Gå til innhold

Kraftig vekst i netthandelen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De butikkene som har gode nettsider med informasjon om utvalget i fysisk butikk og lagerstatus, kaprer nok også ekstra kunder. Ofte er fysiske butikker like eller mer konkurransedyktige enn nettbutikker, og man får varen ned en gang uten bomtur.

I vår husstand er mange innkjøp gjort i fysisk butikk med besparelse fra billigste på nett. Handlet faktisk mer på nett for 10-15 år siden, enn nå.

Mange forstår ikke at det et litt mye kunstige førpriser på nett og at prisjakt og lignende ikke sier noe om prisen i butikker.

Bor man i storby og tenker mest på pris og litt på service ved feil/reklamasjon, så vinner ikke nettbutikker nødvendigvis den kampen.

For mange er det vel mest praktisk å kunne handle fra sofaen.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Kjøpte noe til kr 99 nylig, og måtte betale kr 49 i frakt til posten. Det går jo hardt utover den rabatten som ble tilbudt. Så jeg er litt enig. Men orket ikke engasjere meg mer enn via en norsk nettbutikk nå på Green Friday. Kunne jo fort blitt bomtur uten noe særlig bra tilbud i de fysiske butikkene. Like greit å bli hjemme og vente på nye bedre tilbud?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Den største omsetningen per innbygger finner vi i Ullensaker i Akershus der det i snitt ble handlet for 216.392 kroner per innbygger. Snillfjord i Trøndelag ligger helt på bunn, med en omsetning på mindre enn 10.000 kroner per innbygger.

Jeg måtte lese dette avsnittet to ganger før jeg fikk med meg at det ikke lenger dreide seg om netthandel. Kanskje greit å få med en presisering på at dette er all detaljhandel, og ikke bare netthandel?

Ligger Ullensaker så høyt oppe på grunn av Gardermoen, eller er det andre grunner til at de topper lista?

Lenke til kommentar

Fordi NORGE er FOR DYRT.

Noreg er ikke bare dyrt, det er svindyrt.

Det er også derfor folk reiser over svinesund, for å slippe unna svineavgifter som sukkeravgift med flere.

Lenke til kommentar

Mange forstår ikke at det et litt mye kunstige førpriser på nett og at prisjakt og lignende ikke sier noe om prisen i butikker.

Hva mener du? Prisjakt lister jo opp fysiske butikker.
Bare et fåtall fysiske butikker er med. Av de som er med vises heller ikke prisen i din lokale butikk.

Mulig det ikke gjelder deg, men for noen er prisjakt "en gud som gir garantert lavest pris" ?

Jeg snakker om alt mulig av elektrovarer m.m. Ikke bare datakomponenter...

Bor man ikke i en by, er prisjakt og lignede tjenester kjekt.

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...