Hopperesque Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. "Of note, Tesla ranked last in this Leaderboard, tied with Apple in the Challengers group. Navigant observed that while Tesla has been aggressive in promoting Autopilot, since ending its relationship with Mobileye the company has struggled to reach the same level of functionality with its in-house developed system." Tesla still hasn’t completed its coast-to-coast autonomous drive Tesla har mistet Autopilot-sjef for tredje gang på 18 måneder Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Er ikke mye som tyder på at kvaliteten er blitt bra. Det er solgt noen få tusen biler og det strømmer på med skrekkhistorier. Og det er problemer over hele spekteret. Hvor er alle disse skrekkhistoriene? Folk glemmer visst at Tesla har massive mengder data om folks kjøremønster m.m. som de har samlet inn i flere år. Dette er det vel få andre som kan matche.Google ringte og sa de ville ha et ord med deg. Google er et selskap som nærmest lever av å behandle data. Det hjelper ikke bare å ha data. Kvaliteten på dataen og hvordan den anvendes er og veldig viktig. Bare se på Google og deres programvare for kamera i Pixel telefonene som eksempel. Eh, jeg snakker om data fra folk som kjører bil. At Google sitter på data om f.eks. folks søkehistorikk på nett er noe helt annet. Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om noe som ikke har med Tesla og selvkjøring å gjøre. Spørs hvor verdifullt dette egentlig er. Tesla ligger håpløst langt etter konkurrentene på utvikling av selvkjørende biler. Ja, i følge Navigant Research, som har kommet med andre fantastiske påstander som at Opel Ampera-e viste at GM tok elbiler seriøst. At en eller annen synser lager et viklårlig skjema som liksom skal vise et eller annet er ikke noe argument. Uansett, selv om Navigant måtte ha rett så blir ikke dataene i seg selv mindre verdifulle av den grunn. Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. Ja, du har tiltro til "analytikere" AKA synsere som også tidligere har driti på draget. Endret 28. april 2018 av hekomo Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. "Of note, Tesla ranked last in this Leaderboard, tied with Apple in the Challengers group. Navigant observed that while Tesla has been aggressive in promoting Autopilot, since ending its relationship with Mobileye the company has struggled to reach the same level of functionality with its in-house developed system." Tesla still hasn’t completed its coast-to-coast autonomous drive Tesla har mistet Autopilot-sjef for tredje gang på 18 måneder De må åpenbart være betalt av Big Auto, Big Oil og alle andre som kun vil ta ned Tesla. 5 Lenke til kommentar
Lunaris Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Folk glemmer visst at Tesla har massive mengder data om folks kjøremønster m.m. som de har samlet inn i flere år. Dette er det vel få andre som kan matche.Google ringte og sa de ville ha et ord med deg. Google er et selskap som nærmest lever av å behandle data. Det hjelper ikke bare å ha data. Kvaliteten på dataen og hvordan den anvendes er og veldig viktig. Bare se på Google og deres programvare for kamera i Pixel telefonene som eksempel. Eh, jeg snakker om data fra folk som kjører bil. At Google sitter på data om f.eks. folks søkehistorikk på nett er noe helt annet. Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om noe som ikke har med Tesla og selvkjøring å gjøre. Har du hørt om et selskap som heter Waymo? Ifølge wikipedia er de visstnok eid av Alphabet, samme selskap som eier Google. Av det jeg har hørt så kjører de visstnok rundt på veier med det eneste formålet å samle data og forbedre bilene sine. Så har jeg også hørt at det finnes en tjeneste som heter Google Maps. Denne er visstnok mye brukt og har visstnok latterlig mye kartdata. Og data på hvor folk drar osv, hvor det er mye trafikk, alt egentlig. Om du tror Google kun har søkehistorikken til folk så tror jeg du må se litt over hva Google faktisk driver med. Det er mye utover www.google.com. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. "Of note, Tesla ranked last in this Leaderboard, tied with Apple in the Challengers group. Navigant observed that while Tesla has been aggressive in promoting Autopilot, since ending its relationship with Mobileye the company has struggled to reach the same level of functionality with its in-house developed system." Tesla still hasn’t completed its coast-to-coast autonomous drive Tesla har mistet Autopilot-sjef for tredje gang på 18 måneder De må åpenbart være betalt av Big Auto, Big Oil og alle andre som kun vil ta ned Tesla. Ja, vi snakker nok om en gigantisk konspirasjon uten sidestykke i verdenshistorien. For Tesla-fantastene er angrep det beste forsvar. Så får det heller være at det de skriver ikke er basert på noe som kan minne om fakta, kun ren og skjær synsing. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Dette er vel nesten største grunnen til å ikke eie en Tesla. Man blir en jævla fanatiker som snakker om den bilen ved enhver anledning og blir en person de fleste går svært fort lei av. 5 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Så bilen er dårlig mekanisk, og den har flere kilder for elektriske og elektroniske tullfeil enn noen annen bil. Flott for dem som liker sånt, dette er ikke noen bil for meg. Forøvrig blir designfilosofien helt bakvendt. Som å installere verdens flotteste kjøkken, i ei gammel rønne av et hus der taket lekker. Først må du tette taket, og hvis du har penger og tid til overs etterpå, så kan du ta kjøkkenet. Tesla har gjort det motsatte her, ved å putte verdens flotteste elektronikk inn i ei hestekjerre. Og det har vært Teslas svakhet fra dag en: De er en gjeng ambisiøse datanerder uten bakkekontakt. De undervurderer fullstendigheten viktigheten, og omfanget av utfordringen, av bare å få til en normalt god bil. De hopper bukk over hele utfordringen å bygge en god bil, og går rett på elektronikken, som er det eneste de kan. Istedenfor å utfordre hele den tradisjonelle bilindustrien, så burde de lære av den. Lære av tradisjonell bilindustri, og tilføre den elektronikken de kan tilføre. Da kunne resultatet ha blitt bra.(For dem som ikke husker Citroen fra 60-80 tallet, så er det bare å google. Tesla er ikke de første som prøver å lage "gode biler" med å overkomplisere ting. Resultatet er et ormebol av feilkilder som ingen forstår eller klarer å feilsøke). Endret 28. april 2018 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 For mye? Det er jo knapt noenting inne i denne bilen.alt er kuttet og spart på. Og skjermen ser ut som den er ettermontert av gutta på hakkadøkka mekkkaniske mekkkkkkkeverksted.... 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 For mye? Det er jo knapt noenting inne i denne bilen.alt er kuttet og spart på. Og skjermen ser ut som den er ettermontert av gutta på hakkadøkka mekkkaniske mekkkkkkkeverksted.... Ehm nei, skjermen er godt integrert... Har du sitt en i det hele tatt? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Dette er vel nesten største grunnen til å ikke eie en Tesla. Man blir en jævla fanatiker som snakker om den bilen ved enhver anledning og blir en person de fleste går svært fort lei av. Hvordan i alle dager vet du dette når du ikke eier en bil? det er forøvrig en forbanna rasistisk holdning. Tragisk tankegang. 1 Lenke til kommentar
HåkonN Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Model S har passert Mercedes S-klasse på kvalitet. Mao. Tesla har på få år gått fra "below avarage" til "avarage". Mercedes er "well below avarage"....etter over 100 år i bransjen.Snakket med en detailer, og de første 2013-Model S var ikke 100%. Senere utgaver er stort sett "hel ved", men de første Model X var tilbake til start. Tesla har også de desidert mest fornøyde kundene i flere store undersøkelser. Kunder flest i den prisklassen velger også Tesla over BMW, Porsche etc. Selv høytstående hos Porsche, Audi etc. går ut på pressekonferanser og erkjenner at Tesla har gjort mye rett og de må følge etter. Men har merket at fanatiker-kortet kommer fort når man nevner reviews, kundetilfredshet og talldata i settinger der selvutnevnte eksperter sprer løse påstander de har funnet ut ved hjelp av en kaffekopp og "medfødt sunn fornuft". For øvrig imponerende mange høyt utdannet IT-ingeniører i denne tråden, ref. kompetansen om printkort, databehandling og jagerfly-teknologi. Får trua på AS Norge. Spørs hvor verdifullt dette egentlig er. Tesla ligger håpløst langt etter konkurrentene på utvikling av selvkjørende biler. Denne aldrende analysen tar kun for seg hva selskapene burde ha av ressurser, og er ikke en test av hva de leverer eller "titt bak forhenget". Men grafikken er jo flott i slike settinger som dette da. I samtlige 3 tester jeg har sett blir konkurrentene grundig slått av Tesla.Men er sikker på at konkurransen blir beinhard de neste årene. Bra for oss forbrukere! Endret 29. april 2018 av HåkonN Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Folk glemmer visst at Tesla har massive mengder data om folks kjøremønster m.m. som de har samlet inn i flere år. Dette er det vel få andre som kan matche.Google ringte og sa de ville ha et ord med deg. Google er et selskap som nærmest lever av å behandle data. Det hjelper ikke bare å ha data. Kvaliteten på dataen og hvordan den anvendes er og veldig viktig. Bare se på Google og deres programvare for kamera i Pixel telefonene som eksempel. Eh, jeg snakker om data fra folk som kjører bil. At Google sitter på data om f.eks. folks søkehistorikk på nett er noe helt annet. Jeg skjønner ikke hvorfor du begynner å snakke om noe som ikke har med Tesla og selvkjøring å gjøre. Har du hørt om et selskap som heter Waymo? Ifølge wikipedia er de visstnok eid av Alphabet, samme selskap som eier Google. Av det jeg har hørt så kjører de visstnok rundt på veier med det eneste formålet å samle data og forbedre bilene sine. Så har jeg også hørt at det finnes en tjeneste som heter Google Maps. Denne er visstnok mye brukt og har visstnok latterlig mye kartdata. Og data på hvor folk drar osv, hvor det er mye trafikk, alt egentlig. Om du tror Google kun har søkehistorikken til folk så tror jeg du må se litt over hva Google faktisk driver med. Det er mye utover www.google.com. Hva i all verden har dette med verdiene av Teslas date å gjøre? At Google har mye data betyr ikke at ikke Tesla har det, og de har i en litt annen form enn Google. De samler blant annet inn på en annen måte. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. "Of note, Tesla ranked last in this Leaderboard, tied with Apple in the Challengers group. Navigant observed that while Tesla has been aggressive in promoting Autopilot, since ending its relationship with Mobileye the company has struggled to reach the same level of functionality with its in-house developed system." Tesla still hasn’t completed its coast-to-coast autonomous drive Tesla har mistet Autopilot-sjef for tredje gang på 18 måneder De må åpenbart være betalt av Big Auto, Big Oil og alle andre som kun vil ta ned Tesla. Ja, vi snakker nok om en gigantisk konspirasjon uten sidestykke i verdenshistorien. For Tesla-fantastene er angrep det beste forsvar. Så får det heller være at det de skriver ikke er basert på noe som kan minne om fakta, kun ren og skjær synsing. Men det var ikke synsing da Navigant bastant kunne konstatere at med Opel Ampera-e viste GM at de virkelig satset seriøst på elbiler? Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Så bilen er dårlig mekanisk, og den har flere kilder for elektriske og elektroniske tullfeil enn noen annen bil. Kilde? Og det har vært Teslas svakhet fra dag en: De er en gjeng ambisiøse datanerder uten bakkekontakt. De undervurderer fullstendigheten viktigheten, og omfanget av utfordringen, av bare å få til en normalt god bil. Du mener altså at Tesla ikke har klart å produsere en normalt god bil på alle årene de har eksistert? De hopper bukk over hele utfordringen å bygge en god bil, og går rett på elektronikken, som er det eneste de kan. Hvilken utfordring er det, helt konkret? Istedenfor å utfordre hele den tradisjonelle bilindustrien, så burde de lære av den. Lære av tradisjonell bilindustri Lære av tradisjonell bilindustri? Troller du? Den tradisjonelle bilindustrien slår knute på seg selv for å prøve å holde følge med Tesla nå! På grunn av Tesla har alle nå begynt å satse på elbil, eller de påstår at de gjør det for at de ikke vil virke steinalderske. Og til fanatiske Tesla-hatere: Jeg har ikke Tesla. Jeg har faktisk ikke bil i det hele tatt. Endret 29. april 2018 av hekomo Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Model S har passert Mercedes S-klasse på kvalitet. Mao. Tesla har på få år gått fra "below avarage" til "avarage". Mercedes er "well below avarage"....etter over 100 år i bransjen. Tatt i betraktning at Model S i stor grad bygger på MB E klasse, så virker påstanden ganske merkelig. Det blir omtrent som å påstå at nå er MB E klasse bedre enn MB S klasse. Men vi hørte jo at Tesla Roadster var bedre enn Lotus Elise også, tilbake i den tiden at Roadster var hot. Det stemte ikke da heller? Endret 29. april 2018 av BippeStankelbein 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Så bilen er dårlig mekanisk, og den har flere kilder for elektriske og elektroniske tullfeil enn noen annen bil. Kilde? Og det har vært Teslas svakhet fra dag en: De er en gjeng ambisiøse datanerder uten bakkekontakt. De undervurderer fullstendigheten viktigheten, og omfanget av utfordringen, av bare å få til en normalt god bil. Du mener altså at Tesla ikke har klart å produsere en normalt god bil på alle årene de har eksistert? De hopper bukk over hele utfordringen å bygge en god bil, og går rett på elektronikken, som er det eneste de kan. Hvilken utfordring er det, helt konkret? Istedenfor å utfordre hele den tradisjonelle bilindustrien, så burde de lære av den. Lære av tradisjonell bilindustri Lære av tradisjonell bilindustri? Troller du? Den tradisjonelle bilindustrien slår knute på seg selv for å prøve å holde følge med Tesla nå! På grunn av Tesla har alle nå begynt å satse på elbil, eller de påstår at de gjør det for at de ikke vil virke steinalderske. Og til fanatiske Tesla-hatere: Jeg har ikke Tesla. Jeg har faktisk ikke bil i det hele tatt. Kilde: Artikkelen som denne debatten springer ut ifra. Utfordringen å bygge en god bil får du spørre de som kan å bygge bil om, jeg kan det ikke. Jeg observerer bare at når folk som ikke kan å bygge bil likevel prøver seg, så blir resultatet ofte mindre heldig. Så noen utfordringer er det åpenbart. Hadde det vært bare enkelt, så hadde vel ikke Tesla trengt å "la seg inspirere" av Lotus Elise, eller Mercedes E klasse..... Lære av tradisjonell bilindustri ja. Ref. punktet over. Hvis Tesla kunne dette selv, så hadde de vel ikke trengt å bygge på andres platformer. Noe de burde gjort i enda større grad med Model 3 også. Og du klare ikke dy deg med en "Tesla-hatere" kommendar denne gangen heller? Du tåler ikke motsand særlig bra, så snart noen sier deg imot så plasserer du vedkommende i bås. Endret 29. april 2018 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Dette er vel nesten største grunnen til å ikke eie en Tesla. Man blir en jævla fanatiker som snakker om den bilen ved enhver anledning og blir en person de fleste går svært fort lei av. Hvordan i alle dager vet du dette når du ikke eier en bil? det er forøvrig en forbanna rasistisk holdning. Tragisk tankegang. Rasistisk? Kanskje du skal kontakte Antirasistisk Senter? Haha. 2 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 (endret) Ehm nei, skjermen er godt integrert... Har du sitt en i det hele tatt? Beauty is in the eye of the beholder. Kan ikke si at din subjektive mening er feil. Men helt objektivt, så er ikke skjermen integrert i dashbordet i det heletatt. Linjene flyter ikke med dashbordet eller midtkonsollen. Skjermen er ikke innfelt i dashbordet, men står montert med standoff til dashbordet. Hvis jeg spurte en mekka-nikker hos hakkadøkka mekk & drekk AS, så hadde han klart å montere en rektankulær skjerm på standoffs, over et dashbord til linjer som ikke følger hverandre i det heletatt. Sant å si, så skulle jeg faktisk klart det selv også. https://www.abstractocean.com/screen-protectors-for-the-tesla-model-3/ Endret 29. april 2018 av BippeStankelbein 3 Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Har mye større tiltro til New Navigant Leaderboard enn en tilfeldig Tesla-fantast på et forum. "Of note, Tesla ranked last in this Leaderboard, tied with Apple in the Challengers group. Navigant observed that while Tesla has been aggressive in promoting Autopilot, since ending its relationship with Mobileye the company has struggled to reach the same level of functionality with its in-house developed system." Tesla still hasn’t completed its coast-to-coast autonomous drive Tesla har mistet Autopilot-sjef for tredje gang på 18 måneder De må åpenbart være betalt av Big Auto, Big Oil og alle andre som kun vil ta ned Tesla. Ja, vi snakker nok om en gigantisk konspirasjon uten sidestykke i verdenshistorien. For Tesla-fantastene er angrep det beste forsvar. Så får det heller være at det de skriver ikke er basert på noe som kan minne om fakta, kun ren og skjær synsing. Men det var ikke synsing da Navigant bastant kunne konstatere at med Opel Ampera-e viste GM at de virkelig satset seriøst på elbiler? Vennligst link til en artikkel som hevder dette. GM solgte for øvrig Opel til Groupe PSA i 2017. De nye eierne er nok ikke interessert i å betale lisenskostnader til GM. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 29. april 2018 Del Skrevet 29. april 2018 Og til fanatiske Tesla-hatere: Jeg har ikke Tesla. Jeg har faktisk ikke bil i det hele tatt. Det gjør det bare enda mer patetisk. Kritikk er ikke det samme som hat, men det har ofte fanatikere vanskelig for å akseptere. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå