Gå til innhold

Saddam Hussein

Anbefalte innlegg

Jeg synest ikke denne krigen var forsvarlig med utgangspunk i at den var utført på feil grunnlag. Denne krigen var startet fordi usa mente Irak var en trussel mot verdensfreden , de har enda ikke funnet et eneste farlig kjemisk våpen , noe som var grunnen til at dem gikk inn.
Må man ha våpen for å være en trussel mot verdensfreden? Hadde 9/11 terroristene noe våpen?

Men har Saddam hjulpet de terroristene som brukte flyet som våpen da? Hvis grunnlaget for å gå i krig er at du er imot USA så synes jeg synd på mange land i verden. Det jeg lurer på er hvorfor ikke USA gjør det samme til nord-korea? De har da innrømt å ha atom våpen. vent... ingen olje... derfor ja...

Det landet i verden som er størst fare for verden er USA. Mener jeg...

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan du fortelle meg hva amerikanerne gjorde i Somalia i 1992-93? Var de der for å melke de styrtrike afrikanerne og stjele all den gode maten deres?

De var der for nok en gang å leke verdenspoliti... Drepte tusenvis av somaliere for så å dra hjem i nederlag. De hadde ingenting der å gjøre. FN styrken som var der hadde en grunn til å være der, det hadde ikke USA.

At de i tillegg lager film om det vitner hvor utrolig håvne og latterlige amerikanere er. Det var en borgerkrig og ingen trussel mot verdensfreden.

Lenke til kommentar
Tja hva gjorde amerika med sine etter andre verdenskrig , helt frem til  slutten av 60 tallet var det nok at du ble mistenkt for å ha et sosialistisk/komunistisk synspunkt for å miste jobb , hus og alle sosiale rettigheter, er ikke det en form for undertrykking/tortur??

Heksejakt er vel en fin beskrivelse av de tidene der... Men det var da USA som gjorde det, så da er det vel greit... eller?

Endret av Radhoo
Lenke til kommentar
Det jeg mener er at denne mannen har så mange liv på samvittigheten at det ikke finnes noen tilgivelse , ei heller tror jeg mannen er istand til å fatte hva han har gjordt.

Hadde han fattet hva han har gjort hadde han tatt sitt eget liv. For en ******* feiging sier jeg bare. Han fremstiller seg selv som en stor kriger, som aldri vil gi seg osv osv.. nei, du burde brukt pistolen du hadde slik som en viss mann med bart Saddam.. Håper du får det jævlig resten av livet!

Og fiskepinna, mitt syn har ikke forandret seg. USA kan ikke seile sin egen sjø, gjennom FN er eneste rette vei.

Ville Saddam vært fjernet fra makten i Iraq og tatt til fange om vi gikk gjennom FN? Det vet vi ikke. USA hadde ikke tålmodighet til å følge Powell linja, og gjøre det eneste rette. Wolfowitz og Rumsfeld & co, haukene for short, gjorde en god jobb i å overbevise Bush om å 'go it alone' med england på slep.. Dette har de siden angret på , og nå vil de ut fortest mulig.

Saddam var aldri en trussel mot USA, og ingen i den regionen så ham som en trussel.. så why the rush Bush? Her kan man mistenke andre motiv sto bak.

Alt det er historie nå. Saddam er tatt, og det er jeg glad for. Og USA skal ha kreditt for det om ikke annet syntes jeg.

Lenke til kommentar
Kan du fortelle meg hva amerikanerne gjorde i Somalia i 1992-93? Var de der for å melke de styrtrike afrikanerne og stjele all den gode maten deres?

De var der for nok en gang å leke verdenspoliti... Drepte tusenvis av somaliere for så å dra hjem i nederlag. De hadde ingenting der å gjøre. FN styrken som var der hadde en grunn til å være der, det hadde ikke USA.

At de i tillegg lager film om det vitner hvor utrolig håvne og latterlige amerikanere er. Det var en borgerkrig og ingen trussel mot verdensfreden.

Hva ingen olje? De dro med andre ord dit for å skyte negre som du insinuerer? Har lest hvordan Somalia-affæren endte?

Alt det er historie nå. Saddam er tatt, og det er jeg glad for. Og USA skal ha kreditt for det om ikke annet syntes jeg.
Men hadde du fått bestemme hadde fortsatt Blix rota rundt i ørken, og Saddam kost seg i et av de 171 pallassene sine.
Les litt om saken før du uttaler deg. Å se en film er ikke godt nok.
Ville Saddam vært fjernet fra makten i Iraq og tatt til fange om vi gikk gjennom FN? Det vet vi ikke.
Jo det vet vi. Svaret er nei.
Og fiskepinna, mitt syn har ikke forandret seg. USA kan ikke seile sin egen sjø, gjennom FN er eneste rette vei.
Vær ærlig, hvor hadde saken stått med FN ved roret idag?
Greit at de tok han, det måtte jo skje før eller siden. At de derimot tror at dette kommer til å dempe krigslysen i Irak tror jeg neppe. Tviler på at Sadam var kordinatoren før han ble tatt.
"Greit nok"? Han kunne gjerne ha sittet for din del lissom, så lenge du kan se på Simpson's og surfe nettet er det ett fett hva roger'n i Irak gjør. Hvilken krigslyst? Tror du den vanlige er væpnet til tenna og tørster etter yankeblod? Leser du bare Klassekampen gutt?
legesjekk, barbering osv sov Ble gjort og filmet for å ydmyke Saddam og dermed glede mang en amerikansk familiefar og øke støtten til krig og Bush. Propaganda kalles det, eller patrotisme ifølge Jokke.
Jeg synes det var kjempefint gjennomført. Tidsmesig passet det bra. Amerikanerne våkner og drikker kaffe før de gåt i kirken, og blir møtt med en slik gladnyhet på morgenkvisen og en nybarbert Saddam i slåbrokk. Jeg for min del våkner fylesjuk og labber rundt i mokasinene og hører på radio at Saddam er busta. Grei start på dagen. Om det er propaganda eller underholdnig veit jeg ikke, men jeg koste meg. De eneste som var lei seg var et samlet SV, RV, AKP, Stålset, Ottar og Ken Roger i 1. etasje. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar

Hva ingen olje? De dro med andre ord dit for å skyte negre som du insinuerer? Har lest hvordan Somalia-affæren endte?

Les litt om saken før du uttaler deg. Å se en film er ikke godt nok.

Så hva var den o så hellige grunn til at USA var der nede da? Hvis de ville hjelpe FN, så var det jo bare å sende ned styrker under FN sitt navn. Nei, de måtte absolutt på med cowboyhatten og ned å leke helt.

Kom med en god grunn til at USA skulle dra ned dit for å "ordne opp"

Lenke til kommentar
legesjekk, barbering osv sov Ble gjort og filmet for å ydmyke Saddam og dermed glede mang en amerikansk familiefar og øke støtten til krig og Bush. Propaganda kalles det, eller patrotisme ifølge Jokke.

Dere finner virkelig noe galt med absolutt alt USA gjør, jeg skjønner ikke at dere gidder :shrug:

Dette må jo selv den mest hardbarkete USA-fanatiker innse at bare var propaganda.

Hadde ikke helt hatt samme effekt om han hadde stått på tv'en i dress med smilet på plass og en god frokost i magen liksom.

Bush sin støtte kommer på kort sikt til å øke en del fordi "han" tok Saddam. Men som trenden viser er det færre og færre som støtter Bush og derfor tror og håper jeg at han ikke blir gjenvalgt. Mulig en annen president er som å gå fra asken til ilden, men det får så være. Bush har bevist at han ikke duger verken innenrikspolitisk eller utenrikspolitisk så det får vel holde?

Lenke til kommentar
Så hva var den o så hellige grunn til at USA var der nede da? Hvis de ville hjelpe FN, så var det jo bare å sende ned styrker under FN sitt navn. Nei, de måtte absolutt på med cowboyhatten og ned å leke helt.

Landet var et big mess, hungersnød, borgerkrig, younameit. Internasjonale leveranser kom ikke frem. FN i sin tungrodhet brukte masse tid på å prate og planlegg. USA ville ikke finne seg i slikt byråkratisk sommel, og gikk inn på egen hånd i desember 1992. FN kom først lenge etterpå. FN er ikke så mye å stole på i konflikt, det så vi under bonsiakrigen, da FN sodlater så på at serbere slaktet muslimer.

Hvis du ikke synes at humanitære årsaker er god nok grunn, så synes jeg du skal spørre en somalier om han/hun synes om USA sin ingripen i situasjonen.

Lenke til kommentar

Landet var et big mess, hungersnød, borgerkrig, younameit. Internasjonale leveranser kom ikke frem. FN i sin tungrodhet brukte masse tid på å prate og planlegg. USA ville ikke finne seg i slikt byråkratisk sommel, og gikk inn på egen hånd i desember 1992. FN kom først lenge etterpå. FN er ikke så mye å stole på i konflikt, det så vi under bonsiakrigen, da FN sodlater så på at serbere slaktet muslimer.

Hvis du ikke synes at humanitære årsaker er god nok grunn, så synes jeg du skal spørre en somalier om han/hun synes om USA sin ingripen i situasjonen.

Så du mener at USA "ordnet opp" av rein godhet? Hvorfor i all verden skulle USA kaste vekk så mange milliarder på dette? Og det kommer vel litt annpå hvilken somalier du spør tenker jeg ;)

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Dere finner virkelig noe galt med absolutt alt USA gjør, jeg skjønner ikke at dere gidder :shrug:

Dette må jo selv den mest hardbarkete USA-fanatiker innse at bare var propaganda.

Hadde ikke helt hatt samme effekt om han hadde stått på tv'en i dress med smilet på plass og en god frokost i magen liksom.

Bush sin støtte kommer på kort sikt til å øke en del fordi "han" tok Saddam. Men som trenden viser er det færre og færre som støtter Bush og derfor tror og håper jeg at han ikke blir gjenvalgt. Mulig en annen president er som å gå fra asken til ilden, men det får så være. Bush har bevist at han ikke duger verken innenrikspolitisk eller utenrikspolitisk så det får vel holde?

Hvor har dere fått det henne fra at propaganda er galt? Vi har jo aglig massevis av propaganda. reklame, "Godt Norsk" osv. Synes ikke det er noen god reklame at USA trenger 600 mann til en aksjon der de skal grave opp en eremit fra et hull i bakken. Jeg så på det som underholdning, se forøvrig mitt forrigge innlegg om saken.

kommer vel litt annpå hvilken somalier du spør tenker jeg 

Så du står fortsatt fast på ditt syn at USA allid tenker profitt. Og hvis jeg kommer med en situasjon der de ikke gjør det, så er de i det landet fordi de skal leke "helt". Du er helt på jordet altså. Send en mail til Joachim, og han sponser en USA tur for deg i vinterferien. D akan du få besøke den store satan og se hvordan de har det og sette deg litt inn i amerikask menatlitet og tenkesett. Endret av FiskePinna
Lenke til kommentar
Hvor har dere fått det henne fra at propaganda er galt? Vi har jo aglig massevis av propaganda. reklame, "Godt Norsk" osv. Synes ikke det er noen god reklame at USA trenger 600 mann til en aksjon der de skal grave opp en eremit fra et hull i bakken. Jeg så på det som underholdning, se forøvrig mitt forrigge innlegg om saken.

Reklame dreper ikke mennekser, krig gjør.

Lenke til kommentar

Kunne ikke sagt meg mer enig...

Lenke til kommentar

Reklame dreper ikke mennekser, krig gjør.

Hvor mange menneskeliv har "Saddam - the unshaved santa" kostet til nå? 6571 stk, inkl kvinner og barn eller? Jeg storkoste meg der jeg satt i slåbrokken og hølja vann og koste meg med en partysaddam på CNN. Jeg kaller det underholdning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...