som om det er et vektig argument. Men de fleste bommet stygt i 2008 og skjønte ikke mye før finanskrisen var et faktum. Selv om de tok feil så betyr det ikke at samtlige av disse analytikerne og institusjonene er diskvalifisert fra å uttale seg om noe som helst i all ettertid.

 

Når Moodys satte sin kredittrating forrige gang så sa de at den ratingen kunne justeres ned om ikke Tesla klarte forholdsvis beskjedne mål. Beskjedne som i at de var langt under det Musk selv hadde forespeilet markedet. Når da Tesla gjorde det verre enn noen pessimist hadde spådd, så hadde ikke Moodys noe valg.

 

En feil? Det var en feil av massive proporsjoner. En så ekstrem feil at det nuller ut årevis med eventuelle korrekte vurderinger.

 

Nettopp, de fleste bommet stygt i 2008. Hele greia er voodoo, inkludert Moody's.

 

At Moody's ikke hadde noe valg er irrelevant. Når man ser på den massive missen for ti år siden så er det all grunn til tvile på vurderingsevnen deres i utgangspunktet.

 

Jeg har ikke sett en eneste seriøs og respektert analytiker hevde at det var feil av Moodys å nedgradere Tesla.

Analytikere er stort sett verdiløse.

 

PS! Hvis du bare stoler på økonomer som så tegnene og advarte mot finanskrisen så bør du sjekke ut Jim Chanos. Han forutså også Enrons fall. Du kan gjette på hva han mener om Tesla.

Jeg stoler ikke på økonomer generelt. Det er voodoo. Chanos er en sjarlatan.

Lenke til kommentar

En artikkel skrevet av en fyr som ikke skjønner konseptet med å investere og gå med planlagt underskudd for å skape grunnlaget for enda større overskudd i fremtiden? Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.

 

Noksagten tror også at Tesla bare er en bilprodusent.

 

Her ser vi altså kvaliteten på det anti-Tesla-fanatikere klarer å presentere.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på økonomer generelt. Det er voodoo.

Du har ikke noe sans for faget og det er helt greit. Kan du da slutte med å skyte inn "Det skyldes investeringer" hver gang noen diskuterer Teslas økonomi med ordentlige argumenter?

 

Det er en hel masse annet du har svart til meg, men det er ikke noe vits i å fortsette. Du er ikke villig til å diskutere på noen som helst konstruktiv måte og man vil aldri komme videre.

 

*plonk*

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

En artikkel skrevet av en fyr som ikke skjønner konseptet med å investere og gå med planlagt underskudd for å skape grunnlaget for enda større overskudd i fremtiden? Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.

 

Noksagten tror også at Tesla bare er en bilprodusent.

 

Her ser vi altså kvaliteten på det anti-Tesla-fanatikere klarer å presentere.

 

 

Er Tesla noe mer enn en bilprodusent? Hva mer produserer de?

(Og bruk av øknavn har vi diskutert før. Det er ikke lenge siden du gikk ut å sutret om sakligheten til oss andre, da skulle de vel bare mangle at du klarte å oppføre deg som folk selv også? :) )

Endret av BippeStankelbein
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Media ja, dem av oss som er våkne. Hele markedet sover ikke. Det gjorde ikke hele markedet før finanskrisen heller. Men mange nok sov, og de som var våkne ble ikke hørt. Akkurat som nå, med Tesla. Vi som er våkne blir ikke hørt, fordi store deler av markedet er i eufori.

Mangler totalt bakkekontakt og er fullstendig blinde for fundamentaldata og fakta. Alt de evner å si er "Nullutslipp, je je je, Model 3, død over Detroit".

Det er lenge siden det var noe eufori rundt Tesla. Kanskje slutten av 2016. Det har lenge vært non-stop konkursoverskrifter og sånt.

 

Men det stemmer at Tesla er priset langt over det det dataene skulle tilsi. Akkurat som Apple, Amazon, osv har vært før.

 

Hva med deg? Er du enig i at fundamentaldata for Tesla er blåst langt over himmelen og er nå på tur opp forbi månen? Eller er du i eufori du også? Finansfolka snakker om at selskaper generelt er dyre nå, med P/E på 15-20 ett sted. Vil du tippe på hva P/E er for Tesla?* Det nytter ikke å skylde på at de er et vekstselskap lengre heller, de er allerede priset like høyt som GM, de har snart ikke mer rom for å vokse.

Fordi Tesla er et vekstselskap så nytter det lite å se på fortiden for å vurdere verdien av selskapet. Da ser du lav omsetning og elendige resultater. Det første fordi de ikke er i nærheten av å vokse seg så stor som de trenger for å rettferdiggjøre markedsverdien, og det andre fordi de bruker alle pengene sine på vekst.

 

Markedsverdien til Tesla ser ut til å ligge omkring 2-3 år i forkant av det de underliggende verdiene i selskapet skulle rettferdiggjøre. Men det er ingen grunn til å tro at dette vil endre seg. Om 2-3 år vil verdien trolig gjenspeile forventet verdi om 4-6 år. I mitt syn når det gjelder aksjeprisen, så ser 300 ut til å være et slags gulv på kort sikt, mens innen året er omme vil jeg tro vi vil se aksjekurs i området 400-500. Det kan hende jeg tar feil, rarere ting har skjedd, men det er mitt syn etter å ha fulgt med på Tesla i en del år.

 

Det er vanskelig å se særlig nedside på Tesla i disse dager. Model 3 produksjonen er på vei opp raskt med den beste kvaliteten hittil. Salg av stasjonære lagringsbatterier har økning på omkring 70% per *kvartal*. Det er umettelig etterspørsel etter aksjer under 300, og om alt skulle gå til helvete så er det vanskelig å se for seg at Tesla ikke ville bli kjøpt opp for 100-150 dollar per aksje.

 

Det er ganske utrolig at shortinteressen er på 40 millioner aksjer. Jeg tror det er mange som vil tape stort i de neste månedene. Tesla ligger an til overskudd og positiv kontatstrøm fra og med Q3.

 

Å kjøpe Tesla er akkurat like klok investering som å kjøpe Bitcoin. Man kjøper luft med et fancy navn på, å den eneste muligheten man har for å tjene penger på det, er at en enda større idiot enn seg selv er villig til å betale enda mere penger for ingenting.

Det får være din mening. Tesla er markedslederen i en omveltning som vil pågå i flere tiår, og alt tyder på at de er godt posisjonert for å kunne bli en betydelig aktør i fremtiden.

 

I dag er andelen elbiler under 1%, om ikke alt for mange år vil den være 100%. Og der Tesla har verdens største produksjon av batterier, motorer, ladere og motorkontrollere til elbiler, så har de store selskapene mye å jobbe med. Samtidig som de skal komme seg langt opp og langt frem på kort tid, så må de slite med store belånte verdier på fossilteknologi. Ettersom teknologien vil falle i verdi raskt og etterspørselen tørker opp, så er det nok en del som vil slite med å betale regningene etter hvert.

 

Mine forventinger på litt sikt (la oss si 2035) for Tesla er en bilproduksjon på 3-5 millioner biler per år, kanskje 100.000 lastebiler per år, store inntekter fra solceller og stasjonære lagringsbatterier, og en del inntekt fra selvkjørende biler.

Lenke til kommentar

 

Er Tesla noe mer enn en bilprodusent? Hva mer produserer de?

 

Du må ha fulgt med særdeles dårlig. Men du fikk svar her:

 

solceller og stasjonære lagringsbatterier

 

 

 

For ikke å snakke om enorme mengder med data som de kan selge, dette er enorme verdier i dagens samfunn. 

Lenke til kommentar

 

En artikkel skrevet av en fyr som ikke skjønner konseptet med å investere og gå med planlagt underskudd for å skape grunnlaget for enda større overskudd i fremtiden? Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.

 

Noksagten tror også at Tesla bare er en bilprodusent.

 

Her ser vi altså kvaliteten på det anti-Tesla-fanatikere klarer å presentere.

 

Tror ikke du bør uttale deg om bedriftsøkonomi. Det blir bare pinlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

En artikkel skrevet av en fyr som ikke skjønner konseptet med å investere og gå med planlagt underskudd for å skape grunnlaget for enda større overskudd i fremtiden? Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.

 

Noksagten tror også at Tesla bare er en bilprodusent.

 

Her ser vi altså kvaliteten på det anti-Tesla-fanatikere klarer å presentere.

 

 

Er Tesla noe mer enn en bilprodusent? Hva mer produserer de?

(Og bruk av øknavn har vi diskutert før. Det er ikke lenge siden du gikk ut å sutret om sakligheten til oss andre, da skulle de vel bare mangle at du klarte å oppføre deg som folk selv også? :) )

 

Tesla Motors måtte redde SolarCity for to år siden. Tesla fikk i hvert fall mye gjeld på kjøpet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

(...)Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.(…)

 

BMW sier at de ikke kan tjene penger på dagens generasjon elbiler, hvis ikke de klarer det er det vel litt mye å forvente at tesla skulle klare det.

https://www.reuters.com/article/us-bmw-results-electrification/bmw-says-electric-car-mass-production-not-viable-until-2020-idUSKBN1GY1BQ

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi Tesla er et vekstselskap så nytter det lite å se på fortiden for å vurdere verdien av selskapet. Da ser du lav omsetning og elendige resultater. Det første fordi de ikke er i nærheten av å vokse seg så stor som de trenger for å rettferdiggjøre markedsverdien, og det andre fordi de bruker alle pengene sine på vekst.

Markedsverdien til Tesla ser ut til å ligge omkring 2-3 år i forkant av det de underliggende verdiene i selskapet skulle rettferdiggjøre. Men det er ingen grunn til å tro at dette vil endre seg. Om 2-3 år vil verdien trolig gjenspeile forventet verdi om 4-6 år. I mitt syn når det gjelder aksjeprisen, så ser 300 ut til å være et slags gulv på kort sikt, mens innen året er omme vil jeg tro vi vil se aksjekurs i området 400-500. Det kan hende jeg tar feil, rarere ting har skjedd, men det er mitt syn etter å ha fulgt med på Tesla i en del år.

 

Det er vanskelig å se særlig nedside på Tesla i disse dager. Model 3 produksjonen er på vei opp raskt med den beste kvaliteten hittil. Salg av stasjonære lagringsbatterier har økning på omkring 70% per *kvartal*. Det er umettelig etterspørsel etter aksjer under 300, og om alt skulle gå til helvete så er det vanskelig å se for seg at Tesla ikke ville bli kjøpt opp for 100-150 dollar per aksje.

 

Det er ganske utrolig at shortinteressen er på 40 millioner aksjer. Jeg tror det er mange som vil tape stort i de neste månedene. Tesla ligger an til overskudd og positiv kontatstrøm fra og med Q3.

 

Å kjøpe Tesla er akkurat like klok investering som å kjøpe Bitcoin. Man kjøper luft med et fancy navn på, å den eneste muligheten man har for å tjene penger på det, er at en enda større idiot enn seg selv er villig til å betale enda mere penger for ingenting.

Det får være din mening. Tesla er markedslederen i en omveltning som vil pågå i flere tiår, og alt tyder på at de er godt posisjonert for å kunne bli en betydelig aktør i fremtiden.

 

I dag er andelen elbiler under 1%, om ikke alt for mange år vil den være 100%. Og der Tesla har verdens største produksjon av batterier, motorer, ladere og motorkontrollere til elbiler, så har de store selskapene mye å jobbe med. Samtidig som de skal komme seg langt opp og langt frem på kort tid, så må de slite med store belånte verdier på fossilteknologi. Ettersom teknologien vil falle i verdi raskt og etterspørselen tørker opp, så er det nok en del som vil slite med å betale regningene etter hvert.

 

Mine forventinger på litt sikt (la oss si 2035) for Tesla er en bilproduksjon på 3-5 millioner biler per år, kanskje 100.000 lastebiler per år, store inntekter fra solceller og stasjonære lagringsbatterier, og en del inntekt fra selvkjørende biler.

 

Vanskelig å se nedside med Tesla for tiden? Ja kanskje for deg som aldri kan se noen nedsider med Tesla noensinne.

 

Model 3 produksjonen er på vei opp og kvaliteten er best hittil? Det er BRA?

 

 

Forstår du ikke at det betyr at Model 3 har hatt for dårlig kvalitet og de sliter med kvalitet og de begynner først nå å komme nærmere normalt kvalitetsnivå for en bil? For alle andre bilselskaper er det en selvfølge at de lager biler med god kvalitet. Det er bare en ekte Tesla elsker som kan omtale ikke så dårlig lengre som bra.

 

Og produksjonen er på vei opp? Men den er fremdeles langt under målene, og produksjonen går altså dårlig. Hele systemet deres fungerte ikke og de måtte ta alt vekk og reorganisere alt. Og de driver med midlertidige løsninger for å redde produksjonen. Musk må ta med TV til fabrikken for å prøve å berolige folk da produksjonen skuffer så mye. Og dette er bra? Vær så snill, jeg vet du ignorerer alt negativt om Tesla, men du må leve i en annen verden.

 

 

Jeg regner med at du har kilde på alt du mener Tesla er verdens største produsent av? Og at det ikke er enda en av dine utsagn som faktisk er helt feil, men du bare sier det fordi du føler det er riktig. Fordi du føler Tesla er best. 

 

Det er og svært  kunstig å si "for elbiler". Om du lager en battericelle og bruker den til elbil eller noe annet er likegyldig. Både Samsung SDI og LG Chem overgår Tesla lett innenfor batterier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tesla Motors måtte redde SolarCity for to år siden. Tesla fikk i hvert fall mye gjeld på kjøpet.

 

Hva mener du med redde? Musk er ufeilbar. Hans selskaper kan ikke gå konkurs. Husk at egentlig så tjener de masse penger på solceller og slikt, så Tesla kan umulig ha kjøpt SolarCity for å redde dem fra konkurs. Det var nok bare en del av Musk sin 4D chess plan for å gjøre Tesla til verdens beste selskap.

 

Alle som tror Tesla kjøpte dem opp for å redde dem er åpenbart tvilsomme analytikere som bare tar feil og i tillegg er gitt penger av Big Oil og sånn ca resten av verden for å prøve å sverte Tesla.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Jeg stoler ikke på økonomer generelt. Det er voodoo.

Du har ikke noe sans for faget og det er helt greit. Kan du da slutte med å skyte inn "Det skyldes investeringer" hver gang noen diskuterer Teslas økonomi med ordentlige argumenter?

 

Det er en hel masse annet du har svart til meg, men det er ikke noe vits i å fortsette. Du er ikke villig til å diskutere på noen som helst konstruktiv måte og man vil aldri komme videre.

 

*plonk*

 

Jeg har ikke sans for voodoo nei. Hva har Teslas investeringer med saken å gjøre?

 

Konstruktiv diskusjon kan kun skje hvis Tesla-haterne legger fra seg våset sitt.

Lenke til kommentar

 

 

En artikkel skrevet av en fyr som ikke skjønner konseptet med å investere og gå med planlagt underskudd for å skape grunnlaget for enda større overskudd i fremtiden? Tullingen som skrev artikkelen tror visst at grunnen til at Tesla går med underskudd er at de ikke klarer å gå med overskudd.

 

Noksagten tror også at Tesla bare er en bilprodusent.

 

Her ser vi altså kvaliteten på det anti-Tesla-fanatikere klarer å presentere.

 

 

Er Tesla noe mer enn en bilprodusent? Hva mer produserer de?

(Og bruk av øknavn har vi diskutert før. Det er ikke lenge siden du gikk ut å sutret om sakligheten til oss andre, da skulle de vel bare mangle at du klarte å oppføre deg som folk selv også? :) )

 

Du har fått med deg at de har selvkjøringsteknologi (basert på blant annet verdifulle data de har samlet inn), batteriteknologi, og solcelleteknologi, ikke sant? De driver også med infrastruktur.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...