DrJones Skrevet 27. april 2018 Del Skrevet 27. april 2018 Morn!Har et problem på min PC som kjører Windows 10 x64 Professional, start menyen åpner ikke alltid med en gang. Med det mener jeg at det ofte kreves flere klikk for at den åpner seg.. Samme problemet har jeg på åpning av f.eks nettverk innstillinger gjennom notifikasjonsområdet (altså helt nede til høyre på task-bar'en).Merk at det ikke skjer hele tiden, men i omtrent 90% av tilfellene - lettere irriterende i lengden.Har selvsagt sjekket at musen funker som den skal og har ingen problemer ved annen bruk.PC specs forøvrig:Ryzen 1500x16gb 3.2ghz DDR4 RX 480 B-350 chipsett.Er det noen som har peiling på hva som forårsaker dette problemet, og eventuelt har en løsning på det? Er ikke veldig keen på å reinstallere OS'et bare for dette, finner heller løsningen på noe vis. Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 Har ingen andre problemer med disken, som forøvrig er en LITEONIT LCS-128L9S-11. Alt av programmer jeg kjører fra disken fungerer uten noen problemer, bare dette med oppgavelinjen som tuller.Har du tips til hvordan jeg sjekker disken for feil? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Desverre ikke et ukjent problem med Windows 10. Har en maskin nå hvor det ofte tar veldig lang tid å få opp start-menyen. Har tidligere hatt en maskin hvor den ikke kom opp i det hele tatt. Måtte installere hele Windows på nytt. Hjalp også en kamerat med en PC hvor igjen start-menyen ikke ville opp. Han fant en registry-fix som ordna feilen. Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 28. april 2018 Forfatter Del Skrevet 28. april 2018 Hm, har prøvd å søke opp en del metoder for å fikse det uten å finne noe som har løst problemet. Da har jeg vel iallefall en god grunn til å se hvordan linux ser ut nu for tiden, om formatering er løsningen Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 (endret) Jeg har hatt godt hell med Mint. Kjører det på laptoppen min. Edit: Fordet Win10 ikke støtter lydkortet på den laptoppen. Endret 28. april 2018 av sedsberg Lenke til kommentar
LangtGjesp Skrevet 28. april 2018 Del Skrevet 28. april 2018 Har et problem på min PC som kjører Windows 10 x64 Professional, start menyen åpner ikke alltid med en gang. Med det mener jeg at det ofte kreves flere klikk for at den åpner seg. Jeg har noe lignende på min Windows 10 x64 Home. Jeg trodde først det var Firefox, for den har vært ganske håpløs i mange måneder. Men nå har det skjedd et par ganger, når jeg prøver å slå av maskinen, at alle programmer har vært lukket (unntatt Explorer), og Task manager sier 100% CPU - da er maskinen ganske enkelt for opptatt til å merke at jeg har klikket på Start-knappen. Ser du noe spesielt vedr. CPU i Task manager? Søker jeg på nettet, finner jeg flere forskjellige forklaringer. Alle sammen har "gode råd" om å endre registeret på mange punkter. Jeg har ikke spesielt lyst til å endre registeret i hytt og vær og bare håpe at en av endringene løser mitt problem. Gudskjelov er det ikke noen særlig alvorlig sak foreløpig. Men jeg har installert Manjaro Linux for å se om det oppfører seg bedre. Lenke til kommentar
DrJones Skrevet 29. april 2018 Forfatter Del Skrevet 29. april 2018 Sjekket CPU for en stund siden og den ligger ikke i nærheten av å belastes 100% - har derimot hatt problem med microsoft Xbox DVR tidligere som fant ut at det var en god idè å spille inn når jeg spiller, slik at GPU gikk til 100%.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå