Zeorsd Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Hei! Jeg har en situasjon hvor jeg er usikker på om angreretten gjelder: Den aktuelle butikken har både nettbutikk og fysiske butikker. Kunden har vært i fysisk butikk og fått informasjon og en for tilbud (informasjon om hva aktuelle valg vil koste) Kunden går så hjem og bestiller varen på nett (eller telefon, også spørsmål om dette blir noe forskjell) Varen er møbel som kan tilpasses både med moduler, stoff og annet. Det er flere momenter som gjør dette vanskelig å bedømme. Vil dette telle som fjernkjøp? Butikken kan hevde at kunden har vært i butikken, og at bestillingen er en forlengelse av dette, spesielt siden tilbud er gitt i butikk? Tilpasset produkt etter kundens spesifikasjoner gjør meg også usikker. Det er gjort mange personlige valg er som jeg forstår kan gi unntak. Vil dette være tilfellet her? Og har det noe å si om det sendes epost eller ringes inn? Antageligvis er det betaling v/ faktura som vil gjelde her. Lenke til kommentar
Professor Balthazar Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Hei! Jeg har en situasjon hvor jeg er usikker på om angreretten gjelder: Den aktuelle butikken har både nettbutikk og fysiske butikker. Kunden har vært i fysisk butikk og fått informasjon og en for tilbud (informasjon om hva aktuelle valg vil koste) Kunden går så hjem og bestiller varen på nett (eller telefon, også spørsmål om dette blir noe forskjell) Varen er møbel som kan tilpasses både med moduler, stoff og annet. Det er flere momenter som gjør dette vanskelig å bedømme. Vil dette telle som fjernkjøp? Butikken kan hevde at kunden har vært i butikken, og at bestillingen er en forlengelse av dette, spesielt siden tilbud er gitt i butikk? Tilpasset produkt etter kundens spesifikasjoner gjør meg også usikker. Det er gjort mange personlige valg er som jeg forstår kan gi unntak. Vil dette være tilfellet her? Og har det noe å si om det sendes epost eller ringes inn? Antageligvis er det betaling v/ faktura som vil gjelde her. Det høres ut for at du har bestilt en vare som produseres etter ordre og at dette ikke er vanlig postordresalg. Ring butikken å hør om du får lov til å kansellere ordren (og hva det vil koste deg å kansellere). Lenke til kommentar
Zeorsd Skrevet 27. april 2018 Forfatter Del Skrevet 27. april 2018 Hei! Jeg har en situasjon hvor jeg er usikker på om angreretten gjelder: Den aktuelle butikken har både nettbutikk og fysiske butikker. Kunden har vært i fysisk butikk og fått informasjon og en for tilbud (informasjon om hva aktuelle valg vil koste) Kunden går så hjem og bestiller varen på nett (eller telefon, også spørsmål om dette blir noe forskjell) Varen er møbel som kan tilpasses både med moduler, stoff og annet. Det er flere momenter som gjør dette vanskelig å bedømme. Vil dette telle som fjernkjøp? Butikken kan hevde at kunden har vært i butikken, og at bestillingen er en forlengelse av dette, spesielt siden tilbud er gitt i butikk? Tilpasset produkt etter kundens spesifikasjoner gjør meg også usikker. Det er gjort mange personlige valg er som jeg forstår kan gi unntak. Vil dette være tilfellet her? Og har det noe å si om det sendes epost eller ringes inn? Antageligvis er det betaling v/ faktura som vil gjelde her. Det høres ut for at du har bestilt en vare som produseres etter ordre og at dette ikke er vanlig postordresalg. Ring butikken å hør om du får lov til å kansellere ordren (og hva det vil koste deg å kansellere). Takk for svar, men jeg tenker på hvilke muligheter man har etter at varen faktisk er levert? Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 (endret) Angrerettloven §22 - Unntak fra angreretten e)levering av varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner, eller som har fått et tydelig personlig preg, Endret 27. april 2018 av Valotunk Lenke til kommentar
stianooh Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Uten å ha jussen på det, så virker det jo rart om f.eks en modulsofa skal komme under det punktet? Det er jo masseproduserte moduler som fint brukes igjen? bestiller du noe på nett på Elkjøp og velger hente i butikk og betaler når du kommer dit så regnes det ikke som et fjernkjøp. Skal man følge den argumentasjonen så bør vel ditt tilfelle regnes som fjernkjøp? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå